Opće informacije |
||
Nositelj predmeta |
Izv.prof.dr.sc. Ivana Miličević |
|
Vježbe |
||
Naziv predmeta |
Gradiva |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
obavezan |
|
Godina |
2.godina / 3.semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5 |
Broj sati (P+V+S) |
30+30 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1.1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Pružiti studentima osnovna znanja o građevinskim materijalima. Naučiti ih ovladati osnovnim vještinama rukovanja laboratorijskom opremom za ispitivanje građevinskih materijala. Poučiti studente načinima određivanja svojstava građevinskog materijala kao i interpretaciji svojstava. Specifične kompetencije razvijale bi se u okviru individualnih zadataka na laboratorijskim vježbama. |
|||||||||
1.2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Položen kolegij Poznavanje materijala. |
|||||||||
1.3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno savladanog predmeta, studenti će moći:: 1. opisati tehnologiju proizvodnje različitih građevinskih materijala 2. ispitati svojstva različitih građevinskih materijala 3. usporediti svojstva različitih građevinskih materijala 4. primijeniti rezultate ispitivanja građevinskih materijala 5. odabrati tip građevinskog materijala obzirom na njegovu namjenu u građevini 6. objasniti mehanizme degradacije građevinskih materijala 7. prepoznati načine zaštite građevinskih materijala obzirom na mehanizme degradacije |
|||||||||
1.4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Podjela gradiva. Cement. Agregat. Voda za spravljanje betona. Dodaci za beton. Svježi i očvrsli beton. Drvo. Metali. Građevna keramika. Veziva i mortovi. Staklo. Polimeri. Kamen. Izolacije. Trajnost gradiva. |
|||||||||
1.5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja x seminari i radionice x vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava |
samostalni zadaci multimedija i mreža x laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
|||||||
1.6. Komentari |
- |
||||||||
1.7. Obveze studenata |
|||||||||
· prisutnost na predavanjima (75%) · prisutnost na vježbama (75%) · popunjeni i predani obrasci laboratorijskih vježbi · predan točan semestralni zadatak |
|||||||||
1.8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
2,0 |
Aktivnost u nastavi |
0,25 |
Seminarski rad |
0,25 |
Eksperimentalni rad |
0,5 |
||
Pismeni ispit |
1,0 |
Usmeni ispit |
1,0 |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
|
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1.9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Provjera znanja putem kolokvija: · 2 kolokvija = 100 bodova (50 bodova zadatci + 50 bodova teoretski dio) · teoretski dio na jednom kolokviju nosi maksimalno 25 bodova · zadatci na jednom kolokviju nose maksimalno 25 bodova · za oslobođenje od ispita potrebno je skupiti minimalno po 15 bodova na zadatcima na svakom od dva kolokvija · za oslobođenje od ispita potrebno je skupiti minimalno po 15 bodova na teoretskom dijelu na svakom od dva kolokvija
Način polaganja ispita: · kolokvijalno (položena oba kolokvij, teorija + zadatci) · pismeni i usmeni ispit. Na usmeni ispit se može izaći uz uvjet položenog pismenog ispita.
Sustav bodovanja: (1.kolokvij + 2.kolokvij) ili pismeni ispit: · 60 – 69 bodova = dovoljan (2) · 70 – 79 bodova = dobar (3) · 80 – 89 bodova = vrlo dobar (4) · 90 – 100 bodova = izvrstan (5) |
|||||||||
1.10. Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|||||||||
Bjegović, D., Štirmer, N., Teorija i tehnologija betona, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2015. Netinger, I.; Vračević, M.; Bačkalić, Z., Opeka – od sirovine do gotovog proizvoda, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Građevinski fakultet Osijek, 2014. Netinger, I.; Miličević, I., Zbirka riješenih zadataka iz Gradiva, Građevinski fakultet Osijek, Osijek, 2014. Mikoč, M., Građevni materijali, Građevinski fakultet Sveučilišta u Osijeku, Osijek, 2006. Krstulović, P., Svojstva i tehnologija betona, Građevinski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, 2000. Ukrainczyk, V., Poznavanje gradiva, Alkor, Zagreb, 2001. Ukrainczyk, V., Beton, Alkor, Zagreb, 1994. |
|||||||||
1.11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|||||||||
Illston, J. M.; Domone, P. L. J.: Construction Materials: Their Nature and their Behaviour, 4th Edition. New York: Spon Press, 2010. Muravljov, M., Građevinski materijali, Građevinska knjiga, 2007. Muravljov, M. Građevinski materijali: zbirka rešenih ispitnih zadataka, Građevinska knjiga, 1998. Đureković, A.; Cement, cementni kompozit i dodaci za beton, Školska knjiga, Zagreb, 1996. Ashby, Michael F.; Joneas David R, H.; Engineering Materials 1, Butterworth-Heinemann, Oxford - Boston - Johannesburg - Melbourne - New Delhi - Singapore, 1996. Ghosh, N.; Cement and Concrete Science Technology Vol – 1, Part – I, New Delhi, 1991. Beslać, J.; Materijali u arhitekturi i građevinarstvu, Školska knjiga, Zagreb, 1989. |
|||||||||
1.12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Postavljeni ishodi učenja potvrditi će se kroz: · predane i prihvaćene obrasce laboratorijskih vježbi, · predan i prihvaćen seminarski/semestralni zadatak, · položena oba kolokvija ili položen pismeni i usmeni ispit. |
2.POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanja |
Pohađanje nastave |
1,2,3,4,5,6,7 |
Evidencija prisutnosti studenata |
Aktivnost u nastavi |
4,5,7 |
Evidencija samoinicijativnog javljanja studenata za rješavanje postavljenih zadataka |
|
Vježbe |
Pohađanje nastave |
1,2,3,4,5,6,7 |
Evidencija prisutnosti studenata |
Aktivnost u nastavi |
2,3,4,5 |
Evidencija samoinicijativnog javljanja studenata za rješavanje postavljenih zadataka |
|
Eksperimentalni rad |
2 |
Pregled popunjenih obrazaca ispitivanja |
|
Seminarski rad |
4,5,7 |
Pregled izrađenih seminarskih radova |
|
Provjera znanja |
Pismeni i usmeni ispit/kolokviji |
1,2,3,4,5,6,7 |
Provjera usklađenosti ostvarenih rezultata sa unaprijed uspostavljenim sustavom bodovanja |