Stručni prijediplomski studij Građevinarstvo – izvanredni studij

Njemački jezik II (STR-I) od 2025/2026


OPĆE INFORMACIJE

Predavanja

ŠTEFIĆ ANAMARIJA, prof.

Vježbe

ŠTEFIĆ ANAMARIJA, prof.

Naziv kolegija

Njemački jezik II

Studijski program

Stručni prijediplomski Građevinarstvo

Status kolegija

Obvezni

Godina / Semestar

I. / 2.

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

0+30+0

 

OPIS KOLEGIJA

 

1.1.      Ciljevi kolegija

·         usvajati i proširivati vokabular vezan za građevinarstvo

·         prepoznavati i koristiti stručnu terminologiju u zadanom kontekstu

·         usvajati strategije čitanja i slušanja, primanja i davanja informacija

·         svladavati kompleksnije gramatičke strukture svojstvene tehničkom njemačkom jeziku

·         razvijati usmenu komunikaciju na području struke

·         prevodititi stručne tekstove s i na njemački jezik

1.2.      Uvjeti za upis kolegija

Prethodno odslušan kolegij Njemački jezik I

1.3.      Očekivani ishodi učenja za kolegij

1.        Analizirati stručni tekst (vokabular i gramatika) iz područja navedenih u sadržaju predavanja

2.        Interpretirati tablice i slike

3.        Koristiti se odgovarajućim stručnim nazivljem i frazama u pisanoj i usmenoj komunikaciji

4.        Analizirati i sažeti tekstualni sadržaj, izdvajajući ključne argumente i definicije te ih pismeno strukturirati u jasnom i logičnom formatu.

5.        Parafrazirati i interpretirati ključne dijelove teksta usmeno, prilagođavajući sadržaj specifičnim ciljevima i kontekstu komunikacije.

6.        Prevesti jednostavnije stručne tekstove na ili s njemačkog jezika, uz očuvanje preciznosti i jasnoće stručne terminologije.

1.4.      Sadržaj kolegija

  • Die sieben Weltwunder des Altertums (4)
  • Die Weltwunder von heute (2)
  • Natürliche Bausteine (4)
  • Höher und höher – der Wettlauf in den Himmel (4)
  • Staudamm (4)
  • Wasserkraftwerk (2)

·         Tunnel (2)

·         Flughafen (2)

·         Windenergieanage (2)

·         Kolokviji (4)

1.5.      Vrste izvođenja nastave (staviti X)

 predavanja

 seminari i radionice 

x vježbe 

 obrazovanje na daljinu

 terenska nastava

x samostalni zadaci 

 multimedija i mreža 

 laboratorij

 mentorski rad

 ostalo _______

1.6.      Obveze studenata

Redovito prisustvovanje vježbama.

Aktivno sudjelovanje u raspravama

Redovito rješavanje gramatičkih vježbi i vježbi vokabulara.

Pismeno prevođenje zadanih stručnih tekstova.

1.7.      Praćenje rada studenata (dodati X uz odgovarajući oblik praćenja)

Pohađanje nastave

x

Aktivnost u nastavi

x

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pismeni ispit

x

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

x

Referat

   

Praktični rad

   

1.8.      Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

AKTIVNOST STUDENTA

ECTS

ISHOD UČENJA

NASTAVNA METODA

METODA PROCJENE

BODOVI

min

max

Prisustvovanje vježbama i aktivnost na nastavi

1,0

1,2,3,5,6

Usmeno i pismeno izlaganje, rješavanje zadataka i prevođenje tekstova, razgovor i rasprava na zadanu temu

Evidentiranje prisutnosti, pitanja, provjera zadataka i pismenih prijevoda

25

50

 Kontinuirana provjera znanja / završni ispit

1,0

1,3,4,6,

Rješavanje zadataka, pismeno prevođenje, diskusija

Pregled pisane provjere znanja, vrednovanje odgovora

25

50

1.9.      Obvezna literatura i broj primjeraka u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na kolegiju

Naslov

Broj primjeraka

Broj studenata

Štefić, Anamarija (2015.) Deutsch im Bauwesen, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Građevinski fakultet Osijek, Osijek

10

10

1.10.   Dopunska literatura

Kralj Štih, Alemka (2005). Deutsch im Bauingenieurwesen, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb

Ritoša, M. – V. Sekula (1989.) Njemački za građevinare, Škola za strane jezike, Zagreb

Tecilazić, Franci (1986.) Deutsch für Studenten der Architektur, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

Prager, A: „Trojezični građevinski rječnik“, Masmedia, Zagreb, 2003.

1.11.   Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Provođenje sveučilišnih anketa o nastavnicima te fakultetskih anketa o predmetima.

Povratne informacije od studenata.

Evaluacija studenata na ispitima.