| Urbana sociologija | OZNAKA |
|---|---|
| Nositelj | izv. prof. dr. sc. KRAUS IVAN, mag. ing. aedif. |
| Vježbe | Petra Olić Miloš, univ. mag. ing. aedif. |
| Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Arhitekture i Urbanizma |
| Status predmeta | Izborni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 15 + 15 + 0 |
| ECTS | 2,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Cilj predmeta je kroz grupni rad u učionicama i laboratorijima upoznati studenata s osnovnim materijalima i tehnologijama za građenje zemljanih kuća radi podizanja svijesti o važnosti građenja prirodnim materijalima uz stvaranje minimalnog otiska na okoliš. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
| 1. Prepoznati osnovne tipove zrna koje čine tlo, odnosno zemlju. 2. Diskutirati opravdanost i prikladnost primjene zemlje za građenje kuća uz identificiranje prednosti i mana. 3. Navesti aktualne norme za projektiranje zemljanih kuća. 4. Koristiti dostupno tlo uz prikladnu tehnologiju građenja. 5. Navesti osnove laboratorijske metode za ispitivanje svojstava materijala te navesti i primijeniti jednostavne metode za ispitivanje svojstava materijala. |
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Sastav tla. Primjeri tradicijskih i modernih zemljanih kuća u Hrvatskoj i svijetu. Osnovno o normama za projektiranje zemljanih kuća. Opravdanost i prikladnost primjene zemlje za građenje kuća. Prednosti i mane. Tehnologije građenja. Odabir osnovnih prikladnih materijala za građenje. Stabilizirana zemlja. Bio-vlakna. Osnove projektiranja zemljanih zidova. Osnove laboratorijskih metoda za ispitivanje svojstava materijala. Jednostavne metode za ispitivanje svojstava materijala. Priprema materijala za građenje. Nabijena zemlja (za zidove i podove). Ćerpič. Zemljana žbuka. Pleter (wattle and daub). Osnove sanacija zemljanih kuća. Rušenje, recikliranje i odlaganje zemljanog materijala. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| x | predavanja |
| x | seminari i radionice |
| x | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| samostalni zadaci | |
| multimedija i mreža | |
| x | laboratorij |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi te izrađen i predan cjeloviti semestralni rad do kraja tekućeg semestra. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 1,0 |
| Aktivnost u nastavi | 0,1 |
| Seminarski rad | 0,5 |
| Kontinuirana provjera znanja | 0,4 |
| Pismeni ispit* | 1,0 |
* Ako student nije oslobođen pismenog ispita kroz aktivnosti u nastavi, izradu seminarskog rada i kontinuiranu provjeru znanja
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
*Ako student nije oslobođen završnog ispita kroz aktivnosti u nastavi, izradu seminarskog rada i kontinuiranu provjeru znanja ** 60 % bodova koje je moguće ostvariti po aktivnosti Sustav bodovanja: 50-59 bodova: dovoljan (2) 60-74 bodova: dobar (3) 75-89 bodova: vrlo dobar (4) 90-100 bodova: izvrstan (5) |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Rammed earth structures – a code of practice | 1 | |
| Essential rammed earth construction | 1 | |
| Tradicijska kuća Slavonije i Baranje | online (neograničen broj primjeraka) | |
| Building with earth – design and technology of a sustainable architecture | 1 | |
| Sustainable Building with Earth | 1 | |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Rad studenata prati se kroz redovitost pohađanja predavanja i vježbi, aktivnost na nastavi, izradu seminarskog rada te kontinuiranu provjeru znanja (dva kolokvija) ili završni ispit. Rezultati aktivnosti vrednuju se kroz sustav bodovanja i ocjena s kriterijima. |