Stručni diplomski studij Građevinarstvo – smjer Vođenje građenja, nadzor i održavanje građevina

Izvedba geotehničkih zahvata (SPEC-DIPL)


IZVEDBA GEOTEHNIČKIH ZAHVATA Oznaka: I-06
Nositelj izv.prof.dr.sc. KRUNOSLAV MINAŽEK, dipl.ing.građ.
Asistenti  
Studijski program Specijalistički diplomski stručni studij
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 25 + 5
ECTS 5,0

 

Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovim tehnologijama izvedbe geotehničkih zahvata kroz opis utjecaja izvebe na zahvat i sigurnost konstrukcije te značaj sposobnosti ocjene uvjeta u tlu. Upoznati studente s važnošću poznavanja međusobne ovisnosti istražnih radova, projektnog rješenja i izvedbe zahvata.

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Prepoznati osnovne geotehničke zahvate u tlu te utjecaj njihove izvedbe na sigurnost konstrukcije,
  • opisati načine izvedbe različitih plitkih i dubokih temelja u tlu,
  • opisati načine sanacije temljnih konstrukcija,
  • prepoznati značaj istražnih radova u tlu te geoloških podloga u ocjeni uvjeta u tlu kroz međusobnu ovisnost istražnih radova,
  • projektnog rješenja i izvedbe zahvata,
  • definirati elemente klizišta poznavajući geologiju klizišta te izabrati adekvatne metode sanacije klizišta,
  • razlikovati različite vrste potpornih konstrukcija,
  • opisati izvedbu tunela uz zaštitu iskopa i korištenje sidara,
  • prepoznati geotehničke zahvate kod izvedbe odlagališta otpada te zaštiti pokosa od erozije,
  • prepoznati važnost opažanja i geodetskog izmjera kod izvedbe geotehničkih zahvata

 

Sadržaj predmeta
Kratki prikaz geotehničkih zahvata i osnova geotehničkog inženjerstva (naprezanja i deformacije u tlu; klasifikacija tla i stijena, istražni radovi, principi projektiranja i izvedbe); Izvedba temeljnih konstrukcija (plitko temeljenje, temeljne ploče, poboljšanje tla, geosintetici; duboko temeljenje – piloti, zdenci, sidra); sanacija temeljnih konstrukcija (mikropiloti, poboljšanje tla, dreniranje); geološke podloge za geotehničke zahvate (građa tla, istražni redovi, pojava i utjecaj vode na zahvat); geologija klizišta (opis uvjeta, građa tla, osjetljivi materijali, istražni radovi RNK metoda i njena primjena); sanacija klizišta (principi, drenovi, izvedba, materijali); potporne konstrukcije (razupore, sidrene konstrukcije, čavlano tlo, geosintetici, rezmatranje tehnike izvedbe i utjecaja izvedbe na zahvat); tuneli (izvedba, zaštita iskopa, sidra); odlagališta otpada; zaštita od erozije, opažanja zahvata, geodetski izmjer radova. Vježbe: posjet gradilištima, razrada primjera zahvata, seminarski radovi

 

Vrste izvođenja nastave
x predavanja
x seminari i radionice
x vježbe
  obrazovanje na daljinu
x terenska nastava
x samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Prisutnost predavanja i vježbi, predaja seminara

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 1
Seminarski rad 1
Pismeni ispit 1
Usmeni ispit 1
Kontinuirana provjera znanja 1

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
kolokviji, seminarski rad, pismeni i usmeni ispit

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • M. Mulabdić, separati s predavanja
  • P. Miščević: Uvod u inženjersku mehaniku stijena, Građevinski fakultet sveučilišta u Splitu,2004.
  • Prof. E. Nonveiller (1981): Mehanika tla i temeljenje, Školska knjiga

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • T. Roje Bonacci: Potporne građevine i građevinske jame, Sveučilište u Splitu, 2005

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
M. Mulabdić, separati s predavanja Neograničeno skidanje s web stranice fakulteta 30
P. Miščević: Uvod u inženjersku mehaniku stijena, Građevinski fakultet sveučilišta u Splitu,2004 4 30

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Kvaliteta izvedbe predmeta ocjenjuje se na temelju sljedećih kriterija: rezultata analize uspješnosti polaganja ispita, rezultata analize pohađanja predavanja i vježbi, rezultata analize studentske ankete i rezultata analize uspješnosti provedbe terenske nastave.