Opće informacije |
||
Predavanja |
NE IZVODI SE |
|
Vježbe |
|
|
Naziv predmeta |
Postupci i metode snimanja postojećeg stanja zgrada |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Izborni (Usmjerenje OTM) / Izborni |
|
Godina / Semestar |
3.godina / 6. semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
3,0 |
Broj sati (P+V+S) |
15+30+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Stjecanje znanja i iskustva kod provedbe arhitektonskog snimanja postojećeg (izvedenog/zatečenog) stanja zgrada koji se provode s ciljem izrade projektantskih (inženjerskih) podloga koje služe za daljnju razradu prilikom zahvata sanacije, rekonstrukcije, adaptacije, dogradnje ili prenamjene zgrada. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Nema. |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. Primjenjivati različite postupke snimanja postojećeg stanja zgrada. 2. Samostalno koristiti mjerne instrumente kod snimanja postojećeg stanja zgrada. 3. Obraditi rezultate snimanja. 4. Izraditi digitalni model snimljene zgrade ili složenog arhitektonskog oblika. 5. Primijeniti snimak postojećeg stanja zgrade za zadanu svrhu (npr. izrada iskaza materijala, izrada vizualizacije). |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Sadržaj predavanja Snimak postojećeg stanja (definicija, pojam, kategorije, zakonodavni okvir), izrada arhitektonskog snimka postojećeg stanja, oprema za snimanje, postupak klasičnog snimanja postojećeg stanja i metode digitalne obrade rezultata snimanja, postupak digitalnog snimanja postojećeg stanja i obrada rezultata snimanja (lasersko skeniranje, tahimetrijsko snimanje, fotogrametrijsko snimanje). Sadržaj vježbi Rukovanje mjernim instrumentima (daljinomjer, nivelir, ručni laser 3D skener, termokamere, uređaj za detekciju armature, dron), izmjera postojećeg stanja odabrane zgrade i odabranih detalja (snimanje složenih arhitektonskih oblika) te izrada digitalnog modela snimljene zgrade, primjena specijaliziranih alata (npr. Curamess, Maxmess) kao računalne podrške snimanju postojećeg stanja zgrada, primjena pravila zaštite na radu (u slučaju da rad obavlja u napuštenim/oštećenim zgradama). |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja seminari i radionice x vježbe obrazovanje na daljinu x terenska nastava |
samostalni zadatci multimedija i mreža laboratorij mentorski rad ostalo ___________________ |
|||||||
1. 6. Komentari |
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave, izrada i prezentacija seminarskog rada. |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
1,5 |
Aktivnost u nastavi |
|
Seminarski rad |
0,5 |
Eksperimentalni rad |
|
||
Pisani ispit |
(0,5) |
Usmeni ispit |
(0,5) |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
1,0 |
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Uvjet za polaganje ispita: redovito pohađanje predavanja i vježbi, te pravovremena predaja seminarskog rada, mogućnost oslobođenja pismenog dijela ispita preko kolokvija). Kriterijsko ocjenjivanje, s udjelom pojedinačnih kriterija ocjenjivanja: 60% seminarski rad; 30% prezentacija; 10% pismenost i dokumentacija. Kriteriji ocjenjivanja: - 90 do 100 bodova - izvrstan (5) - 75 do 89 bodova - vrlo dobar (4) - 60 do 74 bodova - dobar (3) - 50 do 59 bodova - dovoljan (2) - 0 do 49 bodova - nedovoljan (1) |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
Arbutina, D.: Suvremene metode izrade zatečenog stanja – Primjena specijalnih računalnih alata, Zagreb, 2012. Dolaček-Alduk, Z.; Lončar-Vicković, S.; Stober, D.: Projektna nastava u obrazovanju građevinskih inženjera, Građevinski fakultet Osijek, Osijek, 2011. ISO 13822:2010 Bases for design of structures - Assessment of existing structures |
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (NN 90/11) |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Anonimna, kvantitativna standardizirana studentska anketa o predmetu i radu nastavnika koju provodi Ured za unaprjeđivanje i osiguravanje kvalitete visokog obrazovanja Građevinskog i arhitektonskog fakulteta Osijek. |
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanje - izlaganje, grupna rasprava, upućivanje studenata na samostalno proučavanje literature |
Pohađanje predavanja, korištenje literature, sudjelovanje u grupnoj raspravi |
1, 2, 3, 4, 5 |
Evidencija prisutnosti, procjena sposobnosti zaključivanja |
Vježbe - individualna i grupna rasprava, demonstracija postupaka snimanja i obrade rezultata snimanja |
Pohađanje vježbi, izučavanje literature, primjena znanja u izradi seminarskog rada, sudjelovanje u raspravi |
2, 3, 4, 5 |
Evidencija prisutnosti, ocjenjivanje aktivnog sudjelovanja u raspravi, ocjenjivanje seminarskog rada |
Terenska nastava |
Aktivno sudjelovanje u raspravi, analiza primjera iz prakse, primjena postupaka snimanja |
3, 4, 5 |
Evidencija prisutnosti, procjena sposobnosti interpretacije postupaka mjerenja i snimanja |
Provjera znanja |
Izučavanje i korištenje literature, prezentacija znanja |
1, 2, 3, 4, 5 |
Vrednovanje rada studenata prema kriterijima ocjenjivanja |