MATEMATIKA ZA INŽENJERE I | Oznaka: S–101 |
---|---|
Nositelj | mr.sc. Josipa Matotek, v. pred. |
Asistenti | |
Studijski program | Preddiplomski stručni studij - redoviti studij |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 1. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 45 + 0 |
ECTS | 7,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj ovog predmeta je pomoći studentima da ovladaju osnovnim pojmovima i njihovim svojstvima u području osnova linearne algebre, elementarnih funkcija te diferencijalnog računa i njegovih primjena. Nadalje, cilj je i razvijati vještine i sposobnosti prepoznavanja, formuliranja te rješavanje jednostavnijih, ali i težih problema iz navedenih područja, koristeći sintezu teoretskih znanja primijenivši ih na zadatke. Naglasak je na razvoju sposobnosti logičkog mišljenja, zaključivanja i generaliziranja. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema. |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će znati:
|
Sadržaj predmeta |
---|
Vrste brojeva i brojevna os. Približna vrijednost realnog broja, apsolutna i relativna greška, ocjena greške. Intervali. Podskup i dopuna skupa, unija i presjek skupova.Vektor kao usmjerena dužina. Duljina i smjer vektora, jedinični vektor. Jednakost vektora, slobodni vektori i radij-vektor. Zbrajanje vektora i množenje vektora skalarom. Vektorski prostor. Projekcija vektora i skalarni ili in-produkt. Determinanta 2. i 3. reda. Orijentacija prostora, rotacija vektora i vektorski ili ex-produkt. Mješoviti produkt vektora. Pravci i ravnine u prostoru. Realna funkcija y = f(x) realnog argumenta x i njezin graf. Elementi funkcije s osnovnim svojstvima i grafovima: konstante kao funkcije, linearne i kvadratne funkcije, potencije sa cijelim eksponentom, polinomi, racionalne funkcije. Inverzija grafa i inverzna funkcija. Potencije s razlomljenim eksponentom i iracionalne funkcije. Eksponencijalna i logaritamska funkcija, potencija s realnim eksponentom. Trigonometrijske i arcus-funkcije. Funkcije asin(bx+c) i acos(bx+c). Vladanje funkcija u okolini konačne točke i u beskonačnosti: granične vrijednosti, neprekinutost i prekidi, asimptota kao linearna aproksimacija beskonačne grane funkcije. Srednja brzina prirasta funkcije i nagib sekante grafa. Derivacija dh(x) kao točna brzina prirasta funkcije i nagib tangente grafa. Brzina i ubrzanje gibanja. Pravila deriviranja. Derivacije višeg reda. Osnovni teoremi diferencijalnog računa. Primjene diferencijalnog računa: Neodređeni izrazi i L'Hospitalova pravila. Ispitivanje funkcija: rast, pad i ekstrem; konkavnost, konveksnost i infleksija. Numeričko rješavanje jednadžbe oblika f(x) = 0, iterativne metode (Newtonova metoda, metoda sekante ). |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
seminari i radionice | |
X | vježbe |
X | obrazovanje na daljinu |
terenska nastava | |
X | samostalni zadaci |
X | multimedija i mreža |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Komentari |
---|
U nastavi se koristi sustav za udaljeno učenje Moodle |
Obveze studenata |
---|
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje na nastavi, rješavanje domaćih zadaća |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2 |
Pismeni ispit | 3 |
Usmeni ispit | 2 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu se provodi u dvije etape kroz pismeni dio ispita koji se piše uz ograničeno vrijeme pojedinačno, ali istovremeno s ostatkom grupe. Pismeni dio ispita je eliminacijski, 45% je dovoljno za prolaz. Usmeni dio ispita koji je pojedinačan, provodi se javno. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Slapničar: Matematika l | Nema | 57 |
R. Galić, M. Crnjac, I. Galić: Matematika | 1 | 57 |
D. Jukić, R. Scitovski: Matematika I | 10 | 57 |
B. P. Demidovič: Zadaci i riješeni | 24 | 57 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Kolokvij, ispit |