Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Menadžment


MENADŽMENT Oznaka: 5.01–102
Nositelj prof.dr.sc. KSENIJA ČULO 
Asistenti  
Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 25 + 5
ECTS 5,0 

 

Ciljevi predmeta
Savladavanjem širih koncepcijskih znanja potrebnih za suvremeno upravljanje građevinskim poduzećima. Prepoznavanje i uvažavanje poslovnog rizika, njegovo dimenzioniranje i upravljanje njime. Osposobljavanje za donošenje poslovnih odluka u uvjetima rizika i neizvjesnosti. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Usporediti razlike između strateškog, taktičkog i operativnog menadžmenta.
  • Primijeniti naučene modele i postupke odlučivanja primjereno danim uvjetima odlučivanja.
  • Prepoznati poruke prenesene i verbalnom i neverbalnom komunikacijom.
  • Upotrijebiti različite elemente financijske i nefinancijske motivacije.
  • Prepoznati organizacijsku kulturu.
  • Koristiti rad u skupinama kao sredstvo za postizanje sinergije i podizanje poslovne uspješnosti.

 

Sadržaj predmeta
Moderna građevinska poslovna tvrtka, njezina struktura i funkcioniranje. Tekući i razvojni poslovni ciljevi. Poslovna politika kao sredstvo za ostvarivanje poslovnih ciljeva i njene metode. Teorija odlučivanja, sadržaj, elementi i kriteriji. Modeli, metode i postupci modernog poslovnog odlučivanja. Uvažavanje rizika kao elementa i ograničenja u poslovnom odlučivanju i upravljanju sveukupnim građevinskim poslovanjem. Drvo odluke i njegova primjena u tekućem i strateškom odlučivanju o usmjeravanju poslovanja prema definiranim ciljevima. Kombiniranje i ciljno efektuiranje poslovnih funkcija moderne građevinske tvrtke. 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
seminari i radionice
  vježbe
  obrazovanje na daljinu
  terenska nastava
  samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata

Obveze studenata su ujedno i uvjeti za potpis:

  • Prisutnost na predavanjima: tolerira se izostanak do 25% satnice.
  • Prisutnost na seminarima: tolerira se izostanak do 25% satnice.
  • Pozitivno ocijenjen i prezentiran seminarski rad koji je asistentici dostavljen e-mailom.

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 2,0 
Aktivnost u nastavi 0,5 
Seminarski rad 1,0
Pismeni ispit 1,0
Usmeni ispit 0,25 
Istraživanje 0,25 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
1. Kolokviji
Tijekom semestra predviđena su dva (2) kolokvija. Kolokviji se održavaju nakon što se obrade pripadajuće nastavne cjeline, a točan datum oba kolokvija određuje se početkom semestra. Kolokviji se polažu pismeno. Kolokvij se smatra položenim ukoliko je student ostvario 50% ili više točnih odgovora. Uvjet za pristupanje drugom kolokviju jest položen prvi kolokvij. Kolokviji se sastoje od teorijskih pitanja. Ovisno o pitanju, studenti odgovaraju na pitanja zaokruživanjem ponuđenih odgovora, nadopunjavanjem napisanih tvrdnji ili samostalnim upisivanjem odgovora na pitanje. Kod pitanja sa zaokruživanjem odgovora moguće je da je točno više od jednog ponuđenog odgovora. Sva pitanja boduju se s 1 (jednim) bodom, iznimno je odgovor moguće bodovati sa pola boda.
Ocjene se određuju kako slijedi:
- dovoljan (2)................................ 50% - 65%
- dobar (3).................................... 66% - 80%
- vrlo dobar (4).............................. 81% - 90%
- izvrstan (5)................................. 91% - 100%

2. Nužni uvjeti za oslobađanje od ispita i upis ocjene
Nužni uvjeti da student može biti oslobođen ispita su:
- ispunjene gore navedene Obveze studenata
- položena oba kolokvija.

Ukoliko student zadovoljava oba nužna uvjeta može biti oslobođen polaganja ispita i dobiti konačnu ocjenu. U tom slučaju konačna ocjena izračunava se kao aritmetička sredina obje ocjene iz kolokvija i ocjene iz seminarskog rada. Ukoliko student nije zadovoljan predloženom ocjenom, a ispunio je nužne uvjete za oslobađanje od ispita, može na prvom ispitnom roku pristupiti samo usmenom ispitu. Alternativno, može na bilo kojem roku pristupiti pismenom ispitu i time zanemariti svoj uspjeh sa kolokvija.

3. Ispit
Ispit polažu svi studenti koji nisu ostvarili oslobađanje od ispita i upis ocjene na kraju semestra, a zadovoljili su uvjete za potpis. Ispit se sastoji od pismenog dijela koji je koncipiran i vrednuje se jednako kao i kolokviji. Usmeni ispit održava se za studente čija je ocjena na granici i one koji izraze želju za većom ocjenom. 

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Medanić, B.: Management u građevinarstvu, Sveučilišta u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, Građevinski fakulteti Zagreb, Split, Rijeka i Osijek, 1997.
  • Siropolis, N. C.: Small business management alias Menedžment malog poduzeća: vodič u poduzetništvo, MATE, Zagreb, 1995.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Lacković, Z.: Management malog poduzeća, Veleučilište Požega, Požega, 2004.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Management u građevinarstvu  15 30 
Menedžment malog poduzeća  30 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:
  • Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)
  • Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.