Opće informacije |
||
Predavanja |
||
Vježbe |
||
Naziv predmeta |
Uvod u željeznice |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Izborni (Usmjerenje P) / Izborni |
|
Godina / Semestar |
3.godina / 6.semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
3,0 |
Broj sati (P+V+S) |
30+0+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Ciljevi predmeta su stjecanje osnovnih teoretskih i operativnih znanja kroz praktične primjere o projektiranju, građenju i održavanju suvremenih željezničkih pruga. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Nema |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. analizirati osnovnu problematiku funkcioniranja željeznice. 2. izdvojiti sličnosti i razlike između klasičnog kolosijeka i kolosijeka zavarenog u DTT. 3. identificirati osnovne elemente željezničke pruge, praktična saznanja o građenju i održavanju željeznica. 4. primijeniti konstrukcije u kolosijeku – tipove skretnice, razlike i problematika u eksploataciji. |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Uvod i opće karakteristike željeznica. Povijesni razvoj željeznica. Elementi trase. Sile koje djeluju na kolosijek (statičke i dinamičke - vertikalne i horizontalne). Elementi gornjeg ustroja prisilno vođenih vozila: 1. Tračnice, 2. Kolosiječni pribor ( Pričvrsni pribor i Spojni pribor), 5. Pragovi, 6. Zastor i zaštitni sloj. Posebne konstrukcije u kolosijeku (skretnice). Uređenje kolosijeka u pravcu i krivini. Kontrola kolosijeka (geometrije, stanja pojedinih elemenata i kolosijeka kao cjeline). Radovi na kolosijeku (Redoviti, Sezonski, Povremeni i Veliki radovi - remonti). Zavarivanje tračnica (AT-zavar i ET-zavar). Oslobađanje dugog traka tračnica od unutarnjih naprezanja. |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja seminari i radionice vježbe x terenska nastava |
samostalni zadatci multimedija i mreža laboratorij |
|||||||
1. 6. Komentari: Nema
|
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi te pozitivno ocijenjen pismeni i usmeni ispit. |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
1,0 |
Aktivnost u nastavi |
1,0 |
Seminarski rad |
|
Eksperimentalni rad |
|
||
Pisani ispit |
(0,5) |
Usmeni ispit |
(0,5) |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
1,0 |
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela, pitanja na pismenom dijelu ispita su u svemu koncipirana prema navedenoj literaturi i programu predavanja. Max broj bodova na pismenom ispitu iznosi 100. Kriterij za ocjenjivanje pismenog ispita: Bodovi 50-59 – dovoljan (2); 60-74 – dobar (3); 75-89 - vrlo dobar (4); 90-100 – izvrstan (5). Predviđena su dva kolokvija tijekom semestra putem kojih student može položiti ispit iz predmeta ukoliko ostvari min 60 bodova po svakom kolokviju. Max broj bodova na kolokviju iznosi 100. Ocjena iz kolokvija se formira na temelju kriterija za ocjenu pismenog ispita (60-69 bodova - dovoljan, 70-79 - dobar 80-89 - vrlo dobar i od 90 bodova - izvrstan). |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
|
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
|
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
|
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanje |
Pohađanje nastave |
1-4 |
Evidencija prisustva |
Diskusija |
Aktivnost u nastavi |
1-3 |
Točnost odgovora na postavljanje pitanja |
Provjera znanja |
Pismeni i usmeni ispit |
1-4 |
Bodovanje pismenih i usmenih odgovora |