SISTEMSKO INŽENJERSTVO | Oznaka: 2.15–113 |
---|---|
Nositelj |
Izv.prof.dr.sc. UROŠ KLANŠEK |
Asistent | --- |
Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 1. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
ECTS | 5,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Razviti povjerenje studenata u mogućnost usavršavanja i optimiziranja procesa građenja kroz iteracije, a sumnjati u početna i naizgled očigledna rješenja problema. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
|
Sadržaj predmeta |
---|
Sistemsko mišljenje kao komponenta sistemskog inženjeringa (S.E.). Opći sistemski pojmovi. Opće modelske predstave o otvorenim dinamičkim sistemima. Značenje sistemskog pristupa kod planiranja. Zadaci sistemskog inženjeringa (Formuliranje ciljeva, Definiranje planskih faza, Prikupljanje i obrada informacija, Svrhovito strukturiranje ukupnog sistema u operativne podsisteme, formuliranje kriterija uspješnosti, Optimalno korištenje raspoloživih resursa, Fleksibilno planiranje ideja i tehnologija sa što nižim rizicima). Razvojni modeli S.E. (Od grubog ka detaljnom, Razvojne faze sistema, ciklusi rješavanja problema, Odnos ciklusa rješavanja problema i razvojnih faza). Metodologija S.E. (Analiza stanja, Definiranje problema, Prijedlog, Analiza i ocjena koncepta, Izbor varijante, Planiranje razvoja, Planiranje izvedbe). Sistematika sistemskih znanosti i međuodnos (Sistemska istraživanja, sistemska teorija, Teorija odlučivanja, Operacijska istraživanja). Primjene sistemskog koncepta na proizvodne probleme (Super i subsistemi, Poduzeće kao sistem, Učinkovitost organizacijskih sistema, Projekt organizacije građenja kao sistem). Instrumentalne podloge za manipuliranje proizvodnim sistemima (Upravljanje i reguliranje). Sistemska teorija i organizacijska teorija (Sistemski orijentirana istraživanja organizacija, Sistemski orijentirana stvaranja organizacija). Pojam reinženjeringa u procesima građenja. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
X | samostalni zadaci |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Redovito pohađanje predavanja i vježbi; izrada eseja i seminarskog rada. |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2,4 |
Seminarski rad | 1,2 |
Usmeni ispit | 1,5 |
Esej | 0,9 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
Uvjet za polaganje usmenog ispita je predaja seminarskog rada i eseja. |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Daenzer, W.F.(Hrsg.): Systems Engineering, Verlag Industrielle Organisation, Zuerich, 2002. | 0 | 35 |
Churcman, C. W.: Sistemski pristup, CDD, Zagreb, 1986. | 0 | 35 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:
|