| SISTEMSKO INŽENJERSTVO | Oznaka: 2.15–113 |
|---|---|
| Nositelj |
Izv.prof.dr.sc. UROŠ KLANŠEK |
| Asistent | --- |
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – smjer ORGANIZACIJA, TEHNOLOGIJA I MENADŽMENT GRAĐENJA |
| Status predmeta | Obvezni |
| Godina | 1. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
| ECTS | 5,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Razviti povjerenje studenata u mogućnost usavršavanja i optimiziranja procesa građenja kroz iteracije, a sumnjati u početna i naizgled očigledna rješenja problema. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Sistemsko mišljenje kao komponenta sistemskog inženjeringa (S.E.). Opći sistemski pojmovi. Opće modelske predstave o otvorenim dinamičkim sistemima. Značenje sistemskog pristupa kod planiranja. Zadaci sistemskog inženjeringa (Formuliranje ciljeva, Definiranje planskih faza, Prikupljanje i obrada informacija, Svrhovito strukturiranje ukupnog sistema u operativne podsisteme, formuliranje kriterija uspješnosti, Optimalno korištenje raspoloživih resursa, Fleksibilno planiranje ideja i tehnologija sa što nižim rizicima). Razvojni modeli S.E. (Od grubog ka detaljnom, Razvojne faze sistema, ciklusi rješavanja problema, Odnos ciklusa rješavanja problema i razvojnih faza). Metodologija S.E. (Analiza stanja, Definiranje problema, Prijedlog, Analiza i ocjena koncepta, Izbor varijante, Planiranje razvoja, Planiranje izvedbe). Sistematika sistemskih znanosti i međuodnos (Sistemska istraživanja, sistemska teorija, Teorija odlučivanja, Operacijska istraživanja). Primjene sistemskog koncepta na proizvodne probleme (Super i subsistemi, Poduzeće kao sistem, Učinkovitost organizacijskih sistema, Projekt organizacije građenja kao sistem). Instrumentalne podloge za manipuliranje proizvodnim sistemima (Upravljanje i reguliranje). Sistemska teorija i organizacijska teorija (Sistemski orijentirana istraživanja organizacija, Sistemski orijentirana stvaranja organizacija). Pojam reinženjeringa u procesima građenja. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| X | seminari i radionice |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi; izrada eseja i seminarskog rada. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2,4 |
| Seminarski rad | 1,2 |
| Usmeni ispit | 1,5 |
| Esej | 0,9 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
| Uvjet za polaganje usmenog ispita je predaja seminarskog rada i eseja. |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Daenzer, W.F.(Hrsg.): Systems Engineering, Verlag Industrielle Organisation, Zuerich, 2002. | 0 | 35 |
| Churcman, C. W.: Sistemski pristup, CDD, Zagreb, 1986. | 0 | 35 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
|
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provdi se kroz:
|