Opće informacije |
|
|||||||||||||
Nositelj predmeta |
|
|
||||||||||||
Naziv predmeta |
Urbanističko planiranje i projektiranje NE IZVODI SE |
|
||||||||||||
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
||||||||||||
Status predmeta |
izborni |
|
||||||||||||
Godina / Semestar |
2. godina/4.semestar |
|
||||||||||||
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
3 |
|
|||||||||||
Broj sati (P+V+S) |
15+30 |
|
||||||||||||
1. OPIS PREDMETA |
|
|||||||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|
|||||||||||||
Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim konceptima i instrumentima urbanističkog planiranja i projektiranja. Kroz zakonodavni okvir studentima se razjašnjava značenje i uloga plana namjene zemljišta, gustoće, pokazatelja u prostoru te veza između tipa izgradnje i prostornih pokazatelja. Cilj predmeta je usvojiti znanje i primjeniti metode za izradu cjelovitog prostornog rješenja na zadanom obuhvatu. |
|
|||||||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|
|||||||||||||
Nema uvjeta |
|
|||||||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|
|||||||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. usporediti sadržaj i instrumente različitih razina prostornoplanskih dokumenata. 2. nabrojati i interpretirati urbane pokazatelje u urbanističkom projektiranju. 3. identificirati moguće ključne probleme i prednosti urbanog prostora na primjerima 4. primjeniti načela organizacije urbane prostorne cjeline. 5. kritički interpretiratii načela organizacije urbane prostorne cjeline na primjerima. |
|
|||||||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|
|||||||||||||
Temeljna načela urbanističkog planiranja. Podjela prostornih planova. Dokumenti prostornog uređenja lokane razine. Dijelovi prostornog plana lokalne razine. Etape u postupku izrade prostornog plana. Zakonski propisi za područje prostornog planiranja u Republici Hrvatskoj. Zakon o prostornom uređenju. Kvantativni pokazatelji u urbanističkom projektiranju. Tipologija zgrada. Izrada detaljnog plana uređenja kroz timski rad. Organizacija urbanog prostora zadane namjene različitom tipologijom izgradnje. Definiranje načina korištenja zemljišta i urbanih pravila za zadanu urbanu prostornu cjelinu. |
|
|||||||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja seminari i radionice x vježbe obrazovanje na daljinu x terenska nastava |
samostalni zadatci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
|
|||||||||||
1. 6. Komentari |
|
|||||||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|
|||||||||||||
Pohađanje nastave, izrada projekta u timskom radu te predaja i javna prezentacija rezultata. |
|
|||||||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|
|||||||||||||
Pohađanje nastave |
1,5 |
Aktivnost u nastavi |
|
Seminarski rad |
|
Eksperimentalni rad |
|
|
||||||
Pisani ispit |
0,5 |
Usmeni ispit |
|
Esej |
|
Istraživanje |
|
|
||||||
Projekt |
1 |
Kontinuirana provjera znanja |
|
Referat |
|
Praktični rad |
|
|
||||||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|
|||||||||||||
Evidencija prisustva na nastavi, evidencija aktivnosti, evaluacija rezultata projekta i evaluacija izlaganja projekta. Potrebno je izraditi svaki od pet projektantskih zadataka u predviđenom roku. Programi se ocjenjuju na sljedeći način: - nije ostvareno razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja, ne sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju, grafički izraz ne ostvaruje tehničke zahtjeve niti adekvatno izražava jasnu ideju – 55% - razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su korektni, ne ostvaruju izrazito kreativno i argumentirano djelo, sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju su skromni, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve no nejasno izražava ideju – 66% - razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su korektni, ostvaruju djelomično kreativno i argumentirano djelo, sudjelovanje u diskusiji i argumentiranju su zadovoljavajući, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i djelomično izražava ideju – 78% - razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su u potpunosti ostvareni, ostvaruju kreativno i argumentirano djelo, aktivno sudjelovanje u diskusiji i artikulirano argumentiranje, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i jasno izražava ideju – 90% - razumijevanje i proces organiziranja stambenog naselja su u potpunosti ostvareni uz naglašeno kreativno i jasno argumentirano djelo, izrazito motivirano i aktivno sudjelovanje u diskusiji i artikulirano argumentiranje uz nadogradnju primjerima, grafički izraz ostvaruje tehničke zahtjeve i jasno i kreativno izražava ideju – 100% 0 - 55% nedovoljan (1) 56 - 66% dovoljan (2) 67 - 78% dobar (3) 79 - 90% vrlodobar (4) 91 - 100% izvrstan (5) |
|
|||||||||||||
1. 10. Obavezna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|
|||||||||||||
Prinz D.: Urbanističko planiranje, Tehnička knjiga, Zagreb, 2006. Pegan, S: Urbanizam - Uvod u detaljno urbanističko planiranje, Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, 2007. Vizije gradova i prostora, Hrvatski zavod za prostorni razvoj, Udruga hrvatskih urbanista, Zagreb, 2017. https://mgipu.gov.hr/UserDocsImages/Zavod/Publikacije/Vizije_gradova_web.pdf |
|
|||||||||||||
1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|
|||||||||||||
Gerrit Schwalbach Basics Urban Analyis, Birkhauser, Base, Boston, Berlin, 2009. |
|
|||||||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|
|||||||||||||
Anonimna, kvantitativna, standardizirana studentska anketa o predmetu i radu nastavnika koju provodi Ured za kvalitetu Građevinskog i arhitektonskog fakulteta Osijek. |
|
|||||||||||||
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
||||||||||||||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
|||||||||||
Predavanja - izlaganje, grupna rasprava |
Slušanje izlaganja, izučavanje i korištenje literature, sudjelovanje u raspravi |
1,2,3,5 |
evidencija prisutnosti praćenje sposobnosti zaključivanja i interpretacije |
|||||||||||
Vježbe – auditorne i konstruktivne vježbe, individualna i grupna rasprava |
Izučavanje i korištenje literature, primjena znanja i vještina, izrada projekta, sudjelovanje u raspravi |
4,5 |
evidencija prisutnosti praćenje sposobnosti zaključivanja i usmenog i grafičkog interpretiranja |
|||||||||||
Terenska nastava – analiza primjera iz prakse |
Sudjelovanje u raspravi |
3,5 |
evidencija prisutnosti procjena sposobnosti zaključivanja i interpretacije |
|||||||||||
Završna provjera znanja |
Izučavanje i korištenje literature, pismena prezentacija znanja |
1,2,3,5 |
ocjenjivanje pismenog ispita prema danim kriterijima vrednovanja |
|||||||||||
Završno predstavljanje projekta |
Izučavanje i korištenje literature, usmena prezentacija projekta |
4,5 |
ocjenjivanje projekta te usmenog i grafičkog prezentiranja projekta prema danim kriterijima vrednovanja |