Stručni diplomski studij Građevinarstvo – smjer Vođenje građenja, nadzor i održavanje građevina

Odabrane tehnologije niskogradnje (SPEC-DIPL)


ODABRANE TEHNOLOGIJE NISKOGRADNJE Oznaka: II-01
Nositelj izv.prof.dr.sc. Krunoslav Minažek
doc.dr.sc. Mario Galić, dipl.ing.građ.  
Asistenti izv.prof.dr.sc. Krunoslav Minažek
doc.dr.sc. Mario Galić, dipl.ing.građ.  
Studijski program Specijalistički diplomski stručni studij
Status predmeta Obvezni
Godina 1.
Način izvođenja nastave: P + V + S = 30 + 13 + 2
ECTS 4,0

  

Ciljevi predmeta
Upoznati studente s osnovnim principima izvedbe usjeka, zasjeka, tunela i nasipa od tla, kontrolama svojstava zbijenog tla, postupcima ocjene podobnosti materijalaza izvebu nasipa i izbora strojeva za iskop i zbijanje tla kao i osnovnim tehnološkim postupcima za izvedbu linijskih objekata

 

Uvjeti za upis predmeta
Nema

 

Očekivani ishodi učenja za predmet
  • Poznavati strojeve i način rada iskopa na izvedbi usjeka i nasipa,
  • definirati uvjete izvedbe privremenih i trajnih odlagališta materijala iz iskopa,
  • opisati tehnologije zaštite iskopa i zaštite tunela i linijskih građevina,
  • razlikovati tehnologije stabilizacije usjeka i zasjeka te zaštite od odrona,
  • ocjeniti svojstva tla iz izvorišta za nasute građevine te preporučiti načine pripreme za ugradnju uz ocjenu učinkovitosti tehnologije ugradnje i zbijanja,
  • poznavati detalje tehnologije izvedbe cestovnih nasipa, usjeka i propusta, drenaža uz objekte i odlagališta otpada kao i elemente geodetskog izmjera radova

 

Sadržaj predmeta
 Iskopi usjeka i zasjeka; strojevi i način rada; privremena i trajna odlagališta materijala iz iskopa; iskop tunela (strojevi, osnovne metode iskopa, miniranje); tehnologija zaštite iskopa u tunelu; osnovni pojmovi minerskih radova (bušenje, ekspolozivi, paljenje); linijske građevine (duboke kanalizacije, plinovodi, naftovodi, zaštita iskopa, razupiranje); prskani betoni za tunelske obloge; stabilizacija pokosa usjeka i zasjeka i zaštita od odronjavanja; ocjena svojstava tla iz izvorišta za nasute građevine (in situ i laboratorijska ispitivanja); priprema materijala za ugradnju (glina, šljunak, stijena); izvedba nasipa u slojevima; ocjena svojstava zbijenog tla i učinka strojeva za zbijanje; cestovni nasipi; usjeci i propusti; drenaže uz objekte; odlaglaišta otpada (prirodni i umjetni materijali, sredstva za izvedbu, prerada otpada); CCC tehnologija (continous compaction control); geodetski izmjer radovae

 

Vrste izvođenja nastave
predavanja
seminari i radionice
vježbe
  obrazovanje na daljinu
terenska nastava
  samostalni zadaci
  multimedija i mreža
  laboratorij
  mentorski rad
  ostalo

 

Obveze studenata
Prisutnost predavanja i vježbi, predaja seminara

 

Praćenje rada studenta
Pohađanje nastave
Seminarski rad
Pismeni ispit
Usmeni ispit
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja

 

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
kolokviji, seminarski rad, pismeni i usmeni ispit

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • Opći tehnički uvjeti za radove na cetama, OTU-HAC, HC, Zagreb 2001. Knjiga I, II
  • Bauverfahren, skripta TU Graz, 1995-96
  • Trbojević: Organizacija građenja, Beogradska knjiga
  • M. Mulabdić, separati s predavanja

 

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
  • W. Brecheler, J. Friedrich, A. Hilmer, R. Weiss: Baubetriebslehere – Kosten – und Lestungsrechnung – Bauverfahren, Vieweg, 1998.
  • Prof. E. Nonveiller: Mehanika tla i temeljenje, Školska knjiga Zagreb, 1981.

 

Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu
Naslov Broj primjeraka Broj studenata
Opći tehnički uvjeti za radove na cetama, OTU-HAC, HC, Zagreb 2001. Knjiga I, II Neograničeno skidanje s weba 30
Bauverfahren, skripta TU Graz, 1995-96 5 30
Trbojević: Organizacija građenja, Beogradska knjiga 10 30
M. Mulabdić, separati s predavanja Neograničeno skidanje s weba 30

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Kvaliteta izvedbe predmeta ocjenjuje se na temelju sljedećih kriterija: rezultata analize uspješnosti polaganja ispita, rezultata analize pohađanja predavanja i vježbi, rezultata analize studentske ankete i rezultata analize uspješnosti provedbe terenske nastave.