Stručni prijediplomski studij Građevinarstvo – redoviti studij

Njemački jezik I (STR-R) od 2025/2026


OPĆE INFORMACIJE

Predavanja

ŠTEFIĆ ANAMARIJA, prof.

Vježbe

ŠTEFIĆ ANAMARIJA, prof.

Naziv kolegija

Njemački jezik I

Studijski program

Stručni prijediplomski Građevinarstvo

Status kolegija

Obvezni

Godina / Semestar

I. / 1.

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

0+30+0

 

OPIS KOLEGIJA

 

1.1.      Ciljevi kolegija

·         upoznati i podsjetiti studente na gramatičke i jezične strukture koje su svojstvene tehničkom njemačkom jeziku

·         upoznati osobitosti stručnog teksta

·         usvajati i proširivati stručnu terminologiju temeljnih područja struke

·         razvijati vještine čitanja i razumijevanja stručnog teksta

·         razvijai vještine prevođenja jednostavnijih stručnih tekstova na njemački i s njemačkog jezika

1.2.      Uvjeti za upis kolegija

-

1.3.      Očekivani ishodi učenja za kolegij

1.        čitati i razumjeti kraći stručni tekst

2.        analizirati pročitani tekst u različitim oblicima pisane komunikacije (odgovoriti na pitanja, nadopuniti rečenice, grupirati pojmove, pismeno formulirati sažetak tekst)

3.        analizirati pročitani tekst u različitim oblicima usmene komunikacije (kraće diskusije na zadanu temu, rad u paru/grupi)

4.        definirati i klasificirati pojmove iz struke

5.        opisati materijale i njihova svojstva

6.        primijeniti obrađenu stručnu terminologiju

7.        primijeniti gramatičke konstrukcije u pisanom tekstu i usmenoj komunikaciji

1.4.      Sadržaj kolegija

·         Allgemeines zum Bauwesen (4)

·         Baustelle (4)

·         Bauholz (4)

·         Beton hat viele Gesichter (4)

·         Stahlbau (4)

·         Supergras Bambus (2)

·         Lehm (4)

·         Kolokviji (4)

1.5.      Vrste izvođenja nastave (staviti X)

 predavanja

 seminari i radionice 

x vježbe 

 obrazovanje na daljinu

 terenska nastava

x samostalni zadaci 

 multimedija i mreža 

 laboratorij

 mentorski rad

 ostalo ___________________

1.6.      Obveze studenata

Redovito prisustvovanje vježbama.

Aktivno sudjelovanje u raspravama.

Redovito rješavanje gramatičkih vježbi i vježbi vokabulara.

Pismeno prevođenje zadanih stručnih tekstova.

1.7.      Praćenje rada studenata (dodati X uz odgovarajući oblik praćenja)

Pohađanje nastave

x

Aktivnost u nastavi

x

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pismeni ispit

x

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

x

Referat

   

Praktični rad

   

1.8.      Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

AKTIVNOST STUDENTA

ECTS

ISHOD UČENJA

NASTAVNA METODA

METODA PROCJENE

BODOVI

min

max

Prisustvovanje vježbama i aktivnost na nastavi

1,0

1, 2, 3, 6, 7

Usmeno i pismeno izlaganje, rješavanje zadataka i prevođenje tekstova, razgovor i rasprava na zadanu temu

Evidentiranje prisutnosti, pitanja, provjera zadataka i pismenih prijevoda

25

50

 Kontinuirana provjera znanja / završni ispit

1,0

1, 2, 4, 5, 6, 7

Rješavanje zadataka, pismeno prevođenje, diskusija

Pregled pisane provjere znanja, vrednovanje odgovora

25

50

1.9.      Obvezna literatura i broj primjeraka u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na kolegiju

Naslov

Broj primjeraka

Broj studenata

Štefić, Anamarija (2015.) Deutsch im Bauwesen, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Građevinski fakultet Osijek, Osijek

10

10

1.10.   Dopunska literatura

·         Kralj Štih, Alemka (2005). Deutsch im Bauingenieurwesen, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb

·         Ritoša, M. – V. Sekula (1989.) Njemački za građevinare, Škola za strane jezike, Zagreb

·         Tecilazić, Franci (1986.) Deutsch für Studenten der Architektur, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb

·         Prager, A: „Trojezični građevinski rječnik“, Masmedia, Zagreb, 2003.

1.11.   Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Provođenje sveučilišnih anketa o nastavnicima te fakultetskih anketa o predmetima.

Povratne informacije od studenata.

Evaluacija studenata na ispitima.