PROSTORNO PLANIRANJE I UVOD U URBANIZAM | Oznaka: 2.01–110 |
---|---|
Nositelj | izv.prof.dr.sc. DINA STOBER, dipl.ing.arh. |
Asistenti | |
Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Građevinarstvo |
Status predmeta | Izborni |
Godina | 2. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 0 + 0 |
ECTS | 2,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta je upoznati studente s terminologijom prostornog planiranja i urbanizma i analitički predstaviti povijesni razvoj naselja. Studentima se kontinuirano razlaže multidisciplinarni pristup u prostornom planiranju i pripadajući komparativni procesi. Kroz pregled i analizu elemenata u prostoru i pregled zakonodavnog okvira studenti spoznaju načela za oblikovanje i izradu prostornih planova. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema. |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
|
Sadržaj predmeta |
---|
Uvod. Planiranje uopće, prostorno planiranje, vrste prostornih planova. Strategija prostornog razvitka Republike Hrvatske. Idejna urbanistička rješenja. Urbanistički natječaji. Postupak izrade, sastavni dijelovi i procedura donošenje planova. Razvoj naselja od prapovijesti do danas. Gradovi i regije: Uloga gradova u prostoru, utjecajne zone gradova i strukturiranje urbane površine. Zakonska regulativa prostornog planiranja i uređenja prostora. Revitalizacija urbanih dijelova. Elementi urbane ekologije.Osnovni pojmovi uređenja urbanog prostora i urbanizacije.Povijesni pregled razvoja urbanih i javnih prostora. Kartografske osnove urbanističkih dokumenata. Urbanistički, pravni i ekonomski instrumenti urbanističkog planiranja. Faze urbanističkog planiranja. Korisnici i namjena prostora. Javni prostor u gradu i percepcija urbanog prostora pojam. Novi trendovi u promjenama hrvatskih i svjetskih urbanih središta. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
seminari i radionice | |
vježbe | |
obrazovanje na daljinu | |
X | terenska nastava |
samostalni zadaci | |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 1 |
Aktivnost u nastavi | |
Seminarski rad | |
Eksperimentalni rad | |
Pismeni ispit | 1 |
Usmeni ispit | |
Esej | |
Istraživanje | |
Projekt | |
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | |
Referat | |
Praktični rad | |
Portfolio | |
Samostalni program |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: Pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, aktivno sudjelovanje u terenskoj nastavi B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu: Pismeno vrednovanje pojedinačnog rada |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Zakon o prostornom uređenju i gradnji NN 76/07, 38/09, 55/11, 90/11, 50/12 | dostupno na internetu | 13 |
Marinović-Uzelac: Naselja, gradovi, prostori | 2 | 13 |
Prinz D.: Urbanističko planiranje, Tehnička knjiga, Zagreb, 2006 | 2 | 13 |
Uređenje građevnog zemljišta, analiza inozemnih propisa – prilozi za moguće oblikovanje hrvatskih propisa, 2000, Ministarstvo zaštite okoliša i prostornog uređenja, Zagreb | dostupno na internetu | 13 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
|