Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Tehnologija građenja II


TEHNOLOGIJA GRAĐENJA II Oznaka: 2.15–112
Nositelj doc.dr.sc. MARIO GALIĆ, dipl.ing.građ. 
Asistent

Hana Begić mag.ing.aedif

Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 30 + 0
ECTS 5,0 

 

Ciljevi predmeta
Upoznati studente sa suvremenim tehnologijama građenja i mogućnostima višekriterijalnog izbora varijante tehnologije. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Definirati i razlikovati posebne betonske radove u suvremenoj gradnji.
  • Nacrtati osnovne shematske prikaze montaže hale za različite slučajeve.
  • Definirati i razlikovati tehnologije posebnih radova u zemlji.
  • Objasniti tehnologije izvođenja tunela i podzemnih građevine.
  • Izračunati potrebe za strojevima i opremom za različite varijante tehnologija u ovisnosti o količini i namjeni radova za jednostavnije primjere.
  • Izabrati optimalnu kombinaciju strojeva i opreme za jednostavan primjer.

 

Sadržaj predmeta
Opseg betonskih radova u suvremenom građenju.Tehnološki lanci. Postupci ugradnje, vibriranje, termičke obrade, vakumiranje, centrifugiranje. Podvodna betoniranja. Postupci za ubrzano očvršćavanje betona (tvorničko i gradilišno zaparivanje). Betoniranje vrlo velikih presjeka. Pojmovi i upotreba prskanog betona. Vrste strojeva za prskane betone i njihova upotreba. Mješavine i kontrola kvalitete za prskane betone.
Tehnologije montaže (Sredstva za prijenos i dizanje, Vrste i načini monolitizacije, Transport elemenata, Gradilišna prefabrikacija, Sigurnosne mjere, Diferencijalna kompleksna montaža, Montaža stupova i greda, Montaža rešetki, Montaža mostova) Određivanje mrtve točke rentabiliteta za proizvodnju elemenata na pogonu Izbor primjene vrste, veličine i broja strojeva i opreme kod raznih varijanti tehnologije ovisno o količini radova (Primjeri).
Specijalni radovi u zemlji i pod zemljom (Piloti, Dijafragme, Sidra). Osnovni principi minerskih radova. Izvođenja tunela i podzemnih građevina (Klasifikacija stijena po težini probijanja, Osnovne metode napredovanja radova u stijenskoj masi, Osnovni strojevi za izvođenja tunela i potkopa). Specijalne tehnologije rušenja i saniranja građevina (Zidanih i a.b. konstrukcija). 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
  terenska nastava
  samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Prisutnost na vježbama minimalno 70%. Izrada seminarskog rada. 

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 2,0 
Seminarski rad 2,25 
Domaća zadaća 0,5 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Studenti ostvaruju ocjenu temeljem predanog seminarskog rada. 

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Grupa autora: Savremene tehnologije građenja, Privredni pregled, Beograd 1982.
  • Brechler, W.; Friedrich, J.; Hilmer, A.; Weiss, R.: Baubetriebslehre – Kosten - und Leistungsrechnung Bauverfahren, Vieweg, Wiesbaden, 2000.
  • Rex,S: Industrijski način građenja I i II dio, GF Zagreb, 1983.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Lončarić, R.: Organizacija izvedbe građevinskih projekata, Zagreb, 1995.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Savremene tehnologije građenja   
Baubetriebslehre – Kosten - und Leistungsrechnung Bauverfahren   
Industrijski način građenja I dio   
Industrijski način građenja II dio   

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:

  • Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)
  • Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.