| REVITALIZACIJA GRADITELJSKOG NASLJEĐA | Oznaka: 2.01–107 |
|---|---|
| Nositelj | Izv.prof.dr.sc. SANJA LONČAR-VICKOVIĆ |
| Asistenti | izv.prof.dr.sc. DINA STOBER, dipl.ing.arh. |
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – O |
| Status predmeta | Izborni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 0 + 30 |
| ECTS | 5,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Cilj predmeta je upoznati studente sa značajem graditeljske baštine i principima njene zaštite i obnove na globalnoj, nacionalnoj i lokalnoj razini. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Porijeklo i definicija pojma baštine graditeljskog nasljeđa. Uloga baštine u kulturnom i nacionalnom identitetu. Zakon o zaštiti kulturnih dobara. Kategorije zaštite. Pregled zaštićenih cjelina u Hrvatskoj; Dubrovnik, Trogir, Tvrđa. Zaštita graditeljske baštine u Europi i svijetu; primjeri odabranih zaštićenih graditeljskih cjelina. Dokumentiranje baštine; razvoj, metode, primjeri. Standardizacija dokumentacije. Dokumentacija kao dio informacijskog sustava. Tipologija revitalizacije. Faksimil; odrednice, argumentacija, primjeri. Sanacija, adaptacija, rekonstrukcija; stupnjevanje, odrednice, argumentacija, primjeri. Interpolacija; odrednice, pristup, primjeri. Kulturni i arhitektonski krajolik. Baština sela; razvoj i transformacija, zaštita seoskog nasljeđa, primjeri u Hrvatskoj i osječkoj okolici. Urbana baština; povijesni razvoj grada, tipologija, utvrde i utvrđeni gradovi, primjeri. Upravljanje i održava nje graditeljske baštine; primjeri u svijetu i Hrvatskoj. Osijek i Tvrđa; nastanak, razvoj, sadašnje stanje, UNESCO popis, stanje dokumentacije, stanje zaštite, upravljanje, primjeri. Intervencije na rzini idejnog rješenja (arhitektonski snimak, prijedlozi obnove i sanacije) povijesnih zgrada. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| X | seminari i radionice |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| samostalni zadaci | |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada seminarskog rada, izrada programskog rada |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2 |
| Seminarski rad | 1,5 |
| Projekt | 1,5 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog i programskog rada: |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Maroević, I. Baštinom u svijet, Rat i baština u prostoru Hrvatske, Konzervatorsko novo iverje, Matica hrvatska, Ogranak Petrinja, 2004. | naručeno 5 kom | 35 |
| Antolović, J. Zaštita i očuvanje kulturnih dobara, Zagreb : Hadrian, 2009. | naručena 2 kom | 35 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Evidencija pohađanja nastave. Evaluacija seminara koji studenti izlažu pred kolegama i u kojem tekstualno i grafički prikazuju odabranu temu, primjenjujući istraživačke vještine te sposobnost samostalnog i timskog rada. Evaluacija projekta/ idejnog rješenja u kojem studenti primjenjuju stečena znanja, vještine i stavove na konkretnom primjeru. Mjerenje sposobnosti odgovaranja na pitanja i vođenje rasprave tijekom nastave. Samoevaluacija i studentska anketa. |