MATEMATIKA ZA INŽENJERE II | Oznaka: S–201 |
---|---|
Nositelj | mr.sc. Josipa Matotek, v. pred. |
Asistenti | |
Studijski program | Preddiplomski stručni studij - redoviti studij |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 1. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
ECTS | 5,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj ovog predmeta je pomoći studentima da ovladaju osnovnim pojmovima i njihovim svojstvima u području integralnog računa i njegove primjene te znaju razlikovati i rješavati osnovne tipove diferencijalnih jednadžbi. Nadalje, cilj je i razvijati vještine i sposobnosti prepoznavanja, formuliranja te rješavanje jednostavnijih, ali i težih problema iz navedenih područja, koristeći sintezu teoretskih znanja primijenivši ih na zadatke. Naglasak je na razvoju sposobnosti logičkog mišljenja, zaključivanja i generaliziranja. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će znati:
|
Sadržaj predmeta |
---|
Primitivna funkcija i neodređeni integral. Newton-Leibnizova formula. Pravila integriranja. Tehnike integriranja: formula zamjene varijable integracije, formula djelomičnog integriranja. Metode integriranja: integral racionalne funkcije, integral trigonometrijskih funkcija. Određeni integral kao ploština i rad. lntegralni zbroj. Aditivnost, monotonost, formula srednje vrijednosti integralnog računa. Derivacija integrala po gornjoj granici. Izračunavanje duljine luka krivulje; ploštine ploče i rotacione ljuske; obujma rotacionog tijela; mase, statičkog momenta i koordinata težišta štapa, homogene žice i homogene ploče. Numeričko integriranje: Trapezna i Simpsonova formula. Diferencijalna jednadžba oblika F(x,y,y') = j(x,y). Separacija varijabli. Homogena, linearna i Bernoullijeva diferencijalna jednadžba. Linearna diferencijalna jednadžba drugog reda s konstantnim koeficijentima. Primjena diferencijalnih jednadžbi: Numeričko rješavanje diferencijalne jednadžbe oblika y' = f(x,y): Eulerova formula višekuta i Runge-Kuttine formule. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
seminari i radionice | |
X | vježbe |
X | obrazovanje na daljinu |
terenska nastava | |
X | samostalni zadaci |
X | multimedija i mreža |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Komentari |
---|
U nastavi se koristi sustav za udaljeno učenje Moodle. |
Obveze studenata |
---|
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje na nastavi, rješavanje domaćih zadaća |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2 |
Pismeni ispit | 2 |
Usmeni ispit | 1 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave Tijekom semestra su predviđena tri kolokvija koji se sastoje od teoretskog dijela i zadataka, uvjet na izlazak na kolokvij je riješena sva domaća zadaća te postignut prag od 30% bodova na prethodnom kolokviju. Sustavom kolokvija je moguće da student potpuno ili djelomično (bilo teoretski dio ili zadatke) položi ispit iz ovog predmeta b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu se provodi u dvije etape kroz pismeni dio ispita koji se piše uz ograničeno vrijeme pojedinačno, ali istovremeno s ostatkom grupe. Pismeni dio ispita je eliminacijski. Usmeni dio ispita je pojedinačan, a provodi se javno. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
R. Scitovski, Numerička matematika | 15 | 57 |
S. Kurepa: Matematička analiza I i II | 9 | 57 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Kolokvij, ispit |