| POVIJEST ARHITEKTURE I | OZNAKA |
|---|---|
| Nositelj | izv.prof.dr.sc. SANJA LONČAR-VICKOVIĆ, dipl.ing.arh. |
| Vježbe | |
| Studijski program | Preddiplomski sveučilišni studij Arhitekture i Urbanizma |
| Status predmeta | Obvezni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 0 + 0 |
| ECTS | 2,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Upoznati studente s temeljnim arhitektonskim pojmovima, oblicima i elementima konstrukcija kroz pregled povijesti svjetske i hrvatske arhitekture u razdoblju od pretpovijesti do kraja Srednjeg vijeka. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema. |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Osnovni arhitektonski pojmovi. Temeljni arhitektonski oblici i teme. Prvi sačuvani arhitektonski artefakti. Arhitektura pretpovijesti. Egipat; ideološke pretpostavke, razdoblja, urbanizam, tipovi zgrada, najznačajniji primjeri kompleksa i građevina, graditeljske specifičnosti. Grčka; razvoj civilizacije, urbanizam, grčki hram i grčki redovi, odnos javne i stambene arhitekture, graditelji i njihova djela. Rim; povijesni pregled, urbanizam, tipologija, novi materijali i konstrukcije, graditelji, najznačajnije građevine, rimsko graditeljstvo u Hrvatskoj. Graditeljstvo ranog kršćanstva; razdoblje, lokacije, graditeljski oblici, najznačajnije građevine u Europi i Hrvatskoj. Predromanika i romanika; rasprostranjenost, tipologija, najznačajniji europski i hrvatski primjeri. Gotika; vremensko i zemljopisno određenje, tipologija, gotička katedrala, najznačajniji primjeri u Europi i Hrvatskoj. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| X | seminari i radionice |
| vježbe | |
| obrazovanje na daljinu | |
| X | terenska nastava |
| samostalni zadaci | |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Prisustvovanje na nastavi minimalno 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada i prezentacija seminarskog rada. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 1 |
| Seminarski rad | 1 |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|---|
|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: pohađanje nastave, aktivnost na nastavi B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom izlaganja seminarskog rada: istraživačke vještine, učinkovita suradnja u projektnom timu, primjena stečenih znanja |
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Evidencija pohađanja nastave. Evaluacija seminara koji studenti izlažu pred kolegama i u kojem tekstualno i grafički prikazuju odabranu temu, primjenjujući istraživačke vještine te sposobnost samostalnog i timskog rada. Samoevaluacija i studentska anketa. |