| TEHNIČKA MEHANIKA I | Oznaka: S–102 |
|---|---|
| Nositelj |
Izv. prof. dr. sc. ALEKSANDAR JURIĆ, dipl. ing. građ. |
| Asistent | Doc. dr. sc. MARIN GRUBIŠIĆ, mag. ing. aedif. |
| Studijski program | Preddiplomski stručni studij - izvanredni studij |
| Status predmeta | Obvezni |
| Godina | 1. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 35 + 10 |
| ECTS | 7,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Upoznavanje s općim Newtonovim načelima mehanike krutih tijela. Objašnjenje pojave suhog trenja. Shvaćanje načina prijenosa vanjskih djelovanja na i kroz konstrukciju. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
|
za uspješno savladavanje predmeta student treba znati
|
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
Po završetku nastave kolegij student će moći:
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Osnovni principi i zakoni mehanike; jedinice mjera; metoda rješavanja problema; numericka točnost. Sila; Moment; Spreg sila; pojam; način vektorskog prikaza. Ekvivalentnost djelovanja (točka i tijelo-ravni problem); geom. uvjeti nezavisnosti uvjeta ekvivalentnosti; redukcija u točku; pravac rezultante; rastav u tri sile na tri zadana pravca. Ravnoteža (točka i tijelo-ravni problem); uravnoteženje jednom silom; uravnoteženje trima silama na tri zadana pravca. Grafičke metode; određivanje rezultante presijecanjem; verižni poligon; Culmannova metoda; Ritterova metoda. Raspodjeljeno opterećenje. Težiste. Trenje kIizanja. Mehanički sustavi; vrste mehaničkih veza odnosno djelovanja medu tijelima (uže, naslanjanje, klizni ležaj, nepomični zglob, upetost, opruga); način rješavanja problema ravnoteže- skicom oslobođenog tijela. Jednostavni konstruktivni sustavi;.način određivanja međudjelovanja (reakcija), primjena u praksi: jednostavna greda, greda s prijepustom, konzola, Gerberov nosač, okvir, trozglobni okvir. Rešetkasti nosači; način djelovanja, primjena u praksi. Metode rješavanja: metoda čvorova, metoda presjeka. Pojam unutarnjih sila; općenito. Dijagrami unutarnjih sila, zavisnost q, T, M. Dijagrami unutarnjih sila za jednostavne konstruktivne sustave. Pojam statičke određenosti za gredne i rešetkaste nosače. Primjeri složenih statičkih sustava: mješovite gredno-rešetkaste konstrukcije, lančanice- osobitosti i primjena. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| seminari i radionice | |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Komentari |
|---|
| Tijekom semestra se samostalno rješava dva složenija zadatka. |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje nastave predavanja i vježbi, aktivno sudjelovanje u nastavi kroz diskusije, samostalno rješavanje dijelova zadataka i nastavnih listića, vođenje bilješki s predavanja i vježbi, predan uredan i točan samostalni rad. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2,5 |
| Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 4 |
| Izrada programa | 0,5 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
| tijekom nastave: U sklopu vježbi pišu se dva kolokvija. Student može kolokvirati cijeli predmet (ocjena) ili djelomično (pismeni ispit). Najveći broj bodova po kolokviju je 40, a zalaganjem na vježbama moguće je ostvariti još 20 bodova. Od ukupnog broja bodova: 40-49,9% - usmeni, 50-59,9 – dovoljan, 60-69,9 – dobar, 70-79,9 – vrlodobar, 80-100 – izvrstan. Ocjenjivanje pismenog ispita : 50-59,9 – dovoljan, 60-69,9 – dobar, 70-79,9 – vrlodobar, 80-100 – izvrstan. Konačna ocjena ispita dobiva se kao aritmetička sredina ocjena pismenog i usmenog ispita uz uvjet da je usmeni ocjenjen najmanje ocjenom dovoljan. |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Jurić, A.: Mehanika I- Statika, Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek 2006. | 13 | |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Provjera redovitosti na nastavi vježbi i predavanja, izrada jednog statičkog proračuna, 2 kolokvija, pismeni ispit, usmeni ispit. |