STAMBENE ZGRADE I | OZNAKA |
---|---|
Nositelj | doc.dr.sc. Ivana Brkanić Mihić, mag.ing.arch. |
Asistenti |
Ian Kruezi, mag.ing.arch. Jakov Matas, mag.ing.arch. Danijela Koški, mag.ing.arch. |
Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Arhitekture i Urbanizma |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 2. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 45 + 0 |
ECTS | 6,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Razumijevanje potreba čovjeka u svakodnevnim životnim prostorima, napose u stambenoj arhitekturie – od uporabnih prostora, elemenata organizacije stambenih jedinica, dispozicije stambenih prostora prema fizičkim zahtjevima (dimenzioniranje prostora), zahtjevima zdravog života, provjetravanja, insolacije, orijentacije… Analiza i shvaćanje bitnih elemenata pri projektiranju slobodnostojećih obiteljskih kuća. Odnos s okolinom, pristup kući… Primjena kroz rad studenata na vježbama i samostalno – projektiranje pojedinih dijelova stambene jedinice (spavaći, gospodarski, dnevni trakt, komunikacije…) Odnosom čovjeka i stanovanja obrađuje se arhitektonska problematika stambenih prostora, elementi, organizacija, dispozicija, standard prostora, veza stambenog prostora sa njegovom užom okolinom, te daje uvod u arhitektonsko projektiranje stambenih zgrada. Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa svim bitnim čimbenicima pri projektiranju slobodnostojećih obiteljskih kuća i ostalih tipova individualne stambene izgradnje, objašnjenje raznovrsnih pristupa projektiranju te unapređivanje znanja o karakterističnim i antologijskim primjerima iz ovog arhitektonskog područja. Važan cilj predmeta je projektiranje obiteljske kuće i primjena stečenih znanja u rješavanju integriranog urbanističkoprojektnog zadatka koji se zadaje u predmetu Urbanizam 1. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Razumjeti čovjekove potrebe u stambenoj arhitekturi kroz analizu primjera i primjenu kroz projektiranje. Pripremiti znanja za projektiranje sve složenijih zgrada (tijekom studija). Projektirati pojedine funkcionalne dijelove stambene jedinice, te projektirati obiteljsku kuću. Kritički analizirati predloženi projekt obiteljske kuće za integrirani projektni zadatak. |
Sadržaj predmeta |
---|
Kolegij daje uvod u projektiranje najrasprostranjenijeg, temeljnog tipa zgrada: stambene arhitekture, i to analizom čovjekovih osnovnih potreba i načina njihova ostvarenja u prostoru. Nakon analize funkcije pojedinih sklopova koji tvore stambenu jedinicu (spavaći, gospodarski, dnevni trakt, te kominikacijska okosnica) studenti primjenjuju to znanje projektiranjem tih dijelova stambene jedinice. Zatim se analizira i projektira obiteljska kuća kao cjelina, njezin odnos s okolinom, oblikovanje itd., primjenjujući znanje stečeno na predavanjima i tijekom izrade „malih“ projekata, te valoriziraju i oblikovne komponente stambene arhitekture u sklopu rješavanja integriranog urbanističko-projektnog zadatka povezanog sa predmetom Urbanizam 1. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
seminari i radionice | |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
samostalni zadaci | |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Projekt sklopova stambene jedinice; te projekt obiteljske kuće |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 0,5 |
Pismeni ispit | 0,5 |
Usmeni ispit | 1,5 |
Projekt | 4 |
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 0,5 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
Redovito pohađanje nastave, redovite korekcije, konzultacije Završni ispit: provjera teoretskog znanja i praktične primjene bitnih postavki projektiranja stambenih zgrada |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Analiza projekata studenata; završne prezentacije s gostima-kritičarima |