Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Njemački jezik III (PSS-GRAD) od 2023/2024


Opće informacije

 

Nositelj predmeta

Anamarija Štefić, prof.

 

Naziv predmeta

Njemački jezik III

 

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

 

Status predmeta

izborni

 

Godina / Semestar

2. godina / 4. semestar

 

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,00

 

Broj sati (P+V+S)

15 + 15 + 0

 

1. OPIS PREDMETA

1. 1. Ciljevi predmeta

·         proširivanje stručnog vokabulara

·         ovladavanje jezičnim znanjima i vještinama radi osposobljavanja za učenje i stjecanje znanja te za komuniciranje u području struke

·         poticanje na samostalno praćenje stručne literature i dokumentacije na njemačkom jeziku

·         proširivanje stručnog znanja ponajprije na receptivnoj razini (pismena i usmena recepcija) ovisno o željenoj jezičnoj razini

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

Nema uvjeta

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

1.        izdvojiti vlastito mišljenje o temama vezanim uz struku

2.        prevesti složeniji stručni tekst s njemačkog jezika na hrvatski i obrnuto

3.        upotrijebiti gramatičke strukture i aspekte u pismenim vježbama i usmenoj komunikaciji

4.        primijeniti stručni vokabular u samostalnom i spontanom usmenom i pismenom izražavanju

5.        izraziti hipoteze na osnovu pročitanih stručnih tekstova, te sažeti informacije pronađene u istom

1. 4. Sadržaj predmeta

·         Brückenbau: Geschichte, Balkenbrücken, Bogenbrücken, Hängebrücken, Schrägseilbrücken, Fachwerkbrücken, Spannbandbrücken, bewegliche Brücken

·         Wasserversorgung

·         Wasserkraftwerk

·         Riesen-Staudämme verändern die Welt

·         Flughafen

·         Tragverhalten beim Hochhäusern

·         Windenergieanlage

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

 seminari i radionice

x vježbe

 obrazovanje na daljinu

 terenska nastava

x samostalni zadatci

 multimedija i mreža

 laboratorij

 mentorski rad

 ostalo

___________________

1. 6. Komentari

1. 7. Obaveze studenata

·         prisutnost na vježbama

·         rješavanje zadataka i prijevoda na nastavi

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1,0

Aktivnost u nastavi

   

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pisani ispit

  (1,0) 

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

(1,0)

Referat

   

Praktični rad

   

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

Tijekom semestra studenti imaju mogućnost polagati ispit putem dva (2) kolokvija koji se ocjenjuju prema dolje
navedenom kriteriju. Srednja ocjena iz kolokvija je konačna ocjena iz kolegija. Ukoliko student ne položi ili ne pristupi
kolokvijima, mora polagati pismeni ispit. Usmenom ispitu pristupaju samo studenti koji odgovaraju za ocjenu izvrstan ili
žele veću ocjenu od one ostvarene na kolokvijima / pismenom ispitu.


Kriteriji ocjenjivanja:
Izvrstan (5): 90 – 100%
Vrlo dobar (4): 75 – 89%
Dobar (3): 60 – 74%
Dovoljan (2): 50 – 59%
Nedovoljan (1): 0 – 49%

 

1. 10. Obavezna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

·         Štefić, Anamarija (2015.) Deutsch im Bauwesen, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Građevinski fakultet Osijek, Osijek

·         Razni tekstovi s interneta

1. 11. Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

·         Kralj Štih, Alemka (2005). Deutsch im Bauingenieurwesen, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb

·         Ritoša, M. – V. Sekula (1989.) Njemački za građevinare, Škola za strane jezike, Zagreb

·         Tecilazić, Franci (1986.) Deutsch für Studenten der Architektur, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Časopisi iz knjižnice fakulteta:

·         Bautechnik, Ernst & Sohn, Berlin

·         Bauingenieur, Springer Verlag, Berlin

·         Bauen mit Holz, editor: Klaus Fritzen, Berlin

·         Beton und Stahlbeton, editor: Konrad Bergmeister i dr., Berlin

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Vođenje evidencije o pohađanju nastave i aktivnostima studenata

Pismene vježbe (prijevodi, sažetci, vježbe vokabulara i gramatike)

Usmeno izražavanje (čitanje, usmena komunikacija)

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanja i vježbe

Pohađanje nastave

1, 2, 3, 4, 5

Evidentiranje nastave

Pismene vježbe (prijevodi, sažetci, vježbe vokabulara i gramatike)

1, 2, 3, 4, 5

 

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa

Usmena komunikacija

1, 3, 4, 5

 

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa

Samostalni zadatci

 

1, 2, 3, 4, 5

Formativna procjena tijekom nastavnog procesa

Završna sumativna provjera

znanja

Odgovaranje na pismena i usmena pitanja

1, 2, 3, 4, 5, 6

Ocjenjivanje odgovora