Opće informacije |
||
Predavanja |
||
Vježbe |
nasl. doc. dr. sc. Igor Sokolić |
|
Naziv predmeta |
Uvod u geotehničko projektiranje |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Izborni (Usmjerenje P) / Izborni |
|
Godina / Semestar |
3.godina / 6.semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
3,0 |
Broj sati (P+V+S) |
15+30+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Uputiti studente na ulogu i značaj geotehničkog projekta u sklopu projektiranja različitih građevina, upoznati studente s principima geotehičkog projekiranja, propisima, pravilima te sadržajem geotehničkog projekta. Osposobiti studente za formiranje programa geotehničkih istražnih radova, odabir parametara za proračun, osmišljavanje tehničkog rješenja, formiranje proračunskog modela te osnovne proračune tipičnih geotehnički problema; plitko temeljenje i temeljenje na pilotima, potporne konstrukcije, zaštite građevne jame, poboljšanja tla, stabilizacija klizišta. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Odslušan kolegij Mehanika tla |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. identificirati zahvate i objekte koji zahtjevaju izradu geotehničkog projekta, na osnovu karakteristika zahvata i podataka o tlu provesti preliminarnu geotehničku kategorizaciju, 2. osmisliti plan geotehničkih istražnih radova za tipične geotehničke probleme, 3. provesti analizu i ocjenu rezultata geotehničkih istražnih radova te odabir parametara za proračun, 4. identificirati uvjete i ograničenja te definirati koncept tehničkog rješenja, proračunski model te provesti proračune i dimenzioniranje tipičnih (jednostavnijih) geotehničkih problema, 5. vrednovati i verficirati različite varijante tehničkog rješenja tipičnih (jednostavnijih) geotehničkih problema na osnovu zadanih uvjeta i ograničenja te provedenih proračuna i analiza 6. definirati i razraditi tehničke uvjete izvedbe za odabrano tehničko rješenje, 7. kreirati elemente geotehničkog projekta za tipične geotehničke konstrukcije (tehnički opis, proračuni, nacrti). |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
1. Značaj geotehničkog projekta za objekte i građevine, interakcija geotehničkog projekta i projekta konstrukcije, 2. Zadatak i sadržaj geotehničke dokumentacije: elaborati, projekti, pravilnici 3. Principi geotehničkog projektiranja, propisi i pravila za projektiranje -EC 7 (kroz konkretne projekte), veza istražnih radova, projektnog rješenja, izvedbe i kontrole izvedbe, 4. Geotehnički istražni radovi, analiza i izbor parametara za proračun, postavke geotehničkih modela (na konkretnim projektima) 5. Metode proračuna u geotehnici - kroz konkretne projekte 6. Uvjeti definiranja tehničkog rješenja i prikaz tehničkih rješenja tipičnih geotehničkih zahvata i zahvata vezanih za zaštitu okoliša 7. Proračuni tipičnih geotehnički problema; plitko temeljenje i temeljenje na pilotima, potporne konstrukcije, zaštite građevne jame, poboljšanja tla, stabilizacija klizišta 8. Kritički osvrt na koncept rješenja temeljenja kroz konkretne projekte za odabrane uobičajene geotehničke zahvate (izbor istražnih radova, izbor parametara tla, utjecaj metode proračuna, značaj opažanja i mjerenja, kontrola izvedbe radova). |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja seminari i radionice x vježbe |
x samostalni zadatci multimedija i mreža laboratorij |
|||||||
1. 6. Komentari |
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Redovito pohađanje nastave, izrada samostalnog zadatka (programa). |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
1,5 |
Aktivnost u nastavi |
|
Seminarski rad |
0,5 |
Eksperimentalni rad |
|
||
Pisani ispit |
(0,5) |
Usmeni ispit |
(0,5) |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
|
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Studenti imaju zadatak samostalnog rješavanja jednog od odabranih slučajeva geotehničkih problema (program), vrednovanje se odvija putem ocjene samostalnog zadatka (programa) i ocjene na pismenom i usmenom ispitu. Ocjena pismenog ispita na osnovu ostvarenih bodova je: izvrstan (5): 100-90%, vrlo dobar (4): 75-89%, dobar (3): 60-74%, dovoljan (2): 50-59%, nedovoljan (1): 0-49%. |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
|
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
1. Norme EC 7: HRN EN 1997-1:2012/A1:2014 i HRN EN 1997-1:2012/NA:2016 Eurokod 7 -- Geotehničko projektiranje -- 1. dio: Opća pravila i pravila i nacionalni dodatak, HRN EN 1997-2:2012 Eurokod 7 -- Geotehničko projektiranje -- 2. dio: Istraživanje i ispitivanje temeljnoga tla (EN 1997-2:2007+AC:2010), 2. Bond, A., Harris, A.: Decoding Eurocode 7, Taylor & Francis, UK, 2008. 3. Tehnički propis za građevinske konstrukcije (NN 17/17, 75/20) |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Praćenje prisustva nastavi, ocjena samostalnog zadatka (programa), ocjena pismenog i usmenog ispita. |
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanja |
Pohađanje nastave |
1-7 |
Evidencija prisutnosti |
Vježbe |
Pohađanje nastave |
1-7 |
Evidencija prisutnosti |
Samostalni zadaci |
Izrada samostalnog zadatka (programa) |
Prema odabranom tipu problema 1-7 |
Ocjena samostalnog zadatka (programa) |
Kolokviji, ispit |
Odgovaranje na pismena i usmena pitanja |
1-7 |
Ocjenjivanje odgovora |