| INFORMACIJSKI SUSTAVI I NEURONSKE MREŽE | Oznaka: 2.09–103 |
|---|---|
| Nositelj | Doc. dr.sc. TANJA KALMAN ŠIPOŠ, dipl.ing.građ. |
| Asistenti | |
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – O |
| Status predmeta | Izborni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 25 + 5 |
| ECTS | 5,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Cilj ovog kolegija je razvijanje znanja kao i istraživačkih vještina u području baza podataka i njihove obrade u području građevinarstva. Studenti će naučiti ovladati osnovnim vještinama formiranja bazi podataka (na osnovu prikupljenih podataka ili izradom numeričkih modela), te primijeniti umjetne neuronske mreže za dobivanje realnih i praktičnih rješenja. Specifične socijalne vještine razvijale bi se u okviru grupnih i individualnih zadataka, te prezentacijom projektnih zadataka. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Osnovna znanja iz matematike, numeričke analize, te primjena računalnih alata. |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
| Student će nakon položenog predmeta biti sposoban: a) objasniti funkciju i primjenu informacijskih sustava u graditeljstvu b) objasniti koncepte, komponente i procese baze podataka c) kreirati efikasne baze podataka d) primijeniti umjetne neuronske mreže za optimizaciju, klasifikaciju i modeliranje informacija ili postupaka e) interpretirati rezultate primjene neuronskih mreža s direktnim poboljšanjem komunikacijskih i prezenterskih vještina |
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Informacijski sustavi: Uvod. Podjela informacijskih sustava. Informacijski sustavi u građevinarstvu. Baze podataka: Uvod. Modeli podataka. Tipovi baza podataka. Arhitektura baze podataka. Razvojni ciklus baze. Konceptualno oblikovanje baze podataka. Sustavi umjetne inteligencije: Pregled inteligentnih metodologija: neuronske mreže, genetički algoritmi. Učenje i implementacijski modeli: perceptron i radijalne funkcije. Tipovi neuronskih mreža. Projektiranje neuronskim mrežama. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| X | seminari i radionice |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Komentari |
|---|
| Studenti tijekom semestra izrađuju jedan projektni zadatak (periodična i konačno izvješće, prezentacija) koji nastaje kao rezultat grupnog rada i manjih individualnih zadataka. |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada projektnih zadataka (izvješće i prezentacija). |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2 |
| Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 1,5 |
| Izrada projektnog zadatka | 1,5 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
| a) Provjera znanja tijekom nastave: 1. Kolokvij = 30 bodova (teoretski dio) 2. Projektni zadatak = 70 bodova: - 1. izvješće – 20 bodova - 2. izvješće – 30 bodova - završna prezentacija i izvješće – 20 bodova b) Provjera znanja nakon nastave: - pismeni + usmeni ispit Sustav bodovanja: 60 – 69 bodova = dovoljan (2) 70 – 79 bodova = dobar (3) 80 – 89 bodova = vrlo dobar (4) 90 – 100 bodova = izvrstan (5) |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Kontinuirano praćenje stečenih znanja provedbom kolokvija (ishodi učenja: a), b)), te vještina izrade i prezentacije projektnih zadataka (ishodi učenja: c), d) i e)). |