Opće informacije |
||
Nositelj predmeta |
||
Vježbe |
||
Naziv predmeta |
Hidromehanika |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Obvezni |
|
Godina / Semestar |
2.godina / 4.semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
6,0 |
Broj sati (P+V+S) |
30+45+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Upoznavanja temeljnih zakonitosti mehanike fluida kao osnove za rješavanje hidrotehničkih problema. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Nema. |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. Razvrstati strujanja prema različitim kriterijima. 2. Odrediti veličinu i položaj sile hidrostatskog tlaka na ravne i zakrivljene površine. 3. Dimenzionirati tlačni cjevovod za realnu tekućinu. 4. Dimenzionirati presjek otvorenog vodotoka u uvjetima jednolikog ustaljenog strujanja. 5. Opisati istjecanje i prelijevanje tekućina. 6. Opisati strujanje podzemnih voda. 7. Opisati karakteristike fizikalnog modeliranja. |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
1. Osnovne fizikalne osobine tekućina. 2. Hidrostatika. Svojstva hidrostatskog tlaka. Opća diferencijalna jednadžba hidrostatike. Sumarni tlak na ravne i zakrivljene površine. Uzgon. 3. Hidrokinematika. Gibanje i deformacije fluida. Pojam brzinskog polja. Jednadžba trajektorije. Vrste strujanja. Zakon održanja mase. Jednadžba neprekidnosti. 4. Hidrodinamika. Površinske i volumenske sile. Zakon održanja gibanja. Bernoullijeva jednadžba za idealnu tekućinu. Bernoullijeva jednadžba za realnu tekućinu. Hidrodinamički otpori. Otpor površine. Reynoldsovi pokusi. Granični sloj. Režimi strujanja. Nikuradzeovi eksperimenti. Otpor površine u cijevima. Otpori oblika. Ustaljeno jednoliko strujanje u otvorenim vodotocima. Chezyjeva jednadžba. Specifična energija presjeka. Froudeov broj. Problem prijelaza jednog režima strujanja u drugo. Vodni skok. Ustaljeno nejednoliko strujanje u prizmatičnim i neprizmatičnim koritima. Istjecanje kroz male otvore. Istjecanje kroz velike otvore. Prelijevanje. Primjena Darcy-jeve jednadžbe. Fizikalno modeliranje |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja seminari i radionice x vježbe obrazovanje na daljinu terenska nastava |
x samostalni zadatci multimedija i mreža x laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
|||||||
1. 6. Komentari |
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
|
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
2,5 |
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
Seminarski rad |
|
Eksperimentalni rad |
0,5 |
||
Pisani ispit |
1,5 |
Usmeni ispit |
1,0 |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
(2,5)* |
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave: - položena 3 kolokvija (300 bodova) i bodovi dobiveni na laboratorijskim vježbama (20 bodova) i zadaćama (10 bodova) b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu: - provodit će se na temelju rezultata na pismenom i usmenom ispitu |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|||||||||
1. Jović, V. (2010): Hidromehanika, FGAG Sveučilišta u Splitu 2. Tadić, L. i suradnici (2021): Zbirka zadataka iz hidromehanike, dostupno na www.gfos.hr 3. Vuković, Ž. (1996): Osnove hidrotehnike I/1, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu |
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|||||||||
1. Pečornik, M. (1995): Zbirka zadataka iz mehanike fluida, Sveučilište u Rijeci 2. Fox, R. W.; McDonald, A. T.(2002): Introduction to Fluid mechanics 3. Jović, V. (2013): Analysis and modelling of non-steady flow and channel networks |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Praćenje pohađanja predavanja i vježbi. Stalna interakcija sa studentima na laboratorijskim vježbama. Polaganjem ispita preko kolokvija, pismenim i završnim usmenim ispitom. Analiza prolaznosti na kolokvijima, pismenom i usmenom ispitu. |
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanja |
Pohađanje nastave |
1-7 |
Evidencija prisutnosti |
Vježbe |
Pohađanje nastave, laboratorijske vježbe |
1-7 |
Evidencija prisutnosti, predan elaborat o obavljenim laboratorijskim vježbama |
Kolokviji, ispit |
Odgovaranje na pismena i usmena pitanja |
1-7 |
Ocjenjivanje odgovora |