| Oznaka: 2.05–303 | |
|---|---|
| Nositelj | Izv.prof.dr.sc. MARIJA ŠPERAC | 
| Vježbe | doc. dr. sc. ŽELJKO ŠRENG, mag. ing. aedif. | 
| Demonstrator | |
| Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Građevinarstvo | 
| Status predmeta | Obvezni | 
| Godina | 3. | 
| Način izvođenja nastave | P + V + S = 30 + 25 + 5 | 
| ECTS | 5,0 | 
| Ciljevi predmeta | 
|---|
| Stjecanje teorijskih znanja o gospodarenju sustavima opskrbe vodom i odvodnje | 
| Stjecanje praktičnih znanja iz oblikovanja i hidrauličkog dimenzioniranja pojedinih dijelova vodoopskrbnih i kanalizacijskih sustava | 
| Uvjeti za upis predmeta | 
|---|
| Položeni ispiti iz predmeta Hidrologija1 i Hidromehanika | 
| Očekivani ishodi učenja za predmet | 
|---|
| Nakon uspješno završenog kolegija student će moći 
 | 
| Sadržaj predmeta | 
|---|
| Opskrba vodom kao grana vodoprivrede. Općenito o vodoopskrbi. Potrošnja vode. Temeljni zahtjevi kakvoće vode za piće i tehnološke potrebe. Izbor izvorišta vode. Zaštita izvorišta vode za piće. Vodoopskrbni sustavi. Zahvati vode: podzemne i površinske. Pregled i izbor postupaka čišćenja vode za piće. Crpne stanice – uloga, proračun snage i izbor crpnih agregata. Stanice za smanjenje tlaka. Hidraulički proračun vodovodne mreže. Prikazivanje vodovodnog sustava u projektima. Materijali za izvedbu vodovodne mreže, primjena i izvor. Izvođenje, puštanje u pogon i održavanje objekata vodovoda. Vodospreme -uloga, dimenzioniranje i oprema. Vodovodne instalacije u zgradama.Matematički modeli vodovodnih sustava. Mjerenja, regulacija i upravljanje vodovodnim sustavima. Odvodnja i kanalizacija naselja kao vodoprivredna grana. Općenito o odvodnji otpadnih voda. Vrste otpadnih voda, osnovne karakteristike i njihov utjecaj na okoliš i ljudsko zdravlje. Sustavi odvodnje, osnovne sheme kanalizacijskih sustava. Mjerodavne količine otpadnih voda. Osnove dimenzioniranja kanala. Ograničenje parametara kanalizacijskog sustava. Vrste kanalizacijskih kolektora, meterijali, tipovi, oblici i osnovne karakteristike. Građevine u kanalizacijskoj mreži. Kanalizacijske crpne stanice. Kišna rasterećenja. Retencijski bazeni. Osnovni postupci čišćenja otpadnih voda. Ispuštanje otpadne vode, osnovni principi i uvjeti ispuštanja. Kućna kanalizacija. Građenje i održavanje građevina sustava vodoopskrbe i odvodnje. Matematički modeli kanalizacije, uređaja za čišćenje i procesa u prirodnim prijamnicima otpadnih voda. Mjerenja, regulacija i upravljanje sustavima | 
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja | 
| seminari i radionice | |
| X | vježbe | 
| obrazovanje na daljinu | |
| X | terenska nastava | 
| samostalni zadaci | |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata | 
|---|
| Prisustvovanja na minimalno 70% predavanja i vježbi | 
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 1 | 
| Aktivnost u nastavi | 1 | 
| Seminarski rad | |
| Eksperimentalni rad | |
| Pismeni ispit | 1 | 
| Usmeni ispit | 1 | 
| Esej | |
| Istraživanje | |
| Projekt | |
| Kontinuirana provjera znanja | 1 | 
| Referat | |
| Praktični rad | |
| Portfolio | |
| Samostalni program | |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | 
|---|
| a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave - pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, rad na vježbama, kolokvij b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno/usmeno/javno/u skupini | 
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | 
|---|
| 
 | 
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | 
|---|
| 
 | 
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata | 
| Gulić,I.: Opskrba vodom , Hrvatski savez građevinskih inženjera Zagreb, 2000. | 4 | 75 | 
| Radić, J; Mandić, A.; Puž, G: Konstruiranje mostova, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb 2005. | 15 | 75 | 
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | 
|---|
| Rezultati kolokvija, posjećenost predavanja i stupanj aktivnog sudjelovanja studenata |