Stručni prijediplomski studij Građevinarstvo – redoviti studij

Osnove inženjerske informatike II (STR-R) od 2025/2026


OPĆE INFORMACIJE

Predavanja

doc.dr. sc. JELEČ MARIO, mag.ing.aedif.

Vježbe

doc.dr. sc. JELEČ MARIO, mag.ing.aedif.

Naziv kolegija

Osnove inženjerske informatike II

Studijski program

Stručni prijediplomski Građevinarstvo

Status kolegija

Obavezni

Godina / Semestar

I. / 2.

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2,0

Broj sati (P+V+S)

15+10+5

 

OPIS KOLEGIJA

 

1.1.      Ciljevi kolegija

Ovladati računalno modeliranje jednostavnih konstrukcijskih sustava u programima Autodesk Robot i SCIA Engineer. Poznavati vrste računalnih modela i načine modeliranja. Prikupiti znanja o načinima zadavanja geometrije, materijala i poprečnih presjeka. Upoznati se s mogućnostima zadavanja rubnih uvjeta i vrstama opterećenja. Usvojiti znanja o načinima prikaza rezultata i vrednovanja istih.

1.2.      Uvjeti za upis kolegija

Nema uvjeta.

1.3.      Očekivani ishodi učenja za kolegij

1.     Izraditi geometrijski model jednostavne 2D konstrukcije

2.     Definirati vrstu materijala i poprečni presjek te ih pridružiti numeričkim elementima

3.     Razlikovati i primijeniti rubne uvjete modela

4.     Razlikovati i primijeniti opterećenja modela

5.     Vrednovati rezultate proračuna

1.4.      Sadržaj kolegija

Uvod u računalne programe za proračun i dimenzioniranje konstrukcija. Opis računalnih programa Autodesk Robot i SCIA Engineer. Uvod (sučelje i vrste projekata). Radna površina i opis radnih traka. Definiranje geometrijskih osi i konstruiranje mreža. Prikaz 2D i 3D sučelja. Zadavanje geometrije i crtanje linijskih elemenata. Definiranje vrste materijala i poprečnih presjeka. Definiranje oslonaca i rubnih uvjeta. Vrste, zadavanje i kombinacija opterećenja. Pokretanje proračuna. Pregled, prikaz, vrednovanje i ispis rezultata.

1.5.      Vrste izvođenja nastave (staviti X)

x predavanja

x seminari i radionice 

x vježbe 

 obrazovanje na daljinu

 terenska nastava

x samostalni zadaci 

x multimedija i mreža 

 laboratorij

x mentorski rad

 ostalo ___________________

1.6.      Obveze studenata

Redovito pohađanje predavanja i vježbi, aktivno sudjelovanje u nastavi te izrada seminarskog rada.

1.7.      Praćenje rada studenata (dodati X uz odgovarajući oblik praćenja)

Pohađanje nastave

X

Aktivnost u nastavi

X

Seminarski rad

X

Eksperimentalni rad

   

Pismeni ispit

X

Usmeni ispit

 

Esej

   

Istraživanje

 

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

X

Referat

   

Praktični rad

   

1.8.      Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

AKTIVNOST STUDENTA

ECTS

ISHOD UČENJA

NASTAVNA METODA

METODA PROCJENE

BODOVI

min

max

Prisustvovanje predavanjima i vježbama

1,0

1, 2, 3, 4

Usmeno i pisano izlaganje

Evidentiranje prisutnosti

0

0

Aktivnost u nastavi

0,1

1, 2, 3, 4

Razgovor, rasprava i grupne diskusije

Pitanja tijekom obrade nove teme

0

5

Seminarski rad

0,3

1, 2, 3, 4, 5

Rješevanje zadataka

Pregled pisanih zadaća i seminarskog rada

10

15

Pismeni ispit*

0,6

1, 2, 3, 4, 5

Rješavnje zadataka

Pregled pisane provjere znanja

50

100

Kontinuirana provjera znanja

0,6

1, 2, 3, 4, 5

Rješavnje zadataka

Pregled pisane provjere znanja

40

80

*ako student nije oslobođen pismenog dijela ispita putem kontinuirane provjere znanja

1.9.      Obvezna literatura i broj primjeraka u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na kolegiju

Naslov

Broj primjeraka

Broj studenata

Predavanja na mrežnim stranicama predmeta

 

 

Korisnički priručnik „Autodesk Robot“

 

 

Korisnički priručnik „SCIA Engineer“

 

 

1.10.   Dopunska literatura

On-line tečajevi programskih paketa Autodesk Robot i SCIA Engineer

Morris, Alan. A Practical Guide to Reliable Finite Element Modelling. John Wiley & Sons, 2008

1.11.   Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Rad studenata prati se kroz redovitost pohađanja predavanja i vježbi, aktivnost na nastavi, točnost izrade seminarskog rada te pismeni ispit/kontinuiranu provjeru znanja. Rezultati aktivnosti se vrednuju kroz sustav bodovanja i ocjena s kriterijima.