| PROCESI PLANIRANJA I KONTROLE GRAĐENJA | Oznaka: 2.15–115 |
|---|---|
| Nositelj | |
| Asistenti | |
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA |
| Status predmeta | Obvezni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
| ECTS | 4,5 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Upoznati studente s osnovama planiranja i kontrole izvršenja aktivnosti kod realizacije građevina (dogradnja, izgradnja, rekonstrukcija). |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema dodatnih uvjeta. |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
| Primijeniti tehnike planiranja izvođenja građevinskih objekata. Povezati troškove izvođenja i vrijeme potrebno za izvođenje građevinskih objekata. Povezati faze izvođenja građevinskih objekata. Koristiti tehnike mrežnog planiranja. Analizirati postupak skraćenja trajanja aktivnosti i mrežnog plana. Provjeriti izvršenje plana. Kontrolirati napredovanje projekta (troškovi, vrijeme, količine i specifikacije predviđenih aktivnosti). |
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Uvod i opći pojmovi. Faze planiranja. Tehnike planiranja. Planiranje troškova i vremena. Metode planiranja i kontrole aktivnosti. Metode kontrole izvršenja radova. Analiza vremena i troškova. Povezivanje vremena i troškova u planiranju graditeljskih aktivnosti. Elementi planiranja (različiti pristupi i koncepcije planiranja). Mjesto i uloga planiranja u procesu građenja. Cilj planiranja građenja. Zadaci planiranja građenja. Razlike u planiranju projekata i proizvodnje. Faze planiranja građevinskog projekta. Podjela planova. Zahtjevi u odnosu na plan. Postupak izrade početnog plana (izbor aktivnosti, određivanje veza među aktivnostima, određivanje trajanja/resursa aktivnosti). Izračun i raspodjela troškova i prihoda po aktivnostima. Tehnike mrežnog planiranja (metoda PERT, metoda CPM, metoda PDM). Primjena i prednosti pojedinih metoda. Planiranje resursa. Značaj planiranja resursa u građevinskom projektu. Određivanje broja i strukture resursa po aktivnostima. Zbrajanje resursa na razini plana – početni profil korištenja resursa. Optimiziranje vremenskog redoslijeda. Postupak skraćenja trajanja plana. Potrebe za vremenskim skraćenjima. Skraćenje trajanja aktivnosti. Mjere skraćenja trajanja plana. Tehnika rada kod skraćenja trajanja plana. Skraćenje kritičnih i pod-kritičnih putova u planu. Kontrola izvršenja plana. Proces praćenja i kontrole izvršenja plana. Organizacija prikupljanja podataka. Ažuriranje plana. Obrada podataka i izrada izvještaja o stanju radova. Raspodjela izvještaja. Komunikacija putem povratne veze u projektu. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| seminari i radionice | |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada programskih zadataka. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2,0 |
| Aktivnost u nastavi | 0,17 |
| Seminarski rad | 1,0 |
| Pismeni ispit | 1,0* |
| Usmeni ispit | 0,33* |
| Kontinuirana provjera znanja | 1,33 |
| * Ukoliko student nije oslobođen ispita putem kolokvija (kontinuirana provjera znanja) | |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||||
|---|---|---|---|---|
| a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave - pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, seminarski rad, rad na vježbama, laboratorijske vježbe, auditorne vježbe, izrada programa, kolokvij prema tablici: |
||||
| AKTIVNOST | AKTIVNOST STUDENTA | BODOVI | RASPON | % ocjene |
| Prisustvo na nastavi (vježbe i predavanja) |
|
|
0-10 | 5% |
| Aktivnost studenta na nastavi (vježbe i predavanja) |
|
|
0-10 | 5% |
| Programski zadatak 1 |
|
|
0-10 | 5% |
| Programski zadatak 2 |
|
|
0-10 | 5% |
| Programski zadatak 3 |
|
|
0-10 | 5% |
| Kolokviji |
|
|
0-160 | 76% |
| UKUPNO | 0-210 | 0-100% | ||
| b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno i usmeno prema skali: |
||||
| % | Broj bodova | Ocjena | ||
| 0-30 | 0-60 | Izgubljeno pravo na potpis | ||
| 31-59 | 61-124 | Nedovoljan (1) | ||
| 60-69 | 125-145 | Dovoljan (2) | ||
| 70-79 | 146-166 | Dobar (3) | ||
| 80-89 | 167-187 | Vrlo dobar (4) | ||
| 90-100 | 188-210 | Izvrstan (5) | ||
Uvjet za pristupanje usmenom dijelu ispita je uspješno položen pismeni dio ispita (min. 59%).
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Planiranje projekata uz pomoć programskog alata Microsoft Project 2007. | 10 | 30 |
| Metode mrežnog planiranja i njihova primjena u rukovođenju građenjem | 1 | 30 |
| Construction planning, Programming and Control | 1 | 30 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
|
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:
|