| ANALIZA NAPREZANJA I NOSIVOSTI KONSTRUKCIJA | Oznaka: 2.05–219 | 
|---|---|
| Nositelj | prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. | 
| Asistenti | prof.dr.sc. DAVORIN PENAVA, dipl.ing.građ. | 
| Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – OPĆI PREDMET | 
| Status predmeta | Izborni | 
| Godina | 1. | 
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 25 + 5 | 
| ECTS | 5,0 | 
| Ciljevi predmeta | 
|---|
| Cilj predmeta izvod je razvijenih teorijskih pristupa i primjena istih pri rješavanju različlitih konstrukcijskih problema s posebnim osvrtom na tankostijene konstrukcijske elemente podvrgnute uvijanju. Prethodno tome razmatraju se posebna, osobito prostorna stanja naprezanja i deformacija, a koja su od velike važnosti pri proračunu većine konstrukcija. Nakon tog slijede teorije čvrstoće s dodatnom primjenom u geotehničkim i hidrotehničkim konstrukcijama. Središnji cilj predmeta je postupanje s proračunskim izrazima pri općenitom savijanju greda, pri čemu se razvijaju teorijska rješenja koja obuhvaćaju proračun naprezanja raznolikih oblika tankostijenih poprečnih presjeka i pripadnih materijala izvedbe istih. Predmet završava razmatranjem posmičnih naprezanja pri savijanju i uvijanju greda. | 
| Uvjeti za upis predmeta | 
|---|
| Nema | 
| Očekivani ishodi učenja za predmet | 
|---|
| Po odslušanom predmetu i položenom ispitu student će moći: 
 | 
| Sadržaj predmeta | 
|---|
| Posebna stanja naprezanja i deformacija: Ravninsko stanje naprezanja i deformacija; Transformacije naprezanja i deformacija; Glavna naprezanja i deformacije u ravnini; Glavna naprezanja i deformacije u prostoru. Modeli ponašanja materijala: Teorija čvrstoće po von Mises-u; Teorija čvrstoće po Tresca-i; Teorija čvrstoće po Coulomb-u. Općenito savijanje greda: Savijanje nesimetričnih greda; Centar elastičnosti poprečnog presjeka; Moment tromosti poprečnog presjeka; Glavni koordinatni sustav poprečnog presjeka; Neutralna os i linija zakrivljenosti pri uzdužnim naprezanjima i deformacijama. Savijanje i uvijanje greda: Tok posmika i proračun po Grashof-u; Posmična naprezanja u poprečnom presjeku; Centar posmika tankostjenih poprečnih presjeka; Posmična popustljivost poprečnog presjeka; Uvijanje kružnih poprečnih presjeka; Općenito uvijanje greda i Prandtl-ova funkcija naprezanja; Uvijanje tankostjenih otvorenih poprečnih presjeka; Uvijanje tankostjenih jednoćelijastih zatvorenih poprečnih presjeka; Uvijanje tankostjenih višećelijastih zatvorenih poprečnih presjeka. | 
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja | 
| X | seminari i radionice | 
| X | auditorne vježbe | 
| X | laboratorijske vježbe | 
| Obveze studenata | 
|---|
| Prisustvo nastavi; grupni projektni zadatak tj. ogledni primjer (engl. case study) | 
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 2,0 | 
| Seminarski rad | 1,0 | 
| Kontinuirana i/ili završna provjera znanja | 2,0 | 
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rad studenta tijekom nastave ocjenjuje se i vrednuje putem obveznog individualnog ili grupnog projektnog zadatka tj. rješavanja oglednog primjera (engl. case study). Uspjeh studenta ostvaren putem ovog zadatka čini najviše 60 % (ili bodova) konačne ocjene za izvještaj (pisani dio), najviše 30 % za pripremu i izlaganje rješenja projektnog zadatka (usmeni dio) i najviše 10 % za točnost i način izražavanja u okviru izrađenog izvješća i izlaganja (gramatička ispravnost i tehnička pismenost). Ukupni ostvareni postotak uspješnosti rada studenta iznosi najviše 100 %, dok je najmanji ostvareni uspjeh 50 %. Uspješnost studenta ocjenjuje na sljedeći način: 
 
 | 
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | 
|---|
| 
 | 
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) | 
|---|
| 
 | 
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata | 
| 
 | 0 | 10 | 
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija | 
|---|
| Provjera prisustva na nastavi, individualni ili grupni projektni zadatak tj. ogledni primjer ili dva obvezna kolokvija (i jedan izborni ponavljajući) odnosno pismeni i usmeni ispit. |