Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Procesi planiranja i kontrole građenja


PROCESI PLANIRANJA I KONTROLE GRAĐENJA Oznaka: 2.15–115
Nositelj

doc.dr.sc. Mario Galić dipl.ing.građ.

Asistenti

Hana Begić mag.ing.aedif

Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA
Status predmeta Obvezni
Godina 2.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 30 + 0
ECTS 4,5

 

Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovama planiranja i kontrole izvršenja aktivnosti kod realizacije građevina (dogradnja, izgradnja, rekonstrukcija). 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema dodatnih uvjeta.  

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
Primijeniti tehnike planiranja izvođenja građevinskih objekata.
Povezati troškove izvođenja i vrijeme potrebno za izvođenje građevinskih objekata.
Povezati faze izvođenja građevinskih objekata.
Koristiti tehnike mrežnog planiranja.
Analizirati postupak skraćenja trajanja aktivnosti i mrežnog plana.
Provjeriti izvršenje plana.
Kontrolirati napredovanje projekta (troškovi, vrijeme, količine i specifikacije predviđenih aktivnosti).

 

Sadržaj predmeta
Uvod i opći pojmovi. Faze planiranja. Tehnike planiranja. Planiranje troškova i vremena. Metode planiranja i kontrole aktivnosti. Metode kontrole izvršenja radova. Analiza vremena i troškova. Povezivanje vremena i troškova u planiranju graditeljskih aktivnosti. Elementi planiranja (različiti pristupi i koncepcije planiranja). Mjesto i uloga planiranja u procesu građenja. Cilj planiranja građenja. Zadaci planiranja građenja. Razlike u planiranju projekata i proizvodnje. Faze planiranja građevinskog projekta. Podjela planova. Zahtjevi u odnosu na plan. Postupak izrade početnog plana (izbor aktivnosti, određivanje veza među aktivnostima, određivanje trajanja/resursa aktivnosti). Izračun i raspodjela troškova i prihoda po aktivnostima. Tehnike mrežnog planiranja (metoda PERT, metoda CPM, metoda PDM). Primjena i prednosti pojedinih metoda. Planiranje resursa. Značaj planiranja resursa u građevinskom projektu. Određivanje broja i strukture resursa po aktivnostima. Zbrajanje resursa na razini plana – početni profil korištenja resursa. Optimiziranje vremenskog redoslijeda. Postupak skraćenja trajanja plana. Potrebe za vremenskim skraćenjima. Skraćenje trajanja aktivnosti. Mjere skraćenja trajanja plana. Tehnika rada kod skraćenja trajanja plana. Skraćenje kritičnih i pod-kritičnih putova u planu. Kontrola izvršenja plana. Proces praćenja i kontrole izvršenja plana. Organizacija prikupljanja podataka. Ažuriranje plana. Obrada podataka i izrada izvještaja o stanju radova. Raspodjela izvještaja. Komunikacija putem povratne veze u projektu. 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
  terenska nastava
samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada programskih zadataka. 

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 2,0 
Aktivnost u nastavi 0,17
Seminarski rad 1,0 
Pismeni ispit 1,0* 
Usmeni ispit 0,33* 
Kontinuirana provjera znanja 1,33 
* Ukoliko student nije oslobođen ispita putem kolokvija (kontinuirana provjera znanja)

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave
- pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, seminarski rad, rad na vježbama, laboratorijske vježbe, auditorne vježbe, izrada programa, kolokvij prema tablici:
AKTIVNOST AKTIVNOST STUDENTA BODOVI RASPON % ocjene
Prisustvo na nastavi (vježbe i predavanja)
  • 91% i više
  • 70% - 90%
  • Manje od 70%
  • 10
  • 5
  • 0
0-10 5%
Aktivnost studenta na nastavi (vježbe i predavanja)
  • Učestalo sudjelovanje, diskusija
  • Povremeno sudjelovanje, pitanja
  • Ne sudjeluje aktivno u nastavi
  • 10
  • 5
  • 0
0-10 5%
Programski zadatak 1
  • Predan na vrijeme, točan
  • Predan na vrijeme, uočene manje pogreške
  • Predan na vrijeme, uočene veće pogreške
  • Program nije predan
  • 10
  • 8
  • 5
  • 0
0-10 5%
Programski zadatak 2
  • Predan na vrijeme, točan
  • Predan na vrijeme, uočene manje pogreške
  • Predan na vrijeme, uočene veće pogreške
  • Program nije predan
  • 10
  • 8
  • 5
  • 0
0-10 5%
Programski zadatak 3
  • Predan na vrijeme, točan
  • Predan na vrijeme, uočene manje pogreške
  • Predan na vrijeme, uočene veće pogreške
  • Program nije predan
  • 10
  • 8
  • 5
  • 0
0-10 5%
Kolokviji
  • Kolokvij 1
  • Kolokvij 2
  • 0-80
  • 0-80
0-160 76%
UKUPNO 0-210 0-100%
 
b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu
- pismeno i usmeno prema skali:
% Broj bodova Ocjena
0-30 0-60 Izgubljeno pravo na potpis
31-59 61-124 Nedovoljan (1)
60-69 125-145 Dovoljan (2)
70-79 146-166 Dobar (3)
80-89 167-187 Vrlo dobar (4)
90-100 188-210 Izvrstan (5)

 Uvjet za pristupanje usmenom dijelu ispita je uspješno položen pismeni dio ispita (min. 59%).

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Uremović B.; Dunović, Č.: Planiranje projekata uz pomoć programskog alata Microsoft Project 2007, Tehničko Veleučilište u Zagrebu, Zagreb, 2010.
  • Nonveiller, S.: Metode mrežnog planiranja i njihova primjena u rukovođenju građenjem, GF, Zagreb, 1982.
  • Cooke, B.; Williams, P.: Construction planning, Programming and Control, United Kingdom, 2009.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Marušić J.: Organizacija građenja, Zagreb, 1994.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Planiranje projekata uz pomoć programskog alata Microsoft Project 2007.  10  30
Metode mrežnog planiranja i njihova primjena u rukovođenju građenjem 1 30 
Construction planning, Programming and Control  30 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:

  • Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)
  • Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.