Stručni prijediplomski studij Građevinarstvo – izvanredni studij

Osnove inženjerske informatike I (STR-I) od 2025/2026


OPĆE INFORMACIJE

Predavanja

doc.dr. sc. JELEČ MARIO, mag.ing.aedif.

Vježbe

VRDOLJAK IVAN mag.ing.aedif

Naziv kolegija

Osnove inženjerske informatike I

Studijski program

Stručni prijediplomski Građevinarstvo

Status kolegija

Obavezni

Godina / Semestar

I. / 1.

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

15+10+5

 

OPIS KOLEGIJA

 

1.1.      Ciljevi kolegija

Upoznati se s načelima rada na računalu u obavljanju uredskih i drugih svakodnevnih zadataka tijekom i nakon studija. Usvojiti vještinu rukovanja temeljnim uredskim programskim paketom MS Office (ili sl.), odnosno njegovim modulima tekstualni procesor, tablične kalkulacije i prezentacije.

1.2.      Uvjeti za upis kolegija

Nema uvjeta.

1.3.      Očekivani ishodi učenja za kolegij

1. Definirati svrhu i primjenu standardnih uredskih alata (tekstualni procesori, tablične kalkulacije).

2. Izraditi tekstualne datoteke te primijeniti različite vrste oblikovanja, mogućnosti izrade sadržaja i drugih popisa u

dokumentu te alata za recenziju.

3. Izraditi tabličnu datoteku te primijeniti oblikovanje ćelija, jednostavne agregatne funkcije i uvjetno oblikovanje.

4. Izraditi prezentacijsku datoteku te primijeniti različite predloške, oblikovati pojedinačne slajdove i definirati različite

animacije na elementima i tranzicije među slajdovima

1.4.      Sadržaj kolegija

Uvod u kolegij. Osnove digitalnog zapisa i rada s njima. Uvod u uredske programe s prikazom osnovnog rada i rješenja

primjera. Osnovni rad s aplikacijom MS Word - obrada teksta, izrada tablica, recenzije. Osnovni rad s aplikacijom MS

PowerPoint - oblikovanje i izrada grafikona uz korištenje osnovnih funkcija. Osnovni rad s aplikacijom MS Excel - uporaba

složenih funkcija. Ponavljanje i priprema uz rekapitulaciju gradiva.

1.5.      Vrste izvođenja nastave (staviti X)

x predavanja

x seminari i radionice 

x vježbe 

 obrazovanje na daljinu

 terenska nastava

x samostalni zadaci 

x multimedija i mreža 

 laboratorij

 mentorski rad

 ostalo ___________________

1.6.      Obveze studenata

Redovito pohađanje predavanja i vježbi, aktivno sudjelovanje u nastavi te izrada seminarskog rada.

1.7.      Praćenje rada studenata (dodati X uz odgovarajući oblik praćenja)

Pohađanje nastave

X

Aktivnost u nastavi

X

Seminarski rad

X

Eksperimentalni rad

   

Pismeni ispit

X

Usmeni ispit

 

Esej

   

Istraživanje

 

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

X

Referat

   

Praktični rad

   

1.8.      Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

AKTIVNOST STUDENTA

ECTS

ISHOD UČENJA

NASTAVNA METODA

METODA PROCJENE

BODOVI

min

max

Pohađanje nastave

1,0

1, 2, 3, 4

Usmeno i pisano izlaganje

Evidentiranje prisutnosti

0

0

Aktivnost u nastavi

0,1

2, 3, 4

Razgovor, rasprava i grupne diskusije

Pitanja tijekom obrade nove teme

0

5

Seminarski rad

0,3

2, 3, 4

Rješavanje zadataka

Pregled pisanih zadaća i seminarskog rada

10

15

Pismeni ispit*

0,6

1, 2, 3, 4

Rješavanje zadataka

Pregled pisane provjere znanja

50

100

Kontinuirana provjera znanja

0,6

1, 2, 3, 4

Rješavanje zadataka

Pregled pisane provjere znanja

40

80

*ako student nije oslobođen pismenog dijela ispita putem kontinuirane provjere znanja

 

1.9.      Obvezna literatura i broj primjeraka u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na kolegiju

Naslov

Broj primjeraka

Broj studenata

Predavanja na mrežnim stranicama predmeta

 

 

Šimović, Vladimir, Franjo Maletić, Winton Afrić. Osnove Informatike - Uvod. Zagreb: Golden marketing - Tehnička knjiga,

Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010

 

 

Nadrljanski, Đorđe, Nadrljanski Mila. Osnove informatike. Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu. 2007

 

 

1.10.   Dopunska literatura

Sagman, Steve. Microsoft Office za Windows. Zagreb: Miš d.o.o., 2004

Korisnički priručnik programskog paketa Microsoft Office

1.11.   Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Rad studenata prati se kroz redovitost pohađanja predavanja i vježbi, aktivnost na nastavi, točnost izrade seminarskog rada te pismeni ispit/kontinuiranu provjeru znanja. Rezultati aktivnosti se vrednuju kroz sustav bodovanja i ocjena s kriterijima.