Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Donji ustroj prometnica


DONJI USTROJ PROMETNICA Oznaka: 2.05–423
Nositeljice

prof.dr.sc. Sanja Dimter

prof.dr.sc. Zlata Dolaček-Alduk

Asistentica  
Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer PROMETNICE
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 30 + 0
ECTS 5,0

 

Ciljevi predmeta
Cilj predmeta je upoznati studente s projektiranjem i građenjem donjeg ustroja prometnica i objekata u njemu, planiranjem tehnologije za izvedbu te kontrolom kvalitete pri izvedbi radova. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet

Student će biti sposoban:

  • Objasniti ponašanje dijelova i konstrukcije donjeg ustroja u cjelini.
  • Objasniti značaj dostatnog i preciznog obavljanja istražnih radova.
  • Projektirati elemente donjeg ustroja prometnica: usjek, nasip, propust, zidovi, oblikovanje i zaštita pokosa.
  • Objasniti značaj pravodobne izvedbe pojedini faza radova.
  • Odabrati prikladnu tehnologiju za izvedbu radova u donjem ustroju prometnica.
  • Odabrati odgovarajuće postupke kontrole kvalitete kod izvođenja radova na donjem ustroju.

 

Sadržaj predmeta
Cjelina I
Uvod: općenito o građevinama donjeg ustroja. Prethodni radovi: prikupljanje podataka o terenu i tlu, klasifikacija materijala za zemljane radove, priprema izgradnje. Projektiranje i gradnja usjeka i nasipa. Površinska i podzemna odvodnja. Objekti u trupu prometnice: zidovi i propusti. Račun, raspored i izjednačenje masa.  
Cjelina II
Izbor i planiranje tehnologije za izvedbu donjeg ustroja prometnica. Organizacija izvođenja radova. Kontrola kvalitete izvođenja radova.
Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
terenska nastava
X samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Redovito pohađanje predavanja i vježbi i izrada semestralnog programa.

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave
Aktivnost u nastavi  
Seminarski rad 1,5 
Eksperimentalni rad  
Pismeni ispit 1
Usmeni ispit 0,5
Esej  
Istraživanje  
Projekt  
Kontinuirana provjera znanja (1) 
Referat  
Praktični rad  
Portfolio  
Samostalni program  

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela, pitanja na pismenom dijelu ispita su u svemu koncipirana prema navedenoj literaturi i programu predavanja. Max broj bodova na pismenom ispitu iznosi 100. Usmenom ispitu moguće je pristupiti isključivo nakon položenog pismenog ispita.
KRITERIJ ZA OCJENJIVANJE PISMENOG ISPITA:
Bodovi - ocjena
do 55 - nedovoljan
55-65 - dovoljan
65-75 - dobar
75-85 - vrlo dobar
85 i više - izvrstan
Predviđena su dva kolokvija tijekom semestra putem kojih student može položiti ispit iz predmeta ukoliko ostvari min 60 bodova po svakom kolokviju. Max broj bodova na kolokviju iznosi 100. Ocjena iz kolokvija se formira na temelju kriterija za ocjenu pismenog ispita. 

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Dragčević, V.; Rukavina, T.: Donji ustroj prometnica, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006.
  • Opći tehnički uvjeti za radove na cestama, knjiga II, Zagreb, IGH 2001.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Linarić, Z.: Postrojenja za proizvodnju sipkih i povezanih mineralnih gradiva, Business Media Croatia d.o.o., Zagreb, 2009.
  • Radujković i suradnici: Organizacija građenja, Sveučilište  u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb, 2015.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Dragčević, V.; Rukavina, T.: Donji ustroj prometnica, Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2006. 10 20
Opći tehnički uvjeti za radove na cestama, knjiga II, Zagreb, IGH 2001.  dostupno na web-u  20

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Kvaliteta izvedbe predmeta ocjenjuje se na temelju sljedećih kriterija:

  • rezultata analize uspješnosti polaganja ispita (prolaznost na kolokvijima i ispitu)
  • rezultata analize pohađanja predavanja i vježbi
  • rezultata analize studentske ankete
  • rezultata analize uspješnosti provedbe terenske nastave.