| ENERGETSKI UČINKOVITE GRAĐEVINE | Oznaka: 2.15–122 |
|---|---|
| Nositelj | |
| Asistenti |
Izv.prof.dr.sc. IVANA ŠANDRK NUKIĆ dipl.oec. |
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – O |
| Status predmeta | Izborni |
| Godina | 2. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
| ECTS | 5,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Upoznati osnovne zakone vezane uz energetsku učinkovitost u zgradarstvu i njihovu primjenu. Naučiti metodologiju proračuna koeficijenta prolaska topline. Upoznavanje s karakteristikama energetski učinkovitih zgrada. Detaljno upoznavanje s elementima i funkcioniranjem pasivne kuće. Znati izračunati potrebnu količinu energije za potrebe grijanja i hlađenja stambenih građevina. Naučiti vrednovati različita rješenja detalja zgrade na osnovi ekonomske analize isplativosti. Naučiti ispravno primjenjivati termokameru u svrhu određivanja toplinskih mostova na građevini. Naučiti ispravno primjenjivati uređaj BlowerDoor u svrhu određivanja zrakopropusnosti zgrade. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema dodatnih uvjeta. |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Osnovni koncept energetske učinkovitosti. Osnove pravne regulative na području energetske učinkovitosti građevina. Zakonodavni okvir za provedbu energetske učinkovitosti u zgradarstvu. Osnovni principi i pojmovi građevinske fizike (toplina, zrak, vlaga). Energija i izvori energije. Prijenos energije, toplinski gubici, koeficijent prolaska topline, toplinski mostovi, temperaturna krivulja. Akumulacija topline. Ovojnica građevine. Osnovni principi i mogućnosti primjene obnovljivih izvora energije (sunčeva energija, energija biomase i energija vjetra). Definicije: nisko-energetska kuća, trolitarska kuća, pasivna kuća, nulta-energetska kuća, energetski samodostatna kuća, plus-energetska kuća. Temeljna načela projektiranja i izvedbe pasivnih kuća (orijentacija, spremanje sunčeve energije, oblik zgrade, tehnologija gradnje, prozori i vrata, projektiranje detalja, zrakopropusnost, ventilacija, grijanje). Primjeri projektantske realizacije. Osnove pravne regulative na području energetske učinkovitosti građevina, zakonodavni okvir za provedbu energetske učinkovitosti u zgradarstvu. Energetski certifikati građevina, energetski razredi građevina, nacionalna metodologija energetskih pregleda zgrada. Pregled normi. Potrošnja energije u zgradarstvu, energija potrebna za grijanje, hlađenje i pripremu potrošne tople vode, potrošnja vode, prikupljanje podataka o potrošnji energije i vode. Metodologija proračuna potrošnje energije u zgradarstvu. Metodologija proračuna gubitaka i dobitaka topline. Mjere za povećanje energetske učinkovitosti građevina. Ekonomski aspekti energetske učinkovitosti. Isplativost sanacije. Načini financiranja energetski učinkovite sanacije i povrat ulaganja. Termografija. Analiza termograma i primjena termografije u zgradarstvu. Mjerenje zrakopropusnosti zgrada. Primjena računalnih alata za određivanje energetskog razreda građevine. Interpretacija rezultata. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| seminari i radionice | |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| X | terenska nastava |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| X | laboratorij |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada programskih zadataka. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2 |
| Aktivnost u nastavi | 0,5 |
| Seminarski rad | 0,85 |
| Eksperimentalni rad | 0,15 |
| Pismeni ispit | 0,75* |
| Usmeni ispit | 0,6* |
| Kontinuirana provjera znanja | 1,35 |
| Praktični rad | 0,15 |
| * Ukoliko student nije oslobođen ispita putem kolokvija (kontinuirana provjera znanja) | |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||||
|---|---|---|---|---|
| a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave - pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, seminarski rad, rad na vježbama, laboratorijske vježbe, auditorne vježbe, izrada programa, kolokvij prema tablici: |
||||
| AKTIVNOST | AKTIVNOST STUDENTA | BODOVI | RASPON | % ocjene |
| Prisustvo na nastavi (vježbe i predavanja) |
|
|
0-5 | 5% |
| Aktivnost studenta na nastavi (vježbe i predavanja) |
|
|
0-5 | 5% |
| Seminarski rad 1 |
|
|
0-20 | 20% |
| Seminarski rad 2 |
|
|
0-20 | 20% |
| Kolokviji |
|
|
0-50 | 50% |
| UKUPNO | 0-100 | 0-100% | ||
| b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno i usmeno prema skali: |
||||
|
||||
Uvjet za pristupanje usmenom dijelu ispita je uspješno položen pismeni dio ispita (min. 59%).
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| UNDP, Prirucnik za energetsko certificiranje zgrada 2 DIO, Zagreb, 2012. | 7 | 30 |
| UNDP, Prirucnik za energetsko certificiranje zgrada 1 DIO, Zagreb, 2010. | 5 | 30 |
| Fülöp, László; Koški, Željko; Ištoka Otković, Irena; Krstić, Hrvoje; Magyar, Zoltán; Španić, Martina. Istraživanje zrakonepropusnosti prostorija u zgradama sa stajališta potrošnje energije i toplinskog komfora.// Znanstvena publikacija Projekta HUHR/1001/2.1.3/0009. Projekt sufinanciran od Europske Unije putem IPA programa prekogranične suradnje Mađarska-Hrvatska.// Mit d.o.o., Osijek, 2013. | 10 | 30 |
| UNDP, Tipske mjere za povećanje energetske efikasnosti u kućanstvima, Zagreb, 2012. | 0 | 30 |
| Zbašnik Senegačnik, Martina: Pasivna kuća, SUN ARH, 2009. | 8 | 30 |
| Pravilnik o energetskim pregledima građevina i energetskom certificiranju zgrada, NN 81/12, 29/13, 78/13 | 0 | 30 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
| Kontinuirano praćenje stečenih znanja i vještina kontrolom izrade seminarskih radova te provedba kolokvija, pismenog i usmenog ispita. |