Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Osnove inženjerske informatike I (PSS-GRAD)


Opće informacije

Nositelj predmeta

doc.dr.sc. Mario Jeleč

Naziv predmeta

Osnove inženjerske informatike I

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Status predmeta

Obavezni

Godina / Semestar

1.godina  / 1.semestar

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

15+10+5

 

1. OPIS PREDMETA

1. 1. Ciljevi predmeta

Upoznati se s načelima rada na računalu u obavljanju uredskih i drugih svakodnevnih zadataka tijekom i nakon studija. Usvojiti vještinu rukovanja temeljnim uredskim programskim paketom MS Office (ili sl.), odnosno njegovim modulima tekstualni procesor, tablične kalkulacije i prezentacije.

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

Nema.

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

1.        Definirati svrhu i primjenu standardnih uredskih alata (tekstualni procesori, tablične kalkulacije).

2.        Izraditi tekstualne datoteke te primijeniti različite vrste oblikovanja, mogućnosti izrade sadržaja i drugih popisa u dokumentu te alata za recenziju.

3.        Izraditi tabličnu datoteku te primijeniti oblikovanje ćelija, jednostavne agregatne funkcije i uvjetno oblikovanje.

4.        Izraditi prezentacijsku datoteku te primijeniti različite predloške, oblikovati pojedinačne slajdove i definirati različite animacije na elementima i tranzicije među slajdovima.

1. 4. Sadržaj predmeta

Uvod u kolegij. Osnove digitalnog zapisa i rada s njima. Uvod u uredske programe s prikazom osnovnog rada i rješenja primjera. Osnovni rad s aplikacijom MS Word - obrada teksta, izrada tablica, recenzije. Osnovni rad s aplikacijom MS PowerPoint - oblikovanje i izrada grafikona uz korištenje osnovnih funkcija. Osnovni rad s aplikacijom MS Excel - uporaba složenih funkcija. Ponavljanje i priprema uz rekapitulaciju gradiva. 

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

x seminari i radionice

x vježbe

   obrazovanje na daljinu

   terenska nastava

   samostalni zadatci

x multimedija i mreža

   laboratorij

   mentorski rad

   ostalo

___________________

1. 6. Komentari

1. 7. Obaveze studenata

Redovito pohađanje predavanja i vježbi, aktivno sudjelovanje u nastavi te izrada seminarskog rada.

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1,0

Aktivnost u nastavi

0,2

Seminarski rad

0,3

Kontinuirana provjera znanja

0,5

Pisani ispit***

(0,5)

 

 

 

 

 

 

***Ako student nije oslobođen pismenog dijela ispita putem kontinuirane provjere znanja

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

 

AKTIVNOST STUDENTA

*

ECTS

ISHOD UČENJA

**

NASTAVNA METODA

 

METODA PROCJENE

BODOVI

min

max

Pohađanje nastave

1,0

1, 2, 3, 4

Usmeno i pisano izlaganje

Evidentiranje prisutnosti

0

0

Aktivnost u nastavi

0,2

2, 3, 4

Razgovor i rasprava

Pitanja tijekom obrade nove teme

0

10

Seminarski rad

0,3

2, 3, 4

Rješavanje zadataka

Pregled pisanih zadaća i seminarskog rada

0

20

Pismeni ispit***

0,5

1, 2, 3 ,4

Rješavanje zadataka

Pregled provjere znanja

60

100

Kontinuirana provjera znanja

0,5

1, 2, 3 ,4

Rješavanje zadataka

Pregled provjere znanja

60

100

***Ako student nije oslobođen pismenog dijela ispita putem kontinuirane provjere znanja

 

 

1. 10. Obavezna literatura

·         Šimović, Vladimir, Franjo Maletić, Winton Afrić. Osnove Informatike - Uvod. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga,Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010.

·         Nadrljanski, Đorđe, Nadrljanski Mila. Osnove informatike. Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu. 2007.

1. 11. Dopunska literatura

·         Sagman, Steve. Microsoft Office za Windows. Zagreb: Miš d.o.o., 2004

·         Korisnički priručnik programskog paketa Microsoft Office.

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Rad studenata prati se kroz redovitost pohađanja predavanja i vježbi, aktivnost na nastavi, točnost izrade seminarskog rada te pismeni ispit/kontinuiranu provjeru znanja. Rezultati aktivnosti se vrednuju kroz sustav bodovanja i ocjena s kriterijima.

                   

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Usmeno i pisano izlaganje

Pohađanje nastave

1, 2, 3, 4

Evidentiranje prisutnosti

Razgovor i rasprava

Aktivnost u nastavi

2, 3, 4

Pitanja tijekom obrade nove teme

Rješavanje zadataka

Seminarski rad

2, 3, 4

Pregled pisanih zadaća i seminarskog rada

Rješavanje zadataka

Pismeni ispit***

1, 2, 3 ,4

Pregled provjere znanja

Rješavanje zadataka

Kontinuirana provjera znanja

1, 2, 3 ,4

Pregled provjere znanja

***Ako student nije oslobođen pismenog dijela ispita putem kontinuirane provjere znanja