Stručni diplomski studij Građevinarstvo – smjer Vođenje građenja, nadzor i održavanje građevina

Poslovna etika i kultura komunikacije (SPEC-DIPL)


POSLOVNA ETIKA I KULTURA KOMUNIKACIJEOznaka: III-01
Nositelj prof.dr.sc. KSENIJA ČULO
Asistenti  
Studijski program Specijalistički diplomski stručni studij
Status predmeta Obvezni
Godina 2.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 0 + 0
ECTS 2,0

 

Ciljevi predmeta
Shvaćanje uloge i značaja kulture poslovnog komuniciranja te usvajanje etičkih načela u poslovanju. Shvaćanje važnosti uloge menadžera – osobe, uloge zasnovane na uzajamnom razumijevanju i uvažavanju.

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Razumjeti povijesno ishodište etike i komunikacije.
  • Prepoznati moralnu odgovornost menadžera.
  • Razumjeti verbalnu i neverbalnu komunikaciju.
  • Upotrijebiti umijeće pregovaranja i vođenja poslovnih sastanaka.

 

Sadržaj predmeta
Povijesno i teorijsko gledište poslovne etike i kulture komuniciranja. Mentalna mapa: poslovna etika - definicija, subjekti, načela, etičke vrline, etički kodeks, područja istraživanja, poslovni bonton. Primjeri iz hrvatske i svjetske prakse. Etička i moralna odgovornost menadžera. Korupcija. Mobbing. Međuljudski odnosi. Whistleblowing (zviždači). Korporativni protokol. Upravljanje poslovnom etikom. Poslovna etika i organizacijska kultura. Položaj i uloga ljudskih prava u poslovnom svijetu. Poslovna komunikacija: pojam, komunikacijske vještine, komunikacijski stilovi, komunikacijski kanali. Pisana poslovna komunikacija. Govorna (verbalna) komunikacija. Negovorna (neverbalna) komunikacija.
Umijeće pregovaranja. Poslovni sastanak – sazivanje i vođenje sastanaka.
Primjeri pisanja raznih vrsta dopisa; e-mail komunikacija. Pravila prezentiranja. Komunikacija tvrtke s okruženjem – poslovni znak (ime, logo, grafem, symbol, trade mark, itd.) Odnosi s javnostima – promidžba, javno mijenje, kreiranje poslovnog imidža (branda) u javnosti.

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
  vježbe
  obrazovanje na daljinu
  terenska nastava
  samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Obveze studenata su ujedno i uvjeti za potpis:
  • prisutnost na predavanjima: prihvatljiv je izostanak do 25% ukupne nastavne satnice
  • seminarski rad

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 1,0 
Aktivnost u nastavi 0,1 
Seminarski rad 0,3 
Pismeni ispit 0,6 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

1. Obveze studenata (uvjeti za potpis)

  • prisutnost na predavanjima: tolerira se izostanak do 25% satnice
  • prisutnost na seminarima: tolerira se izostanak do 25% satnice
  • pozitivno ocijenjen i prezentiran seminarski rad koji je profesorici dostavljen e-mailom.

 

2. Kolokviji
Tijekom semestra predviđena su dva (2) kolokvija. Kolokviji se održavaju nakon što se obrade pripadajuće nastavne cjeline, a točan datum oba kolokvija određuje se početkom semestra. Kolokviji se polažu pismeno. Kolokvij se smatra položenim ukoliko je student ostvario 50% ili više točnih odgovora. Uvjet za pristupanje drugom kolokviju jest položen prvi kolokvij. Kolokviji se sastoje od teorijskih pitanja. Ovisno o pitanju, studenti odgovaraju na pitanja zaokruživanjem ponuđenih odgovora, nadopunjavanjem napisanih tvrdnji ili samostalnim upisivanjem odgovora na pitanje. Kod pitanja sa zaokruživanjem odgovora moguće je da je točno više od jednog ponuđenog odgovora. Sva pitanja boduju se s 1 (jednim) bodom, iznimno je odgovor moguće bodovati sa pola boda.
Ocjene se određuju kako slijedi:

  • dovoljan (2)................................ 50% - 65%
  • dobar (3).................................... 66% - 80%
  • vrlo dobar (4).............................. 81% - 90%
  • izvrstan (5)................................. 91% - 100%

 

3. Nužni uvjeti za oslobađanje od ispita i upis ocjene
Nužni uvjeti da student može biti oslobođen ispita su:

  • ispunjene gore navedene Obveze studenata
  • položena oba kolokvija.

Ukoliko student zadovoljava oba nužna uvjeta može biti oslobođen polaganja ispita i dobiti konačnu ocjenu. Konačna ocjena se tada izračunava kao aritmetička sredina ocjena prvog i drugog kolokvija te ocjene seminarskog rada. Ukoliko student nije zadovoljan predloženom ocjenom, a ispunio je nužne uvjete za oslobađanje od ispita, može na prvom ispitnom roku pristupiti samo usmenom ispitu. Alternativno, može na bilo kojem roku pristupiti pismenom ispitu i time zanemariti svoj uspjeh sa kolokvija.

 

4. Ispit
Ispit polažu svi studenti koji nisu ostvarili oslobađanje od ispita i upis ocjene na kraju semestra, a zadovoljili su uvjete za potpis. Ispit se sastoji od pismenog dijela koji je koncipiran i vrednuje se jednako kao i kolokviji. Usmeni ispit održava se za studente čija je ocjena na granici i one koji izraze želju za većom ocjenom.

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Fox, R.: Poslovna komunikcija, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 2006.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Bebek, B.; Kolumbić, A.: Poslovna etika, Sinergija, Zagreb, 2000.
  • Krkač, K., ur.: Uvod u poslovnu etiku i korporacijsku društvenu odgovornost, Mate, 2007.
  • Žitinski, M.: Poslovna etika, Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, 2006.
  • Čehok, I.; Koprek, I.: Etika, priručnik jedne discipline, Školska knjiga, Zagreb, 1996.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Poslovna komunikcija 0 20 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:
  • Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)
  • Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.