Poslovne zgrade | OZNAKA |
---|---|
Nositelj | doc.dr.sc. ŽELJKA JURKOVIĆ, dipl.ing.arh. |
Vježbe | IVAN CINGEL, dipl.ing.arh. |
Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Arhitektura i urbanizma |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 3. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 15 +15 |
ECTS | 4,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta stjecanje znanja i umjeća za programiranje i projektiranje poslovnih zgrada. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Po završetku nastave studenti će moći:
|
Sadržaj predmeta |
---|
Povijesni pregled razvoja poslovnih zgrada (industrijska revolucija, razvoj konstrukcija velikih raspona – željezni i čelični skelet, arhitektura svjetskih izložbi, futurizam XX. stoljeća, arhitektura Moderne, veliki sustavi poslovnih kompleksa, megastrukture, metabolizam, simbolika i identitet poslovne arhitekture - brendiranje, integralni sustavi, ekologija radnog mjesta). Analiza osnovnih elemenata i uvjeta za programiranje i projektiranje poslovnih zgrada. Prostorno-funkcionalne karakteristike poslovnih zgrada s naglaskom na zgrade uredske i trgovačke namjene, kao i na zgrade s više namjena. Upoznavanje s osnovnim prostorno-funkcionalnim karakteristikama zgrada za industriju i poljoprivredu. Funkcionalni, oblikovni, konstruktivni, antropometrijski i socijalni faktori oblikovanja radnih prostora. Fleksibilnost korištenja i univerzalnost konstruktivnog sistema poslovnih zgrada. Društveni, gospodarski, znanstveni i tehnološki faktori koji utječu na organizaciju i oblikovanje radnog prostora u zgradama upravne i trgovačke namjene. Fizikalni uvjeti oblikovanja čovjekovog radnog okruženja, instalacije, upravljanje, održavanje. Vizualna i estetska komponenta oblikovanja radnog prostora. Ćelijski i „open-space“ radni prostori. Analiza elemenata pojedinačnog radnog mjesta i radnog prostora u radnim procesima. Trgovački prostori: robne kuće, trgovački i opskrbni centri, specijalizirane trgovine, supermarketi, tržnice, trgovački pasaži. Razvoj trgovačke djelatnosti i utjecaj na strukturiranje prodajnog prostora. Odnos tijeka robe i tijeka komuniciranja kupca. Novi izazovi: ateritorijski ured, satelitski ured, radno mjesto bez adrese, telekomunikacijski rad. Pregled i analiza relevantnih poslovnih zgrada u Hrvatskoj i svijetu. Ekološki i energetski zahtjevi za zgrade poslovne namjene. Industrijske i poljoprivredne zgrade: odabir lokacije, konstruktivni sistemi, funkcionalna organizacija vezana uz tehnološki proces, uvjeti zaštite okoliša. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
samostalni zadaci | |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Uredno pohađanje nastave. Predan Seminarski rad. |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 0,5 |
Seminarski rad | 0,5 |
Pismeni ispit | 1,0 |
Usmeni ispit | 1,0 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | |||||
---|---|---|---|---|---|
a) pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, rad na vježbama, izrada Seminarskog rada: | |||||
Aktivnost na predavanjima | Seminarski rad | Pismeni ispit | Usmeni ispit | UKUPNO | |
Mogući raspon bodova | 0-20 | 0-20 | 0-30 | 0-30 | 0-100 |
Minimalni raspon bodova | 10* | 10* | 15* | 15 | 50 |
*uvjet za potpis:10+10+15+15=50 bodova | |||||
b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno i usmeno prema gornjoj tablici i skali:
Bodovi/ocjena
|
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Neufert, E.; Elementi arhitektonskog projektiranja, Tehnička knjiga, Zagreb, 2002. | - | 30 |
Knežević, G.; Kordiš, I.; Stambene i javne zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb, 1987. | - | 30 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Redovitost pohađanja vježbi i predavanja. Evaluacija seminarskog rada. |