Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Njemački jezik II (PSS-GRAD) od 2023/2024


 

Opće informacije

Nositelj predmeta

Anamarija Štefić, prof.

Naziv predmeta

Njemački jezik II

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Status predmeta

obvezni

Godina / Semestar

1. godina / 2. semestar

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,00

Broj sati (P+V+S)

15 + 15 + 0

 

1. OPIS PREDMETA

1. 1. Ciljevi predmeta

·         usvajati i proširivati vokabular vezan za građevinarstvo

·         prepoznavati i koristiti stručnu terminologiju

·         usvajati strategije čitanja i slušanja, primanje i davanje informacija

·         svladavati kompleksnije gramatičke strukture svojstvene tehničkom njemačkom jeziku

·         razvijati usmenu komunikaciju na području struke

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

Prethodno odslušan kolegij Njemački 1

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

1.        analizirati stručni tekst (vokabular i gramatika) iz područja navedenih u sadržaju predavanja

2.        interpretirati tablice i slike

3.        koristiti se odgovarajućim stručnim nazivljem i frazama u pisanoj i usmenoj komunikaciji

4.        pismeno sažeti tekst, objasniti argumente i definicije

5.        usmeno interpretirati pojedine dijelove teksta

6.        pismeno prevesti jednostavniji stručni tekst s njemačkog na hrvatski jezik

1. 4. Sadržaj predmeta

·         Die sieben Weltwunder des Altertums

·         Die Weltwunder von heute

·         Natürliche Bausteine

·         Stonehenge

·         Höher und höher – der Wettlauf in den Himmel

·         Tunnel

·         Wunderstoff Lehm

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

   seminari i radionice

x vježbe

   obrazovanje na daljinu

   terenska nastava

x samostalni zadatci

   multimedija i mreža

   laboratorij

   mentorski rad

   ostalo

___________________

1. 6. Komentari

1. 7. Obaveze studenata

·         prisutnost na vježbama (najmanje 70% satnice)

·         rješavanje zadataka i prijevoda na nastavi

·         povremeni samostalni zadatci ( nisu obvezni nego za dodatne bodove)

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1

Aktivnost u nastavi

   

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pisani ispit

   

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

1

Referat

   

Praktični rad

   

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

·         Tijekom semestra se polažu dva (2) kolokvija i srednja ocjena iz kolokvija je ocjena iz ispita. Ukoliko student ne zadovolji (dobije negativnu ocjenu) ili pak nije zadovoljan ocjenom iz kolokvija, može/mora pristupiti ispitu za vrijeme ispitnih rokova. Usmenom ispitu pristupaju samo studenti koji odgovaraju za ocjenu izvrstan ili ukoliko žele veću ocjenu od pismenog.

·         Svaki kolokvij donosi 45 bodova, a 10 bodova mogu studenti skupiti rješavajući zadane dodatne samostalne zadatke

·         Konačna ocjena se definira prema zbroju svih ostvarenih bodova tijekom semestra prema slijedećim kriterijima:

o    dovoljan (2): 44 – 57

o    dobar (3): 58 – 71

o    vrlo dobar (4): 72 – 85

o    izvrstan (5): 86 - 100

1. 10. Obavezna literatura

Štefić, Anamarija (2015.) Deutsch im Bauwesen, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Građevinski fakultet Osijek, Osijek

1. 11. Dopunska literatura

·         Kralj Štih, Alemka (2005). Deutsch im Bauingenieurwesen, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb

·         Ritoša, M. – V. Sekula (1989.) Njemački za građevinare, Škola za strane jezike, Zagreb

·         Tecilazić, Franci (1986.) Deutsch für Studenten der Architektur, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Časopisi iz knjižnice fakulteta:

·         Detail, Institut für Internationale Architektur – Dokumentation

·         Bautechnik, Ernst & Sohn, Berlin

·         Bauingenieur, Springer Verlag, Berlin

·         Bauen mit Holz, editor: Klaus Fritzen, Berlin

·         Beton und Stahlbeton, editor: Konrad Bergmeister i dr., Berlin

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Vođenje evidencije o pohađanju nastave i aktivnostima studenata

Pismene vježbe (prijevodi, sažetci, vježbe vokabulara i gramatike)

Usmeno izražavanje (čitanje, usmena komunikacija)

                   

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanja i vježbe

 

Pohađanje nastave

1, 2, 3, 4, 5, 6

Evidentiranje nastave

Pismene vježbe (prijevodi, sažetci, vježbe vokabulara i gramatike)

1, 2, 3, 4, 6

 

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa 

Usmena komunikacija

 

1, 2, 3, 5

 

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa

Samostalni zadatci

 

1, 2, 3, 4, 5, 6

 

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa

Završna sumativna provjera znanja

Odgovaranje na pismena i usmena pitanja

1, 2, 3, 4, 5, 6

Ocjenjivanje odgovora