Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Profesionalna etika, sociologija rada i organizacijska psihologija (PSS-GRAD) od 2023/2024


Opće informacije

Predavanja

NE IZVODI SE

Vježbe

 

Naziv predmeta

Profesionalna etika, sociologija rada i organizacijska psihologija

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Status predmeta

Izborni (Usmjerenje OTM) / Izborni

Godina / Semestar

3. godina / 6. semestar

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

3,0

Broj sati (P+V+S)

15+15+0

 

1. OPIS PREDMETA

1. 1. Ciljevi predmeta

Argumentirati spoznaju da je uz poznavanje građevinske struke, na radnom mjestu bitno znati se nositi s različitim moralnim pitanjima, funkcionirati i kao pojedinac i kao član radne skupine te poznavati osnove organizacijske psihologije.

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

Nema.

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  1. oblikovati svoje ponašanje i stavove prema društveno prihvatljivim normama
  2. primijeniti načela profesionalne etike
  3. identificirati ulogu organizacijske psihologije u radnoj organizaciji
  4. koristiti različite metode povećanja radne uspješnosti
  5. analizirati vlastitu emocionalnu inteligenciju
  6. objasniti organizacijsku kulturu

1. 4. Sadržaj predmeta

Pojam i obuhvat inženjerske etike. Etički kodeks kao obvezni instrument osiguravanja etičnog odlučivanja i ponašanja u organizacijama. Etičke dileme i etička odgovornost (predrasude, korupcija, mobbing i dr.). Moralni okvir – vrline u inženjerstvu i motivi inženjera. Profit i profesionalni izazovi vs. sigurnost i smanjenje rizika – zaštita na radu. Društveno odgovorno ponašanje inženjera građevinarstva. Građevinarstvo i ekološka etika: održivi razvoj. Računalna etika i internet (plagijarizam, nelegalni softveri i dr.). Razvijanje kritičkog mišljenja. Samopoimanje, samopoštovanje, samoopravdanje. Grupni procesi u timskom radu (struktura grupe, uloge u timu, sukob i suradnja). Stavovi i promjena stava i ponašanja – konformizam. Emocionalna inteligencija. Pojam društva i društvene strukture. Suvremeni društveni trendovi kao izazov u građevinarstvu: demografske promjene, migracije (starenje i odljev radne snage). Društvene nejednakosti (stratifikacija društva): generacijski jaz, spolne i vjerske nejednakosti. Organizacijska kultura u pozadini etičkih i socioloških pitanja i djelovanja. Osnovni čimbenici radne uspješnosti. Razvoj karijere. Umor i stres. Motivacija za rad.

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

x seminari i radionice

x vježbe

x samostalni zadatci

   multimedija i mreža

   laboratorij

   mentorski rad

1. 6. Komentari: Nema

1. 7. Obaveze studenata

Obveze studenta su ujedno i uvjeti za potpis:

-              prisutnost na predavanjima: tolerira se izostanak do 25% satnice

-              prisutnost na vježbama: tolerira se izostanak do 25% satnice

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1

Aktivnost u nastavi

0,5

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pisani ispit

0,8*

Usmeni ispit

0,2*

Esej

0,5

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

1

Referat

   

Praktični rad

   

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

1. Kolokviji

Tijekom semestra predviđena su dva (2) kolokvija. Kolokviji se održavaju nakon što se obrade pripadajuće nastavne cjeline, a točan datum kolokvija određuje se početkom semestra. Kolokviji se polažu pismeno. Studenti na pitanja odgovaraju zaokruživanjem ponuđenih odgovora, nadopunjavanjem napisanih tvrdnji ili samostalnim upisivanjem odgovora na pitanje. Kod pitanja sa zaokruživanjem odgovora moguće je da je točno više od jednog ponuđenog odgovora. Udio bodova koje je moguće ostvariti na kolokvijima u konačnoj ocjeni je minimalno 50%.

2.       Aktivnosti u nastavi

Sa studentima se tijekom semestra provode različite aktivnosti u nastavi, poput grupnih zadataka na satu, studija slučaja te individualnih eseja na relevantne teme. Sve aktivnosti se boduju te ulaze u konačnu ocjenu. Njihov udio u konačnoj ocjeni je do 50%.

3.       Nužni uvjeti za oslobađanje od ispita i upis ocjene su:

- ispunjene gore navedene obveze studenata

- ostvareno minimalno 50 od ukupno 100 mogućih bodova iz kolokvija i aktivnosti u nastavi zajedno

Ukoliko student zadovoljava sve nužne uvjete, može biti oslobođen polaganja ispita i dobiti konačnu ocjenu. U tom slučaju konačna ocjena izračunava se kao zbroj bodova iz aktivnosti u nastavi te bodova ostvarenih na kolokvijima, pri čemu je moguće postići ukupno 100 bodova, a skala ocjenjivanja je kako slijedi:

dovoljan (2).................................50 – 59 boda

dobar (3)....................................60 – 74 bodova

vrlo dobar (4)...............................75 – 89 bodova

izvrstan (5).................................90 – 100 bodova

4.       Ispit

Ispit polažu svi studenti koji nisu ostvarili oslobađanje od ispita na kraju semestra, a zadovoljili su uvjete za potpis. Ispit je pismeni. Usmeni ispit održava se samo za studente koji su položili pismeni ispit ali su izrazili želju za većom ocjenom te one koji imaju medicinskih poteškoća s pismenim izražavanjem. Konačna ocjena donosi se  temeljem ostvarenog rezultata na ispitu prema sljedećoj skali:

dovoljan (2).................................50% - 59%

dobar (3)....................................60% - 74%

vrlo dobar (4)...............................75% - 89%

izvrstan (5).................................90% - 100%

U slučaju usmenog ispita, ocjena ovisi o nastavničinoj procjeni znanja koje je iskazao student.

1. 10. Obavezna literatura

Robbins, S., Judge, T.: Organizacijsko ponašanje

Nastavni materijali web GRAFOS

1. 11. Dopunska literatura

Arnold, J.; Silvester, J; Patterson, F.; Robertson, I.; Cooper, C. & Burnes, B. (2005). Work Psychology (4th ed.) Prentice-Hall http://library.wbi.ac.id/repository/280.pdf

Aronson, E., Wilson, T., Akert, R.: Socijalna psihologija

Poslovna etika, korporacijska društvena odgovornost i održivost; Urednici: Jalšenjak, B., Krkač, K.

Martin, M., Schinzinger, R.: Etika u inženjerstvu

Jex, S. M. & Britt, T. W. (2008). Organizational psychology: A scientist- practitioner approach. New Jersey: John Wiley and Sons

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Postupak praćenja kvalitete s ciljem osiguranja stjecanja definiranih ishoda učenja provodi se kroz:

1. Validaciju ishoda učenja koja se provodi putem redovitog prikupljanja povratnih informacija od strane studenata o tome da li se određeni ishodi učenja postižu i da li su svi ishodi pokriveni (analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova)

2. Verfikaciju studija prema ishodima učenja koja se provodi kroz analizu veze između ishoda učenja, metoda poučavanja i ispitivanja znanja studenata na razini studijskih programa. Uključuje i procjenu kako zadani ishodi učenja utječu na opterećenje studenata.

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanja

Praćenje nastave

1,2,3,4,5,6

Kontinuirana provjera znanja / ispit

Seminari i radionice

- Izrada seminarskog rada

- prezentacija seminarskog rada

- izvođenje aktivnosti na radionicama

1,2,3,4,5,6

Pohađanje nastave / aktivnost u nastavi

Vježbe

Izvođenje aktivnosti na vježbama

1,2,3,4,5,6

Pohađanje nastave / aktivnost u nastavi

Obrazovanje na daljinu

Praćenje nastave

1,2,3,4,5,6

Pohađanje nastave

Samostalni zadatci

Izvršenje zadanih zadataka

3,4,6

esej