Zaštita graditeljskog naslijeđa | OZNAKA |
---|---|
Nositelj | doc. dr. sc. Danijela Zavić |
Vježbe | |
Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Arhitekture i Urbanizma |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 3. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 0 + 0 |
ECTS | 2,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta je upoznati studente s poviješću, strukturom, principima, oblicima i značajkama zaštite i obnove graditeljskog nasljeđa na globalnoj, nacionalnoj i lokalnoj razini. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema. |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
|
Sadržaj predmeta |
---|
Porijeklo i definicija pojma baštine graditeljskog nasljeđa. Uloga nasljeđa u kulturnom i nacionalnom identitetu. Zakonski okviri zaštite graditeljskog nasljeđa u Hrvatskoj. Kategorije zaštite. Pregled zaštićenih cjelina u Hrvatskoj. Zaštita graditeljskog nasljeđa u Europi i svijetu; primjeri odabranih zaštićenih graditeljskih cjelina. Dokumentiranje nasljeđa; razvoj, metode, primjeri. Standardizacija dokumentacije. Dokumentacija kao dio informacijskog sustava. Tipologija revitalizacije. Faksimil; odrednice, argumentacija, primjeri. Sanacija, adaptacija, rekonstrukcija; stupnjevanje, odrednice, argumentacija, primjeri. Interpolacija; odrednice, pristup, primjeri. Kulturni i arhitektonski krajolik. Ruralno nasljeđe; razvoj i transformacija, zaštita seoskog nasljeđa, primjeri u Hrvatskoj i osječkoj okolici. Urbano nasljeđe; povijesni razvoj grada, tipologija, utvrde i utvrđeni gradovi, primjeri. Upravljanje i održavanje graditeljskog nasljeđa; primjeri u svijetu i Hrvatskoj. Osijek i Tvrđa; nastanak, razvoj, sadašnje stanje, UNESCO popis, stanje dokumentacije, stanje zaštite, upravljanje, primjeri. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
vježbe | |
obrazovanje na daljinu | |
X | terenska nastava |
samostalni zadaci | |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Prisustvovanje na nastavi minimalno 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada i prezentacija seminarskog rada. |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 1 |
Seminarski rad | 1 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: pohađanje nastave, aktivnost na nastavi B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog rada: istraživačke vještine, učinkovita suradnja u projektnom timu, primjena stečenih znanja |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Evidencija pohađanja nastave. Evaluacija seminara koji studenti izlažu pred kolegama i u kojem tekstualno i grafički prikazuju odabranu temu, primjenjujući istraživačke vještine te sposobnost samostalnog i timskog rada. Samoevaluacija i studentska anketa. |