ANALIZA NAPREZANJA I NOSIVOSTI KONSTRUKCIJA | Oznaka: 2.05–219 |
---|---|
Nositelj | prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. |
Asistenti | prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. |
Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – OPĆI PREDMET |
Status predmeta | Izborni |
Godina | 1. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 25 + 5 |
ECTS | 5,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta izvod je razvijenih teorijskih pristupa i primjena istih pri rješavanju različlitih konstrukcijskih problema s posebnim osvrtom na tankostijene konstrukcijske elemente podvrgnute uvijanju. Prethodno tome razmatraju se posebna, osobito prostorna stanja naprezanja i deformacija, a koja su od velike važnosti pri proračunu većine konstrukcija. Nakon tog slijede teorije čvrstoće s dodatnom primjenom u geotehničkim i hidrotehničkim konstrukcijama. Središnji cilj predmeta je postupanje s proračunskim izrazima pri općenitom savijanju greda, pri čemu se razvijaju teorijska rješenja koja obuhvaćaju proračun naprezanja raznolikih oblika tankostijenih poprečnih presjeka i pripadnih materijala izvedbe istih. Predmet završava razmatranjem posmičnih naprezanja pri savijanju i uvijanju greda. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Po odslušanom predmetu i položenom ispitu student će moći:
|
Sadržaj predmeta |
---|
Posebna stanja naprezanja i deformacija: Ravninsko stanje naprezanja i deformacija; Transformacije naprezanja i deformacija; Glavna naprezanja i deformacije u ravnini; Glavna naprezanja i deformacije u prostoru. Modeli ponašanja materijala: Teorija čvrstoće po von Mises-u; Teorija čvrstoće po Tresca-i; Teorija čvrstoće po Coulomb-u. Općenito savijanje greda: Savijanje nesimetričnih greda; Centar elastičnosti poprečnog presjeka; Moment tromosti poprečnog presjeka; Glavni koordinatni sustav poprečnog presjeka; Neutralna os i linija zakrivljenosti pri uzdužnim naprezanjima i deformacijama. Savijanje i uvijanje greda: Tok posmika i proračun po Grashof-u; Posmična naprezanja u poprečnom presjeku; Centar posmika tankostjenih poprečnih presjeka; Posmična popustljivost poprečnog presjeka; Uvijanje kružnih poprečnih presjeka; Općenito uvijanje greda i Prandtl-ova funkcija naprezanja; Uvijanje tankostjenih otvorenih poprečnih presjeka; Uvijanje tankostjenih jednoćelijastih zatvorenih poprečnih presjeka; Uvijanje tankostjenih višećelijastih zatvorenih poprečnih presjeka. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
X | auditorne vježbe |
X | laboratorijske vježbe |
Obveze studenata |
---|
Prisustvo nastavi; grupni projektni zadatak tj. ogledni primjer (engl. case study) |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2,0 |
Seminarski rad | 1,0 |
Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 2,0 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Rad studenta tijekom nastave ocjenjuje se i vrednuje putem obveznog individualnog ili grupnog projektnog zadatka tj. rješavanja oglednog primjera (engl. case study). Uspjeh studenta ostvaren putem ovog zadatka čini najviše 60 % (ili bodova) konačne ocjene za izvještaj (pisani dio), najviše 30 % za pripremu i izlaganje rješenja projektnog zadatka (usmeni dio) i najviše 10 % za točnost i način izražavanja u okviru izrađenog izvješća i izlaganja (gramatička ispravnost i tehnička pismenost). Ukupni ostvareni postotak uspješnosti rada studenta iznosi najviše 100 %, dok je najmanji ostvareni uspjeh 50 %. Uspješnost studenta ocjenjuje na sljedeći način:
|
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
|
0 | 10 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Provjera prisustva na nastavi, individualni ili grupni projektni zadatak tj. ogledni primjer ili dva obvezna kolokvija (i jedan izborni ponavljajući) odnosno pismeni i usmeni ispit. |