Razlikovna godina za stjecanje uvjeta za upis na sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Drvene konstrukcije (RAZ)


DRVENE KONSTRUKCIJE
NositeljI izv.prof.dr.sc. Jurko Zovkić, mag.ing.aedif. 
Asistent ADRIANA BRANDIS, mag.ing.aedif.
Studijski program Razlikovna godina
Status predmeta Obvezni
Semestar II
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 30 + 0
ECTS 3,0 

 

Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta su upoznavanje studenata s drvetom kao građevinskim materijalom, usvajanje osnovnih znanja o svojstvima, mogućnostima, uvjetima i načinu primjene drva u graditeljstvu te o metodologiji proračuna jednostavnijih i tipskih drvenih konstrukcija opterećenih u ravnini i prostorno prema HRN EN-1995. Ova znanja postat će podloga studentima u daljnjoj edukaciji te im omogućiti stjecanje ograničenih kompetencija u području drvenih konstrukcija i konstrukterstva općenito. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema
Preporuka: Odslušani predmeti – Matematika, Mehanika III 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
Nabrojati osnovne vrste drveta (klase i razrede čvrstoće) koje se primjenjuju u građevinarstvu. Objasniti svojstva drva. Skicirati i razlikovati jednostavne i tipske statičke sustave drvenih konstrukcija. Primijeniti metodologije proračuna prema HRN EN-1995 na jednostavne i tipske drvene konstrukcije opterećene u ravnini i prostoru, odnosno ravninske i prostorne štapne elemente. Provesti kontrolu dokaza nosivosti i stabilnosti elemenata drvenih konstrukcija opterećenih u ravnini i prostoru. 

 

Sadržaj predmeta
Drvo ekološki materijal budućnosti, proizvodnja građevinskog drva, reologija drva, zaštita drva u drvenim konstrukcijama. Osnove drvenih konstrukcija – grafičko predstavljanje drvenih konstrukcija, materijalne konstante drva, tehnički propisi HRN EN-1995. Suvremene drvene konstrukcije, lijepljene lamelirane konstrukcije, općenito. Tehnologija proizvodnje lijepljenih lameliranih nosača. Transport lijepljenih lameliranih nosača velikog raspona. Specijalni spojevi u drvenim konstrukcijama. Terenska nastava – posjet gradilištu ili objektu u klasi „Izuzetne građevine (raspon preko 30m)“ 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
terenska nastava
samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Uvjeti za dobivanje potpisa:
Redovno pohađanje predavanja i vježbi (manje od 30% izostanaka) i ispravno riješen i predan semestralni zadatak do kraja semestra u kojem traje predmet. Semestralni zadatak studenti dobivaju nakon drugih vježbi.

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 1,50 
Aktivnost u nastavi  
Seminarski rad 0,50 
Eksperimentalni rad  
Pismeni ispit 0,50 
Usmeni ispit 0,50 
Esej  
Istraživanje  
Projekt  
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja  
Referat  
Praktični rad  
Portfolio  
Samostalni program  

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Polaganjem pismenog ispita, student može pristupiti završnom usmenom ispitu. 

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Takač, S:“Novi koncept sigurnosti drvenih konstrukcija”,Sveučilišni udžbenik Sveučilišta J. J. S. u Osijeku, Osijek 1997.
  • Bjelanović, A., Rajčić, V.: Drvene konstrukcije prema europskim normama, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 2005. (II izdanje 2007.)

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Žagar, Z: Drvene konstrukcije I-IV, Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1999.
  • Žagar, Z: Drveni mostovi, Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2001.
  • HRN EN1-995.
  • Tehnički propis za drvene konstrukcije (NN 121/07, 58/09, 125/10, 136,12).
  • HRN EN-1995.
  • HRN EN-1993.
  • HRN EN-1991.
  • HRN EN-1990.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Novi koncept sigurnosti drvenih konstrukcija   
Drvene konstrukcije prema europskim normama  14+5   
     
     
     

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Praćenje pohađanja predavanja i vježbi. Stalna interakcija sa studentima na predavanjima i vježbama. Izradom semestralnog zadatka tijekom semestra, pismenim ispitom, završnim usmenim ispitom. Analiza prolaznosti na pismenom i završnom usmenom ispitu. Provođenjem ankete (anonimne) na zadnjim predavanjima.