Preddiplomski stručni studij Građevinarstvo – izvanredni studij

Zgradarstvo i završni radovi (STR-I)


1-upute-korona-virus-16-3-2020-zgradarstvo-upute-za-studente-izvanredni-studij-1.doc

3-upute-korona-virus-18-05-2020-zgradarstvo-upute-za-studente-izvanredni-studij-1-3.doc

ZGRADARSTVO I ZAVRŠNI RADOVI Oznaka: S–401
Nositelj dr. sc. Željka Jurković, dipl. ing. arh. 
Asistenti mr. sc. Danijela Lovoković, dipl. ing. arh. 
Studijski program Preddiplomski stručni studij - izvanredni studij
Status predmeta Obvezni
Godina 2.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 45 + 0
ECTS 5,0 

 

Ciljevi predmeta
Upoznati različite namjene i tipologije zgrada. Naučiti osnovne funkcionalne sadržaje zgrada stambene i javne namjene. Razumijevanje odnosa funkcije, konstrukcije i oblika u arhitekturi zgrada. Upoznavanje s teorijskim osnovama, metodama i pojedinim fazama arhitektonskog projektiranja. Znati funkcionalno, oblikovno i konstruktivno projektirati obiteljsku kuću. Upoznati različite vrste završnih radova. Naučiti karakteristike pojedinih materijala koji se upotrebljavaju u završnim radovima. Usporediti prednosti i nedostatke pojedinih vrsta završnih radova. Odabrati najbolju vrstu završnih radova za obiteljsku kuću. 

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema 

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Definirati arhitekturu.
  • Definirati zgradarstvo.
  • Razlikovati pojedine namjene i tipove zgrada.
  • Usporediti funkcionalne, konstruktivne i oblikovne karakteristike zgrada.
  • Analizirati zgrade stambene i javne namjene.
  • Provesti proces arhitektonskog projektiranja.
  • Funkcionalno organizirati te konstruirati i oblikovno osmisliti obiteljsku kuću.
  • Identificirati vrste završnih radova u zgradarstvu.
  • Usporediti karakteristike materijala za završne radove u zgradarstvu.
  • Odabrati materijale za završne radove za obiteljsku kuću.

 

Sadržaj predmeta
Značajke i karakteristike arhitekture, doživljaj i korištenje prostora, čovjek / korisnik - temeljni činitelj organizacije i oblikovanja prostora, projektiranje kao kreativni proces. Teorijske osnove projektiranja, odnos i značaj funkcije, konstrukcije, oblikovanja. Lokacija i orijentacija zgrade u odnosu na insolaciju i druge prirodne uvjete, a u ovisnosti o namjeni zgrade i funkciji prostorije. Značaj izbora materijala, konstruktivnog sustava i načina građenja (tehnologije građenja) na ukupnu kvalitetu zgrade. Osnovni uvjeti za kvalitetno korištenje zgrade: zaštita od insolacije, vlage, buke, toplinska zaštita, grijanje, provjetravanje i osvjetljenje u odnosu na namjenu zgrade i namjenu pojedinog prostora (prostorije). Teorija i metoda projektiranja: analiza lokacije, urbanističkih uvjeta, projektnog programa. Rješavanje odnosa funkcije zgrade, formiranje funkcionalnih grupa i njihov međuodnos (na primjeru stanovanja). Dimenzioniranje prostorija/prostora na osnovu njezine funkcije: metodom dimenzije opreme + uporabni prostor + prostor za kretanje. Tehnički uvjeti izgradnje, standardi, propisi. Strambene zgrade: ekonomski, povijesni, sociološki i drugi utjecaji na programiranje, projektiranje, izgradnju i korištenje stambenih zgrada. Tipologija stambenih zgrada. Individualne stambene zgrade - obiteljske kuće. Prijelazni tipovi stambenih zgrada. Zajedničke prostorije u višestambenim zgradama. Javne zgrade (podjela, karakteristike i tipologija). Projektne specifičnosti za uredske (upravne) zgrade, za školske zgrade i za vrtiće i jaslice. Konstruktivni sustavi i tehnologija građenja prikladna za javnie zgrade. Gospodarske zgrade (industrijske, poljoprivredne). Vrste završnih radova u zgradarstvu. Materijali za završne radove u građevinarstvu. 

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
  seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
  terenska nastava
samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada programskog zadatka: Idejno rješenje obiteljske kuće. 

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave 0,25 
Aktivnost u nastavi 0,25 
Pismeni ispit 1,5 
Usmeni ispit 1,5
Projekt 1,5 

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave - pohađanje predavanja i vježbi, aktivnost na predavanjima i vježbama, rad na vježbama, izrada programa, prema tablici:
  Aktivnost na predavanjima Aktivnost na vježbama Program Pismeni ispit Usmeni ispit UKUPNO
Mogući raspon bodova 0-5 0-5 0-30 0-30 0-30 0-100
Minimalni broj bodova 2* 2* 16* 16 16 52
*uvjeti za potpis: 2+2+16=20 bodova
 
b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno i usmeno prema gornjoj tablici i skali:
Bodovi / ocjena:
21-51 nedovoljan (1)
52-63 dovoljan (2)
64-75 dobar (3)
76-87 vrlo dobar (4)
88-100 izvrstan (5)

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Neufert, E; Elementi arhitektonskog projektiranja, Tehnička knjiga, Zagreb, 2002.
  • Knežević, G; Kordiš, I; Stambene i javne zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb, 1987.
  • Knežević, G; Višestambene zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb, 1989.
  • Građevinski fakultet Osijek; Zgradarstvo, skripta

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Galić, M; Dolaček-Alduk, Z; Burilo, D; Knežević, A; Završni radovi u visokogradnji – planiranje troškova, e-gfos, Osijek, 4/2012
  • Strižić, Z; O stanovanju, Nakladništvo Udruženja hrvatskih arhitekata, Zagreb, 1997.
  • Zakon o prostornom uređenju („Narodne novine“ broj 153/2013)
  • Zakon o gradnji („Narodne novine“ broj 153/2013)

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Neufert, E; Elementi arhitektonskog projektiranja, Tehnička knjiga, Zagreb, 2002.  47 
Knežević, G; Kordiš, I; Stambene i javne zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb, 1987. 10  47 
Knežević, G; Višestambene zgrade, Tehnička knjiga, Zagreb, 1989.  47 
Građevinski fakultet Osijek; Zgradarstvo, skripta  47 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
  • redovitost pohađanja vježbi i predavanja
  • izrada programa na vježbama
  • izrada programa kod kuće
  • ocjenjivanje programa
  • položen pismeni dio ispita je uvjet za pristup usmenom dijelu ispita