Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Uvod u graditeljstvo (PSS-GRAD) od 2023/2024


Opće informacije

Nositelj predmeta

Izv.prof.dr.sc. Sanja Lončar-Vicković

Naziv predmeta

Uvod u graditeljstvo

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Status predmeta

Obavezni

Godina / Semestar

1. godina / 1. semestar

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

30+0+0

 

1.        OPIS PREDMETA

1. 1.Ciljevi predmeta

Upoznati studente s temeljnim graditeljskim pojmovima, oblicima i elementima konstrukcija kroz pregled svjetske, hrvatske i lokalne povijesti graditeljstva.

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

nema uvjeta

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

1.     Imenovati i opisati temeljne pojmove, oblike i elemente građevinskih konstrukcija.

2.     Identificirati osnovne faze u povijesnom razvoju graditeljstva.

3.     Izdvojiti značajke svake povijesne faze razvoja graditeljstva.

4.     Prepoznati najznačajnije primjere zgrada i graditelja svake povijesne faze u Osijeku, Hrvatskoj i svijetu.

5.     Objasniti značaj principa održivog razvoja u graditeljstvu.

6.     Objasniti značaj etike graditeljskog poziva.

7.     Izdvojiti različite aspekte razvoja graditeljstva u budućnosti

1. 4. Sadržaj predmeta

Osnovni pojmovi u graditeljstvu. Temeljni oblici i teme u graditeljstvu. Materijali i konstrukcije.

Graditeljstvo u pretpovijesti. Prvi sačuvani graditeljski artefakti. Narodno graditeljstvo. Održivost u graditeljstvu.

Stari vijek (Egipat, Grčka, Rim) - razvoj civilizacija, urbanizam, tipologija građevina, odnos sakralne, javne i stambene arhitekture, materijali i konstrukcije, graditelji i njihova djela. Grčko i rimsko graditeljstvo u Hrvatskoj. Srednji vijek (rano kršćanstvo, romanika, gotika) - razdoblje, rasprostranjenost, tipologija, graditeljski oblici, najznačajnije građevine u Europi i Hrvatskoj.

Novi vijek (renesansa, barok, historicizam, secesija, moderna, postmoderna) - razdoblje, rasprostranjenost, tipologija, graditeljski oblici, najznačajnije građevine u Europi i Hrvatskoj.

Upoznavanje graditeljstva Osijeka; urbanistički razvoj te pregled najznačajnijih građevina i graditelja.

Etika graditeljskog poziva. Smjerovi razvoja graditeljstva u budućnosti.

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

x seminari i radionice 

   vježbe 

   obrazovanje na daljinu

x terenska nastava

x samostalni zadaci 

   multimedija i mreža 

   laboratorij

   mentorski rad

x timski rad

1. 6. Komentari

 

1. 7. Obaveze studenata

Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada seminarskog rada.

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1,0

Aktivnost u nastavi

0,5

Seminarski rad

0,5

Eksperimentalni rad

   

Pismeni ispit

   

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

   

Referat

   

Praktični rad

   

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

Ocjenjivanje tijekom nastave: pohađanje nastave, aktivnost na nastavi

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog rada: istraživačke vještine, učinkovita suradnja u projektnom timu, primjena stečenih znanja

1. 10. Obavezna literatura

Radić, J.: Uvod u graditeljstvo, Školska knjiga, Zagreb 2016.

Janson, H.W.: Janson, A.F. Povijest umjetnosti, Stanek, Varaždin 2003.

1. 11. Dopunska literatura

Wood, D.M.Civil Engineering: A Very Short Introduction, OXFORD U.P., Oxford 2012.

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Prezentacija seminara pred kolegama i nastavnikom, aktivno sudjelovanje studenata  u nastavi i izradi manjih samostalnih zadataka. Analiza uspješnost studenata u navedenim aktivnostima na razini kolegija te pružanje povratnih informacija studentima, uz diskusiju. Informacije o zadovoljstvu studenata iz studentske ankete koriste se za unapređenja kvalitete izvedbe nastave (metode rada i ocjenjivanja studenata).

                   

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanja

Pohađanje nastave

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Evidentiranje prisutnosti, aktivnost u nastavi

Timski rad

Izrada semestralnog rada u timu

2, 3, 4

Ocjenjivanje semestralnog rada

Samostalni rad

Prezentacija semestralnog rada

2, 3, 4

Ocjenjivanje prezentacije semestralnog rada

Terenska nastava

Razgled Tvrđe i Europske avenije

1, 2, 4, 5, 6

Evidentiranje prisutnosti, naknadno vrednovanje znanja