INTEGRIRANO PROJEKTIRANJE | Oznaka: 2.05–411 |
---|---|
Nositelj | izv.prof.dr.sc. DINA STOBER, dipl.ing.arh. prof.dr.sc. ZLATA DOLAČEK-ALDUK |
Asistenti | Matija Bičvić, mag.ing.aedif. |
Studijski program | Diplomski sveučilišni studij Građevinarstvo – O |
Status predmeta | Izborni |
Godina | 2. |
Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 30 + 0 |
ECTS | 5,0 |
Ciljevi predmeta |
---|
Cilj predmeta je upoznati studente sa značajkama procesa integriranog projektiranja u usporedbi s iskazanim problemima prakse disciplinarnog pristupa. Studentima se kroz složenu analizu arhitektonsko-građevnih sklopova ukazuje na sveobuhvatan način promišljanja i organiziranja izrade projektne dokumentacije od koncipiranja do faze izvođenja projekta (BIM). Cilj predmeta je kroz simuliranu situaciju kod studenata razviti znanje, razumijevanje i vještinu organiziranja i praćenja integralnog arhitektonsko-građevinsko-instalacijskog projekta. Studenti interpretiraju zadani arhitektonsko-građevinski sklop te prilikom izrade modela integriraju i prezentiraju stečena znanja. |
Uvjeti za upis predmeta |
---|
Nema |
Očekivani ishodi učenja za predmet |
---|
Studenti će se upoznati sa svim fazama i aspektima projekta, utjecajem ranih faza projektiranja na kvalitetu izvedbe i održavanje građevine i važnosti uske suradnje među sudionicima u projektima. Studenti će primjenjivati stečena znanja u izradi tehničke dokumentacije te u modeliranju i simulaciji diskretnih procesa karakterističnih za građevinarstvo. Primijenit će i proširiti znanje rada na računalnim programima koji su neophodni za informacijsko modeliranje projekata (AutoCad 3D, Revit, NavisWorks, GALA, MS Project). |
Sadržaj predmeta |
---|
Predavanja_Cjelina 1 - Arhitektonsko vidovi integriranog projektiranja. Upoznavanje s definicijama i terminologijom integriranog projektiranja. Metode i načini tvorbe prostora. Analiza postojeće situacije, koncipiranje rješenja, arhitektonsko oblikovanje. Nedostatci tradicionalnog načina izrade projektne dokumentacije i upravljanja projektima. Sudionici u projektu i interdisciplinarni projektni timovi. Građevni dijelovi i katalog građevnih elemenata. Veza arhitekture i suvremenih sustava instalacija, pametne kuće, CNUS. Predavanja_Cjelina 2 - Informacijsko modeliranje građevinskih projekata. Osnove modeliranja i simulacije. Diskretni i kontinuirani procesi. Matematičko i računalno modeliranje. Informacijsko modeliranje građevinskih projekata (Building Information Modelling - BIM). Primjena i utjecaj BIM-a u građevinskoj praksi. Koncept izgradljivosti. Implementacija BIM-a u konceptu izgradljivosti. Vježbe: Studio integriranog projektiranja na odabranom primjeru visokogradnje. |
Vrste izvođenja nastave | |
---|---|
X | predavanja |
X | seminari i radionice |
X | vježbe |
obrazovanje na daljinu | |
terenska nastava | |
samostalni zadaci | |
X | multimedija i mreža |
laboratorij | |
X | mentorski rad |
ostalo |
Obveze studenata |
---|
Prisustvo na nastavi min 70%, aktivno uključivanje u nastavu, izrada seminarskog rada |
Praćenje rada studenta | |
---|---|
Pohađanje nastave | 2 |
Seminarski rad | 1,5 |
Istraživanje | 1 |
Projekt | 0,5 |
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
---|
A) Ocjenjivanje tijekom nastave: B) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu: |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
---|
|
Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
---|---|---|
Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
Radujković, M. i suradnici (2012): Planiranje i kontrola projekata, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb | 10 | 5 |
Deplazes, A. (2008): Arhitektonske konstrukcije: Od sirovine do građevine, Građevinska knjiga, Beograd | 1 | 5 |
Eastman, C.; Teicholz, P.; Sacks, R.; Liston, K. (2011): BIM handbook: A guide to building information modeling for owners, managers, designers, engineers and contractors, John Wiley & Sons, New Jersey | 1 | 5 |
Smith, D. K.; Tardif, M. (2012): Building information modeling: a strategic implementation guide for architects, engineers, constructors, and real estate asset managers, John Wiley & Sons, New Jersey | 1 | 5 |
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
---|
Evidencija pohađanja nastave.Analiza studentske ankete o kvaliteti nastavnika, posjećenost i komunikativnost na predavanjima kao i analiza individualnih/grupnih seminarskih radova.Studentska anketa. |