Sveučilišni diplomski studij Građevinarstvo

Plošni nosači


PLOŠNI NOSAČI Oznaka: 2.05–211
Nositelj prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. 
Asistenti prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. 
Studijski program Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer NOSIVE KONSTRUKCIJE
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 45 + 25 + 5
ECTS 6,0

 

Ciljevi predmeta

Cilj je predmeta stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o principima nosivosti prostornih plošnih nosivih sustava: ploča, zidnih nosača, poliedarskih sustava i ljuski. Dodatno, predmet omogućava stjecanje teorijskih i praktičnih znanja o matematičkom (numeričkom) modeliranju prostornih statičkih sustava te o problemima koji prate tvorbu i proračun matematičkog (numeričkog) modela. Tijekom teorijske i praktične nastave koriste se računalni programi MATLAB i SAP2000.

 

Uvjeti za upis predmeta
Potrebne ulazne kompetencije su: 
  • Poznavanje diferencijalnog i integralnog računa (uključujući obične i parcijalne diferencijalne jednadžbe) te linearne algebre;
  • Poznavanje osnovnih analitičkih i numeričkih postupaka linearnog proračuna štapnih konstrukcija;
  • Razumijevanje temeljnih sastavnica rubnog problema (kontinuuma, geometrijskih jednadžbi, uvjeta ravnoteže, zakona ponašanja i rubnih uvjeta). 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet

Po odslušanom predmetu i položenom ispitu student će moći:

  • Primijeniti principe nosivosti prostornih/plošnih konstrukcija
  • Analizirati prostorni statički sustav većeg raspona
  • Vrednovati rezultate proračuna
  • Sintetizirati znanja iz tehničke i inženjerske informatike

 

Sadržaj predmeta
Uvod: Definicije i oznake. Savijanje duge pravokutne ploče u valjkastu plohu: Diferencijalna jednadžba za valjkasto savijanje ploča; Valjkasto savijanje jednoliko opterećene slobodno oslonjene pravokutne ploče; Valjkasto savijanje jednoliko opterećene upete pravokutne ploče. Čisto savijanje ploča: nagib i zakrivljenost pri malim progibima ploča;  Ovisnost između djelujućih momenata i zakrivljenosti pri čistom savijanju ploča. Simetrično savijanje okruglih ploča: Diferencijalna jednadžba za simetrično savijanje poprečno opterećenih okruglih ploča; Jednoliko opterećene okrugle ploče; Okrugla ploča s okruglim otvorom u središtu; Koncentrično opterećena okrugla ploča; Okrugla ploča opterećena u središtu. Mali progibi poprečno opterećene ploče.  Slobodno oslonjene pravokutne ploče: Slobodno oslonjene pravokutne ploče opterećene po sinusnoj površini; Navier-ovo rješenje za slobodno oslonjenu pravokutnu ploču; Dalje primjene Navier-ovog rješenja; Koncentrirano djelovanje na slobodno oslonjenoj pravokutnoj ploči; Djelujući momenti u slobodno oslonjenoj pravokutnoj ploči pod koncentriranim djelovanjem; Temepraturna naprezanje u slobodno oslonjenoj pravokutnoj ploči; Utjecaj poprečnog smicanja na savijanje tankih ploča;... Pravokutne ploče s raznim rubnim uvjetima: Savijanje pravokutne ploče momentima raspoređenim uzduž njenih strana; Pravokutna ploča čije su dvije usporedne strane slobodno oslonnjene, a dvije upete; ...  Kontinuirane pravokutne ploče: Posebne i približne metode u teoriji ploča. Deformacija ljuski pri kojoj se ne javlja savijanje: Definicije i oznake; Ljuska oblika obrtne plohe opterećena simetrično s obzirom na njenu os; Posebni slučajevi ljuski oblika obrtnih ploha; Pomjeranje točaka simetrično opterećenih ljuski oblika obrtnih površina; ... Opća teroija valjkastih ljuski. Ljuske oblika obrtne plohe opterećene simetrično u odnosu na svoju os. 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
pratkične zadaće
auditorne vježbe

 

Obveze studenata
Prisustvo na nastavi na jednako ili više od 70 % sati ukupne satnice predmeta, tri kolokvija i seminarski rad. Ukoliko student ne ostvari dovoljan uspjeh putem kolokvija i seminarskog rada predmet polaže putem pismenog i usmenog ispita.  

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 2,0 
Pratkična zadaća 1,0 
Provjera znanja (kolokviji, ispit) 3,0 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

Ostvarivanje ishoda učenja studenta provjerava se i vrednuje tijekom nastave, a konačna se ocjena utvrđuje na ispitu. Znanje studenta provjerava tijekom nastave ocjenjuje putem obveznog 1. i 2. kolokvija, ponavljajućeg kolokvija (kojim se nadomješta nedostatan uspjeh 1. ili 2. kolokvija) i individualnog ili grupnog projektnog zadatka. 

 

Uspjeh studenta ostvaren putem kolokvija čini 70 % konačne ocjene. Obvezna praktična zadaća sastoji se od pisanog i usmenog dijela (završni ispit). Uspjeh studenta ostvaren putem projektnog zadatkazadaće čini 30 % konačne ocjene. Ukupni ostvareni postotak uspješnosti rada studenta tijekom nastave određuje se putem izraza 0,70*(1. + 2. kolokvij) / 2 + 0,30*(projektni zadatak) = najveći ostvareni uspjeh 100 %; najmanji ostvareni uspjeh 50 %.

 

Uspješnost studenta ocjenjuje na sljedeći način: 

- 90 % - 100 % izvrstan  (5)
- 75 % - 89 % vrlo dobar (4)
- 60 % - 74 % dobar (3)
- 50 % - 59  % dovoljan (2)
- 0 % - 49 % nedovoljan (1)

 

Ukoliko student tijekom nastave i putem završnog ispita ostvari između 0,0 i 49 % od ukupnog broja bodova upućuje se na pismeni i usmeni ispit.  

 

Obvezna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Sigmund, V. (2008). Bilješke s predavanja. Građevinski fakultet Osijek. Osijek.
  • Timoshenko, S. and Woinowsky-Krieger, S. (1962). Teorija ploča i ljuski. 1. izdanje. Građevinska knjiga. Beograd.

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Gilat, A. (2016). MATLAB: An Introduction with Applications. 6th ed. Wiley. S.A.D.
  • Ugural, A.C. (1999). Stresses in plates and shells, 2nd ed. McGraw-Hill. S.A.D.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Sigmund, V. (2008). Bilješke s predavanja. Građevinski fakultet Osijek. Osijek. 30  30

Timoshenko, S. and Woinowsky-Krieger, S. (1962). Teorija ploča i ljuski. 1. izdanje. Građevinska knjiga. Beograd

30 30

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Praćenje izostanaka s nastave, provjera se i ocjenjivanje znanja tijekom nastave (kolokviji, praktične zadaća).