REVITALIZACIJA GRADITELJSKOG NASLJEĐA | Oznaka: 2.01–107 |
---|---|
Nositelj | Izv.prof.dr.sc. SANJA LONČAR-VICKOVIĆ |
Asistenti | izv.prof.dr.sc. DINA STOBER, dipl.ing.arh. |
Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – O |
Status predmeta | Izborni |
Godina | 2. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 0 + 30 |
ECTS | 5,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta je upoznati studente sa značajem graditeljske baštine i principima njene zaštite i obnove na globalnoj, nacionalnoj i lokalnoj razini. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
|
Sadržaj predmeta |
---|
Porijeklo i definicija pojma baštine graditeljskog nasljeđa. Uloga baštine u kulturnom i nacionalnom identitetu. Zakon o zaštiti kulturnih dobara. Kategorije zaštite. Pregled zaštićenih cjelina u Hrvatskoj; Dubrovnik, Trogir, Tvrđa. Zaštita graditeljske baštine u Europi i svijetu; primjeri odabranih zaštićenih graditeljskih cjelina. Dokumentiranje baštine; razvoj, metode, primjeri. Standardizacija dokumentacije. Dokumentacija kao dio informacijskog sustava. Tipologija revitalizacije. Faksimil; odrednice, argumentacija, primjeri. Sanacija, adaptacija, rekonstrukcija; stupnjevanje, odrednice, argumentacija, primjeri. Interpolacija; odrednice, pristup, primjeri. Kulturni i arhitektonski krajolik. Baština sela; razvoj i transformacija, zaštita seoskog nasljeđa, primjeri u Hrvatskoj i osječkoj okolici. Urbana baština; povijesni razvoj grada, tipologija, utvrde i utvrđeni gradovi, primjeri. Upravljanje i održava nje graditeljske baštine; primjeri u svijetu i Hrvatskoj. Osijek i Tvrđa; nastanak, razvoj, sadašnje stanje, UNESCO popis, stanje dokumentacije, stanje zaštite, upravljanje, primjeri. Intervencije na rzini idejnog rješenja (arhitektonski snimak, prijedlozi obnove i sanacije) povijesnih zgrada. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
samostalni zadaci | |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada seminarskog rada, izrada programskog rada |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2 |
Seminarski rad | 1,5 |
Projekt | 1,5 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog i programskog rada: |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Maroević, I. Baštinom u svijet, Rat i baština u prostoru Hrvatske, Konzervatorsko novo iverje, Matica hrvatska, Ogranak Petrinja, 2004. | naručeno 5 kom | 35 |
Antolović, J. Zaštita i očuvanje kulturnih dobara, Zagreb : Hadrian, 2009. | naručena 2 kom | 35 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Evidencija pohađanja nastave. Evaluacija seminara koji studenti izlažu pred kolegama i u kojem tekstualno i grafički prikazuju odabranu temu, primjenjujući istraživačke vještine te sposobnost samostalnog i timskog rada. Evaluacija projekta/ idejnog rješenja u kojem studenti primjenjuju stečena znanja, vještine i stavove na konkretnom primjeru. Mjerenje sposobnosti odgovaranja na pitanja i vođenje rasprave tijekom nastave. Samoevaluacija i studentska anketa. |