Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Uvod u željeznice (PSS-GRAD) od 2023/2024


Opće informacije

Predavanja

doc.dr.sc. ZAGVOZDA MARTINA, mag.ing.aedif.

Vježbe

doc.dr.sc. ZAGVOZDA MARTINA, mag.ing.aedif.

Naziv predmeta

Uvod u željeznice

Studijski program

Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo

Status predmeta

Izborni (Usmjerenje P) / Izborni

Godina / Semestar

3.godina / 6.semestar

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

3,0

Broj sati (P+V+S)

30+0+0

 

1. OPIS PREDMETA

1. 1. Ciljevi predmeta

Ciljevi predmeta su stjecanje osnovnih teoretskih i operativnih znanja kroz praktične primjere o projektiranju, građenju i održavanju suvremenih željezničkih pruga. 

1. 2. Uvjeti za upis predmeta

Nema

1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

1.        analizirati osnovnu problematiku funkcioniranja željeznice.

2.        izdvojiti sličnosti i razlike između klasičnog kolosijeka i kolosijeka zavarenog u DTT.

3.        identificirati osnovne elemente željezničke pruge, praktična saznanja o građenju i održavanju željeznica.

4.        primijeniti konstrukcije u kolosijeku – tipove skretnice, razlike i problematika u eksploataciji.

1. 4. Sadržaj predmeta

Uvod i opće karakteristike željeznica. Povijesni razvoj željeznica. Elementi trase. Sile koje djeluju na kolosijek (statičke i dinamičke - vertikalne i horizontalne). Elementi gornjeg ustroja prisilno vođenih vozila: 1. Tračnice, 2. Kolosiječni pribor ( Pričvrsni pribor i Spojni pribor), 5. Pragovi, 6. Zastor i zaštitni sloj. Posebne konstrukcije u kolosijeku (skretnice). Uređenje kolosijeka u pravcu i krivini. Kontrola kolosijeka (geometrije, stanja pojedinih elemenata i kolosijeka kao cjeline). Radovi na kolosijeku (Redoviti, Sezonski, Povremeni i Veliki radovi - remonti). Zavarivanje tračnica (AT-zavar i ET-zavar). Oslobađanje dugog traka tračnica od unutarnjih naprezanja.

1. 5. Vrste izvođenja nastave

x predavanja

   seminari i radionice

   vježbe

x terenska nastava

   samostalni zadatci

   multimedija i mreža

   laboratorij

1. 6. Komentari: Nema

 

1. 7. Obaveze studenata

Pohađanje i aktivno sudjelovanje u nastavi te pozitivno ocijenjen pismeni i usmeni ispit.

1. 8. Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1,0

Aktivnost u nastavi

1,0

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pisani ispit

(0,5)

Usmeni ispit

(0,5)

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

1,0

Referat

   

Praktični rad

   

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu

Ispit se sastoji od pismenog i usmenog dijela, pitanja na pismenom dijelu ispita su u svemu koncipirana prema navedenoj literaturi i programu predavanja. Max broj bodova na pismenom ispitu iznosi 100. Kriterij za ocjenjivanje pismenog ispita: Bodovi  50-59 – dovoljan (2); 60-74 – dobar (3); 75-89 - vrlo dobar (4); 90-100 – izvrstan (5). Predviđena su dva kolokvija tijekom semestra putem kojih student može položiti ispit iz predmeta ukoliko ostvari min 60 bodova po svakom kolokviju. Max broj bodova na kolokviju iznosi 100. Ocjena iz kolokvija se formira na temelju kriterija za ocjenu pismenog ispita (60-69 bodova - dovoljan, 70-79 - dobar 80-89 - vrlo dobar i od 90 bodova - izvrstan).

1. 10. Obavezna literatura

  • Stipetić, A.: Gornji ustroj željezničkoga kolosijeka, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, 2008.
  • Guido, P., Pollak, B.: Željeznice - gornji ustroj i specijalne željeznice, Fakultet građevinskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 1988.
  • Mikulić, J., Stipetić, A.: Željezničke pružne građevine, Institut građevinarstva Hrvatske – Zagreb, Zagreb, 1999.
  • Coenraad Esveld: Modern Railway Track, MRT Production, second edition, 2001.

1. 11. Dopunska literatura

  • Pravilnik o održavanju gornjeg ustroja željezničkih pruga HŽ (Službeni vjesnik, br. 20/91).
  • Pravilnik o održavanju donjeg ustroja željezničkih pruga HŽ (Pravilnik 315).
  • Pravilnik o izgradnji u zaštitnom pojasu željezničke pruge, Zagreb, 1997. (Pravilnik 317).

1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

  • rezultati analize uspješnosti polaganja ispita (prolaznost na kolokvijima i ispitu),
  • rezultati analize pohađanja predavanja,
  • rezultati analize studentske ankete,
  • rezultati analize uspješnosti provedbe terenske nastave.

 

2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA

2. 1. Nastavna aktivnost

2. 2. Aktivnost studenta

2. 3. Ishod učenja

2. 4 Metoda procjene

Predavanje

Pohađanje nastave

1-4

Evidencija prisustva

Diskusija

Aktivnost u nastavi

1-3

Točnost odgovora na postavljanje pitanja

Provjera znanja

Pismeni i usmeni ispit

1-4

Bodovanje pismenih i usmenih odgovora