Opće informacije |
||
Predavanja |
||
Vježbe |
||
Naziv predmeta |
Inženjerska ekonomija |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Obvezni (Usmjerenje OTM) |
|
Godina / Semestar |
3. godina / 6. semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5,0 |
Broj sati (P+V+S) |
30+0+30 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Spoznati značaj ekonomskih i zakonskih odrednica poslovanja u građevinarstvu s naglaskom na upravljanje troškovima i prihodima te razumijevanje njihova utjecaja na donošenje poslovnih odluka. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Nema. |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
|
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Pregled zakonskog okvira relevantnog za poslovanje u građevinarstvu, s naglaskom na Nacionalnu klasifikaciju djelatnosti, Zakon o trgovačkim društvima i Zakon o obrtu (dostupni pravni oblici poslovanja, osnivanje, promjene u registraciji i likvidacija). Osnovni ekonomski pojmovi – ekonomija s podjelom na mikroekonomiju i makroekonomiju, modelski pristup u ekonomiji, ponuda i potražnja na tržištu, tržišna ravnoteža i struktura. Sredstva za rad, predmeti rada i rad u procesu reprodukcije. Poslovna sredstva, amortizacija i održavanje. Podjele troškova, primarno prema mogućnosti raspodjele na nositelje troška, prema ukupnosti te prema stupnju korištenja kapaciteta. Kapacitet, mrtva točka rentabiliteta i ekonomija obujma. Kalkulacija, faktor, cijena koštanja i prodajna cijena. Analiza temeljnih financijskih izvještaja poduzeća (bilanca i račun dobiti i gubitka) i pokazatelja uspješnosti. Financijska pismenost – vještine i znanja za donošenje osobnih financijskih odluka i upravljanje vlastitim budžetom. Porezni sustav s naglaskom na PDV, porez na dobit i porez na dohodak. Stečaj. Uvod u menadžment – osnove planiranja, organiziranja, kontrole, upravljanja ljudskim potencijalima i vođenja. Uvod u marketing – potrebe i želje potencijalnih kupaca te njihovo zadovoljenje kroz strategiju marketinga i 4P. Poduzetništvo. Osnove upravljanja kvalitetom. Temeljni makroekonomski pojmovi– inflacija, stopa nezaposlenosti, BDP. |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja x seminari i radionice |
x samostalni zadatci x terenska nastava |
|||||||
1. 6. Komentari: Nema |
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Prisutnost na predavanjima i vježbama te pozitivno ocijenjen i javno prezentiran seminarski rad |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
2 |
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
Seminarski rad |
1,0 |
Eksperimentalni rad |
|
||
Pisani ispit |
(1,3)* |
Usmeni ispit |
(0,2)* |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
1,5 |
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
1. Kolokviji Tijekom semestra predviđena su dva (2) kolokvija. Kolokviji se održavaju nakon što se obrade pripadajuće nastavne cjeline, a točan datum kolokvija određuje se početkom semestra. Kolokviji se polažu pismeno. Uvjet za pristupanje drugom kolokviju jest pisanje prvog kolokvija, neovisno o ostvarenom rezultatu. Kolokvij se može sastojati od teorijskog dijela i računskih zadataka. Studenti na pitanja odgovaraju zaokruživanjem ponuđenih odgovora, nadopunjavanjem napisanih tvrdnji ili samostalnim upisivanjem odgovora na pitanje. Kod pitanja sa zaokruživanjem odgovora moguće je da je točno više od jednog ponuđenog odgovora. Na svakom kolokviju moguće je ostvariti maksimalno 40 bodova. 2. Seminarski rad se boduje i sudjeluje u konačnoj ocjeni do max 20 bodova. Prema procjeni nastavnice, moguće je bodovanje i ostalih aktivnosti u nastavi. 3. Nužni uvjeti za oslobađanje od ispita i upis ocjene su: -Ispunjene gore navedene obveze studenta ostvareno minimalno 50 od ukupno mogućih 100 bodova iz oba kolokvija, seminara i vrednovanih aktivnosti zajedno. Ukoliko student zadovoljava nužne uvjeta može biti oslobođen polaganja ispita i dobiti konačnu ocjenu. U tom slučaju se konačna ocjena izračunava prema sljedećoj skali: -Dovoljan (2): 50 – 59 bodova -Dobar (3): 60 – 74 boda -Vrlo dobar (4): 75 - 89 bodova -izvrstan (5): 90 – 100 bodova. Ukoliko student nije zadovoljan predloženom ocjenom, a ispunio je nužne uvjete za oslobađanje od ispita, može na prvom ispitnom roku pristupiti samo usmenom ispitu kako bi popravio postojeću ocjenu. Alternativno, može na bilo kojem roku pristupiti pismenom ispitu i time zanemariti svoj prethodno ostvareni uspjeh. 5. Ispit Ispit polažu svi studenti koji nisu ostvarili oslobađanje od ispita na kraju semestra, a zadovoljili su uvjete za potpis. Ispit je pismeni. Usmeni ispit održava se samo za studente koji izraze želju za većom ocjenom te one koji imaju medicinskih poteškoća s pismenim izražavanjem. Konačna ocjena donosi se samo temeljem ostvarenog rezultata na ispitu, prema sljedećoj skali: dovoljan (2).................................50% - 59% dobar (3)....................................60% - 74% vrlo dobar (4)...............................75% - 89% izvrstan (5).................................90% - 100% U slučaju usmenog ispita, ocjena ovisi o nastavničinoj procjeni znanja koje je iskazao student. |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
- Predavanja s nastave – materijali GRAFOS web - www.zakon.hr |
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
- Katavić Mariza: Osnove ekonomike za graditelje - Grubišić Dragana: Poslovna ekonomija - Čulo Ksenija: Ekonomika investicijskih projekata - Medanić Barbara: Management u građevinarstvu - Blank Leland, Tarquin Anthony: Engineering economics https://www.hzu.edu.in/engineering/engineering%20economy.pdf - Panneerselvam R.: Engineering Economics https://www.academia.edu/35775332/Engineering_Economics_by_Panneer_Selvam_pdf |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provodi se kroz: 1. Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova) 2. Verifikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata. |
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanja |
Praćenje nastave |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Kontinuirana provjera znanja / ispit |
Seminari i radionice |
- Izrada seminarskog rada - prezentacija seminarskog rada - izvođenje aktivnosti na radionicama |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Seminarski rad / Pohađanje nastave / aktivnost u nastavi |
Obrazovanje na daljinu |
Praćenje nastave |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
Pohađanje nastave |
Terenska nastava |
Praćenje nastave |
1,2,3 |
Pohađanje nastave |
Samostalni zadatci |
Izvršenje zadanih zadataka |
4,5,6,7 |
Seminarski rad |