| MATEMATIKA ZA INŽENJERE I | Oznaka: S–101 |
|---|---|
| Nositelj | mr.sc. Josipa Matotek, v. pred. |
| Asistenti | |
| Studijski program | Preddiplomski stručni studij - izvanredni studij |
| Status predmeta | Obvezni |
| Godina | 1. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 45 + 0 |
| ECTS | 7,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Cilj ovog predmeta je pomoći studentima da ovladaju osnovnim pojmovima i njihovim svojstvima u području osnova linearne algebre, elementarnih funkcija te diferencijalnog računa i njegovih primjena. Nadalje, cilj je i razvijati vještine i sposobnosti prepoznavanja, formuliranja te rješavanje jednostavnijih, ali i težih problema iz navedenih područja, koristeći sintezu teoretskih znanja primijenivši ih na zadatke. Naglasak je na razvoju sposobnosti logičkog mišljenja, zaključivanja i generaliziranja. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će znati:
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Vrste brojeva i brojevna os. Približna vrijednost realnog broja, apsolutna i relativna greška, ocjena greške. Intervali. Podskup i dopuna skupa, unija i presjek skupova.Vektor kao usmjerena dužina. Duljina i smjer vektora, jedinični vektor. Jednakost vektora, slobodni vektori i radij-vektor. Zbrajanje vektora i množenje vektora skalarom. Vektorski prostor. Projekcija vektora i skalarni ili in-produkt. Determinanta 2. i 3. reda. Orijentacija prostora, rotacija vektora i vektorski ili ex-produkt. Mješoviti produkt vektora. Pravci i ravnine u prostoru. Realna funkcija y = f(x) realnog argumenta x i njezin graf. Elementi funkcije s osnovnim svojstvima i grafovima: konstante kao funkcije, linearne i kvadratne funkcije, potencije sa cijelim eksponentom, polinomi, racionalne funkcije. Inverzija grafa i inverzna funkcija. Potencije s razlomljenim eksponentom i iracionalne funkcije. Eksponencijalna i logaritamska funkcija, potencija s realnim eksponentom. Trigonometrijske i arcus-funkcije. Funkcije asin(bx+c) i acos(bx+c). Vladanje funkcija u okolini konačne točke i u beskonačnosti: granične vrijednosti, neprekinutost i prekidi, asimptota kao linearna aproksimacija beskonačne grane funkcije. Srednja brzina prirasta funkcije i nagib sekante grafa. Derivacija dh(x) kao točna brzina prirasta funkcije i nagib tangente grafa. Brzina i ubrzanje gibanja. Pravila deriviranja. Derivacije višeg reda. Osnovni teoremi diferencijalnog računa. Primjene diferencijalnog računa: Neodređeni izrazi i L'Hospitalova pravila. Ispitivanje funkcija: rast, pad i ekstrem; konkavnost, konveksnost i infleksija. Numeričko rješavanje jednadžbe oblika f(x) = 0, iterativne metode (Newtonova metoda, metoda sekante ). |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| seminari i radionice | |
| X | vježbe |
| X | obrazovanje na daljinu |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| X | multimedija i mreža |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Komentari |
|---|
| U nastavi se koristi sustav za udaljeno učenje Moodle. |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje na nastavi, rješavanje domaćih zadaća |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2 |
| Pismeni ispit | 3 |
| Usmeni ispit | 2 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
|
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave
|
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Slapničar: Matematika l | Nema | 57 |
| R. Galić, M. Crnjac, I. Galić: Matematika | 1 | 57 |
| D. Jukić, R. Scitovski: Matematika I | 10 | 57 |
| D. Jukić, R. Scitovski: Matematika I | 24 | 57 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Kolokvij, ispit |