Opće informacije |
||
Nositelj predmeta |
Izv.prof.dr.sc. Sanja Lončar-Vicković |
|
Naziv predmeta |
Uvod u graditeljstvo |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Obavezni |
|
Godina / Semestar |
1. godina / 1. semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
2,0 |
Broj sati (P+V+S) |
30+0+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1.Ciljevi predmeta |
|||||||||
Upoznati studente s temeljnim graditeljskim pojmovima, oblicima i elementima konstrukcija kroz pregled svjetske, hrvatske i lokalne povijesti graditeljstva. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
nema uvjeta |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
1. Imenovati i opisati temeljne pojmove, oblike i elemente građevinskih konstrukcija. 2. Identificirati osnovne faze u povijesnom razvoju graditeljstva. 3. Izdvojiti značajke svake povijesne faze razvoja graditeljstva. 4. Prepoznati najznačajnije primjere zgrada i graditelja svake povijesne faze u Osijeku, Hrvatskoj i svijetu. 5. Objasniti značaj principa održivog razvoja u graditeljstvu. 6. Objasniti značaj etike graditeljskog poziva. 7. Izdvojiti različite aspekte razvoja graditeljstva u budućnosti |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Osnovni pojmovi u graditeljstvu. Temeljni oblici i teme u graditeljstvu. Materijali i konstrukcije. Graditeljstvo u pretpovijesti. Prvi sačuvani graditeljski artefakti. Narodno graditeljstvo. Održivost u graditeljstvu. Stari vijek (Egipat, Grčka, Rim) - razvoj civilizacija, urbanizam, tipologija građevina, odnos sakralne, javne i stambene arhitekture, materijali i konstrukcije, graditelji i njihova djela. Grčko i rimsko graditeljstvo u Hrvatskoj. Srednji vijek (rano kršćanstvo, romanika, gotika) - razdoblje, rasprostranjenost, tipologija, graditeljski oblici, najznačajnije građevine u Europi i Hrvatskoj. Novi vijek (renesansa, barok, historicizam, secesija, moderna, postmoderna) - razdoblje, rasprostranjenost, tipologija, graditeljski oblici, najznačajnije građevine u Europi i Hrvatskoj. Upoznavanje graditeljstva Osijeka; urbanistički razvoj te pregled najznačajnijih građevina i graditelja. Etika graditeljskog poziva. Smjerovi razvoja graditeljstva u budućnosti. |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja x seminari i radionice vježbe obrazovanje na daljinu x terenska nastava |
x samostalni zadaci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad x timski rad |
|||||||
1. 6. Komentari |
|
||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada seminarskog rada. |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
1,0 |
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
Seminarski rad |
0,5 |
Eksperimentalni rad |
|
||
Pismeni ispit |
|
Usmeni ispit |
|
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
|
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Ocjenjivanje tijekom nastave: pohađanje nastave, aktivnost na nastavi Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog rada: istraživačke vještine, učinkovita suradnja u projektnom timu, primjena stečenih znanja |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
Radić, J.: Uvod u graditeljstvo, Školska knjiga, Zagreb 2016. Janson, H.W.: Janson, A.F. Povijest umjetnosti, Stanek, Varaždin 2003. |
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
Wood, D.M.Civil Engineering: A Very Short Introduction, OXFORD U.P., Oxford 2012. |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Prezentacija seminara pred kolegama i nastavnikom, aktivno sudjelovanje studenata u nastavi i izradi manjih samostalnih zadataka. Analiza uspješnost studenata u navedenim aktivnostima na razini kolegija te pružanje povratnih informacija studentima, uz diskusiju. Informacije o zadovoljstvu studenata iz studentske ankete koriste se za unapređenja kvalitete izvedbe nastave (metode rada i ocjenjivanja studenata). |
|||||||||
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanja |
Pohađanje nastave |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Evidentiranje prisutnosti, aktivnost u nastavi |
Timski rad |
Izrada semestralnog rada u timu |
2, 3, 4 |
Ocjenjivanje semestralnog rada |
Samostalni rad |
Prezentacija semestralnog rada |
2, 3, 4 |
Ocjenjivanje prezentacije semestralnog rada |
Terenska nastava |
Razgled Tvrđe i Europske avenije |
1, 2, 4, 5, 6 |
Evidentiranje prisutnosti, naknadno vrednovanje znanja |