Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Urbanističko planiranje i projektiranje (PSS-GRAD) od 2023/2024


Opće informacije

 

Nositelj predmeta

 

 

Naziv predmeta

Urbanističko planiranje i projektiranje NE IZVODI SE

 

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

 

Status predmeta

izborni

 

Godina / Semestar

2. godina/4.semestar

 

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

3

 

Broj sati (P+V+S)

15+30

 

1. OPIS PREDMETA

 

1. 1. Ciljevi predmeta

 

Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim konceptima i instrumentima urbanističkog planiranja i projektiranja. Kroz zakonodavni okvir studentima se razjašnjava značenje i uloga plana namjene zemljišta, gustoće, pokazatelja u prostoru te veza između tipa izgradnje i prostornih pokazatelja. Cilj predmeta je usvojiti znanje i primjeniti metode za izradu cjelovitog prostornog rješenja na zadanom obuhvatu.

 

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

 

Nema uvjeta

 

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

 

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

1.        usporediti sadržaj i instrumente različitih razina prostornoplanskih dokumenata.

2.        nabrojati i interpretirati urbane pokazatelje u urbanističkom projektiranju.

3.        identificirati moguće ključne probleme i prednosti urbanog prostora na primjerima

4.        primjeniti načela organizacije urbane prostorne cjeline.

5.        kritički interpretiratii načela organizacije urbane prostorne cjeline na primjerima.

 

1. 4. Sadržaj predmeta

 

Temeljna načela urbanističkog planiranja. Podjela prostornih planova. Dokumenti prostornog uređenja lokane razine. Dijelovi prostornog plana lokalne razine.  Etape u postupku izrade prostornog plana. Zakonski propisi za područje prostornog planiranja u Republici Hrvatskoj. Zakon o prostornom uređenju. Kvantativni pokazatelji u urbanističkom projektiranju. Tipologija zgrada. Izrada detaljnog plana uređenja kroz timski rad. Organizacija urbanog prostora zadane namjene različitom tipologijom izgradnje. Definiranje načina korištenja zemljišta i urbanih pravila za zadanu urbanu prostornu cjelinu.

 

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

 seminari i radionice

x vježbe

 obrazovanje na daljinu

x terenska nastava

 samostalni zadatci

 multimedija i mreža

 laboratorij

 mentorski rad

 ostalo

___________________

 

1. 6. Komentari

 

1. 7. Obaveze studenata

 

Pohađanje nastave, izrada projekta u timskom radu te predaja i javna prezentacija rezultata.

 

1. 8. Praćenje rada studenata

 

Pohađanje nastave

1,5

Aktivnost u nastavi

   

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

 

Pisani ispit

0,5

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

 

Projekt

1

Kontinuirana provjera znanja

   

Referat

   

Praktični rad

   

 

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

 

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

 

Evidencija prisustva na nastavi, evidencija aktivnosti, evaluacija rezultata projekta i evaluacija izlaganja projekta.

Potrebno je izraditi svaki od pet projektantskih zadataka u predviđenom roku. Programi se ocjenjuju na sljedeći način:

-  nije ostvareno razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja, ne sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju, grafički izraz ne ostvaruje tehničke zahtjeve niti adekvatno izražava jasnu ideju  – 55%

-  razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su korektni, ne ostvaruju izrazito kreativno i argumentirano djelo, sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju su skromni, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve no nejasno izražava ideju  – 66%

-  razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su korektni, ostvaruju djelomično kreativno i argumentirano djelo, sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju su zadovoljavajući, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i djelomično izražava ideju  – 78%

-  razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su u potpunosti ostvareni, ostvaruju kreativno i argumentirano djelo, aktivno sudjelovanje u diskusiji i artikulirano argumentiranje, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i jasno izražava ideju  – 90%

-  razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su u potpunosti ostvareni uz naglašeno kreativno i jasno argumentirano djelo, izrazito motivirano i aktivno sudjelovanje u diskusiji i artikulirano argumentiranje uz nadogradnju primjerima, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i jasno i kreativno izražava ideju  – 100%

0 - 55% nedovoljan (1)

56 - 66% dovoljan (2)

67 - 78% dobar (3)

79 - 90% vrlodobar (4)

91 - 100% izvrstan (5)

 

1. 10. Obavezna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

 

Prinz D.: Urbanističko planiranje, Tehnička knjiga, Zagreb, 2006.

Pegan, S: Urbanizam - Uvod u detaljno urbanističko planiranje, Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, 2007.

Vizije gradova i prostora, Hrvatski zavod za prostorni razvoj, Udruga hrvatskih urbanista, Zagreb, 2017. https://mgipu.gov.hr/UserDocsImages/Zavod/Publikacije/Vizije_gradova_web.pdf

 

1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

 

Gerrit Schwalbach Basics Urban Analyis, Birkhauser, Base, Boston, Berlin, 2009.

 

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

 

Anonimna, kvantitativna, standardizirana studentska anketa o predmetu i radu nastavnika koju provodi Ured za kvalitetu Građevinskog i arhitektonskog fakulteta Osijek.

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanja - izlaganje, grupna rasprava

Slušanje izlaganja, izučavanje i korištenje literature, sudjelovanje u raspravi

1,2,3,5

evidencija prisutnosti

praćenje sposobnosti zaključivanja i interpretacije

Vježbe – auditorne i konstruktivne vježbe, individualna i grupna rasprava

Izučavanje i korištenje literature, primjena znanja i vještina, izrada projekta, sudjelovanje u raspravi

4,5

evidencija prisutnosti

praćenje sposobnosti zaključivanja i usmenog i grafičkog interpretiranja

Terenska nastava – analiza primjera iz prakse

Sudjelovanje u raspravi

3,5

evidencija prisutnosti

procjena sposobnosti zaključivanja i interpretacije

Završna provjera znanja

Izučavanje i korištenje literature, pismena prezentacija znanja

1,2,3,5

ocjenjivanje pismenog ispita prema danim kriterijima vrednovanja

Završno predstavljanje projekta

Izučavanje i korištenje literature, usmena prezentacija projekta

4,5

ocjenjivanje projekta  te usmenog i grafičkog prezentiranja projekta prema danim kriterijima vrednovanja