TEHNIČKA MEHANIKA I | Oznaka: S–102 |
---|---|
Nositelj | Izv. prof. dr. sc. TANJA KALMAN ŠIPOŠ, dipl. ing. građ. |
Asistent | Doc. dr. sc. MARIN GRUBIŠIĆ, mag. ing. aedif. |
Studijski program | Preddiplomski stručni studij - redoviti studij |
Status predmeta | Obvezni |
Godina | 1. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 35 + 10 |
ECTS | 7,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Upoznavanje s općim Newtonovim načelima mehanike krutih tijela. Objašnjenje pojave suhog trenja. Shvaćanje načina prijenosa vanjskih djelovanja na i kroz konstrukciju. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Za uspješno savladavanje predmeta student treba znati:
|
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Po završetku nastave kolegij student će moći:
|
Sadržaj predmeta |
---|
Osnovni principi i zakoni mehanike; jedinice mjera; metoda rješavanja problema; numericka točnost. Sila; Moment; Spreg sila; pojam; način vektorskog prikaza. Ekvivalentnost djelovanja (točka i tijelo-ravni problem); geom. uvjeti nezavisnosti uvjeta ekvivalentnosti; redukcija u točku; pravac rezultante; rastav u tri sile na tri zadana pravca. Ravnoteža (točka i tijelo-ravni problem); uravnoteženje jednom silom; uravnoteženje trima silama na tri zadana pravca. Grafičke metode; određivanje rezultante presijecanjem; verižni poligon; Culmannova metoda; Ritterova metoda. Raspodjeljeno opterećenje. Težiste. Trenje kIizanja. Mehanički sustavi; vrste mehaničkih veza odnosno djelovanja medu tijelima (uže, naslanjanje, klizni ležaj, nepomični zglob, upetost, opruga); način rješavanja problema ravnoteže- skicom oslobođenog tijela. Jednostavni konstruktivni sustavi;.način određivanja međudjelovanja (reakcija), primjena u praksi: jednostavna greda, greda s prijepustom, konzola, Gerberov nosač, okvir, trozglobni okvir. Rešetkasti nosači; način djelovanja, primjena u praksi. Metode rješavanja: metoda čvorova, metoda presjeka. Pojam unutarnjih sila; općenito. Dijagrami unutarnjih sila, zavisnost q, T, M. Dijagrami unutarnjih sila za jednostavne konstruktivne sustave. Pojam statičke određenosti za gredne i rešetkaste nosače. Primjeri složenih statičkih sustava: mješovite gredno-rešetkaste konstrukcije, lančanice- osobitosti i primjena. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
seminari i radionice | |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
X | samostalni zadaci |
multimedija i mreža | |
laboratorij | |
mentorski rad | |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Redovito pohađanje nastave, kolokviji, semestralni rad, ispit. |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2,5 |
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 4 |
Izrada programa | 0,5 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
a) Provjera znanja tijekom nastave:
b) Provjera znanja nakon nastave:
|
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Jurić, A.: Mehanika I- Statika, Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek 2006. | 13 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Provjera redovitosti na nastavi vježbi i predavanja, izrada jednog statičkog proračuna, 2 kolokvija, pismeni ispit, usmeni ispit. |