Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Upravljanje projektima


UPRAVLJANJE PROJEKTIMA Oznaka: 2.15–114
Nositelj prof.dr.sc. ZLATA DOLAČEK-ALDUK 
Asistent Hana Begić, mag.ing.aedif.
Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA
Status predmeta Obvezni
Godina 2.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 25 + 5
ECTS 6,0 

 

Ciljevi predmeta
Stjecanje teorijskih i praktičnih interdisciplinarnih znanja potrebnih za organizaciju i upravljanje ciklusom građevinskog projekta. Znanja iz ovog predmeta omogućit će studentima razumijevanje funkcioniranja građevinskog projekta kao složenog i upravljivog sistemaUpoznavanje studenata s teorijskim osnovama i praktičnim metodama upravljanja investicijskim projektima konvencionalnim načinom i uz pomoć programskih paketa. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Položen ispit iz predmeta Organizacija građenja II.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Analizirati ciklus građevinskog projekta.
  • Interpretirati metode upravljanja u pojedinim fazama ciklusa građevinskog projekta.
  • Razviti plan upravljanja projektom temeljen na projektnim zahtjevima i pripremiti ugovor za upravljanje projektom.
  • Primijeniti odgovarajuće metode i tehnike upravljanja u pojedinima fazama građevinskog projekta.
  • Samostalno prikazati, povezati i analizirati sve faze građevinskog projekta ograničene složenosti.

 

Sadržaj predmeta

Predavanja
Projekt i ciklus projekta. Ciljevi projekta. Struktura projekta. Investicijske studije. Opravdanost projekta. Sudionici u projektu. Rizici. Planiranje. Financiranje. Organizacijska struktura. Troškovi. Voditelj projekta. Upravljanje projektima.

Vježbe
Raščlamba projekta na glavne faze životnog ciklusa projekta. Ključne prekretnice i odluke u projektima. Sudionici i obveze u projektima. Korištenje računalnih programa za upravljanje projektima i resursima u projektu. 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
terenska nastava
samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Komentari
Terenska nastava odvija se prema Planu terenske nastave u akademskoj godini. 

 

 

Obveze studenata
Pohađanje predavanja. Ostvariti najmanje 50 bodova na kolokvijima. Izrada i predaja seminarskog rada. 

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 2,0 
Seminarski rad 1,33
Kontinuirana provjera znanja 1,0 
Samostalno rješavanje zadataka 0,33 
Terenska nastava 0,33 
Prezentacija 1,0 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir uspjeh na kolokvijima (50% konačne ocjene), ocjena seminarskog rada (50% konačne ocjene).
Elementi ocjene:

  • kolokvij: 2 kolokvija - svaki po 50 bodova
  • seminarski rad – 100 bodova

Ocjenjivanje:

  • 100 – 124 bodova – dovoljan (2)
  • 125 – 149 bodova – bobar (3)
  • 150 – 174 bodova – vrlo dobar (4)
  • 175 – 200 bodova – izvrstan (5)

Napomena:
Uvjet za pristup drugom kolokviju je ostvarenih 30 bodova na prvom kolokviju. Seminarski rad se sastoji od dva zadatka i studenti ga izrađuju podijeljeni u grupe od 4-5 studenata. Rad se ocjenjuje kroz slijedećih 5 kriterija:

  • plan izrade semestralnog rada s pridruženim angažiranim izvršiteljima pojedinih aktivnosti u izradi rada svake grupe kroz koji se može uvidjeti angažiranost svakog studenta u radu (10%)
  • razrađenost projekta (teme) kojeg su studenti odabrali za svaki zadatak (50%),
  • ažuriranje i argumentiranje tjednih izvještaja izrade rada (10%),
  • poštivanje uputa za izradu i prezentaciju rada (20%),
  • prezentacije svakog zadatka kolegama u sklopu vježbi (10%).

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • http://www.pmi.org/ - Project Management Body of Knowledge
  • Vukmir, B.; Skendrović, V.: Koncesije i ugovaranje BOT projekata, HSGI, Zagreb, 1999.
  • Radujković i suradnici: Planiranje i kontrola projekata, Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet Zagreb, 2012.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
 

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Koncesije i ugovaranje BOT projekata  3 20 
Planiranje i kontrola projekata 10  20 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:

  • Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)
  • Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.