Opće informacije |
||
Predavanja |
||
Vježbe |
||
Naziv predmeta |
Organizacija građenja I |
|
Studijski program |
Sveučilišni prijediplomski studij Građevinarstvo |
|
Status predmeta |
Obvezni |
|
Godina / Semestar |
3.godina / 6. semestar |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
5,0 |
Broj sati (P+V+S) |
30+45+0 |
1. OPIS PREDMETA |
|||||||||
1. 1. Ciljevi predmeta |
|||||||||
Stjecanje znanja o organizaciji građenja, organizaciji radnih procesa u fazi građenja, uređenju gradilišta te sudionicima u procesu građenja. Usvajanje znanja i primjena postupaka dokumentiranja građenja kroz izradu dokaznice mjera, analize cijene, troškovnika i sheme uređenja gradilišta. |
|||||||||
1. 2. Uvjeti za upis predmeta |
|||||||||
Nema. |
|||||||||
1. 3. Očekivani ishodi učenja za predmet |
|||||||||
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći: 1. Interpretirati temeljne pojmove iz organizacije građenja i organizacije sudionika u procesu građenja. 2. Izračunati potrebne količine resursa za izvođenje građevinskog projekta. 3. Izračunati jediničnu i ukupnu cijenu građevinskih radova. 4. Izraditi troškovnik. 5. Dimenzionirati elemente uređenja gradilišta. 6. Izraditi shemu uređenja gradilišta. |
|||||||||
1. 4. Sadržaj predmeta |
|||||||||
Sadržaj predavanja Teorija organizacije i utjecaj na razvoj organizacije građenja. Obilježja i osobitosti građevinarstva koji utječu na organizaciju. Načela organizacije i upravljanja građenjem. Dokumentiranje organizacije građenja. Elementi i metode rada pri organizaciji građenja. Organizacija i mobilizacija gradilišta (privremene zgrade i naselja na gradilištu, ograda, skladišta, pogoni i radionice, unutarnji transport, gradilišne prometnice, opskrba strujom i vodom na gradilištu, ograde na gradilištu, prostorni raspored uređenja gradilišta, mjere zaštite na radu). Kalkulacija cijene građevinskih radova (struktura troškova gradnje; troškovi radne snage, troškovi materijala, troškovi strojeva i opreme, struktura indirektnih troškova gradilišta i uprave poduzeća, određivanje faktora za obračun indirektnih troškova). Organizacija sudionika u procesu građenja (sudionici u procesu građenja, odnosi sudionika, organizacijske strukture, dokumentacija procesa građenja, obvezna dokumentacija na gradilištu). Zaštita na radu na gradilištu. Aktualni trendovi u građevinarstvu i organizaciji građenja. Sadržaj vježbi Izrada dokaznice mjera. Izrada iskaza materijala (povezivanje s predmetom Ceste). Izrada analize cijena. Izrada troškovnika. Izrada sheme uređenja gradilišta. |
|||||||||
1. 5. Vrste izvođenja nastave |
x predavanja |
x vježbe x terenska nastava |
|||||||
1. 6. Komentari |
|||||||||
1. 7. Obaveze studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave, izrada semestralnog rada u timu, sudjelovanje u grupnim i individualnim raspravama. |
|||||||||
1. 8. Praćenje rada studenata |
|||||||||
Pohađanje nastave |
2,5 |
Aktivnost u nastavi |
|
Seminarski rad |
1,5 |
Eksperimentalni rad |
|
||
Pisani ispit |
(0,5) |
Usmeni ispit |
(0,5) |
Esej |
|
Istraživanje |
|
||
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
1,0 |
Referat |
|
Praktični rad |
|
||
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
||
1. 9. Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu |
|||||||||
Uvjet za polaganje ispita: redovito pohađanje predavanja i vježbi, te pravovremena predaja semestralnog rada, mogućnost oslobođenja pismenog dijela ispita preko kolokvija (uvjet izlaska na drugi kolokvij je ostvareno 2/3 bodova na prvom kolokviju). Kriterijsko ocjenjivanje (student može ukupno ostvariti 100 bodova): - 2 kolokvija (1. kolokvij 24 boda, 2. kolokvij 21 bod) = 45 bodova - semestralni rad - 55 bodova - dodatni bodovi - najviše 10 bodova Kriteriji ocjenjivanja: - od 90 do 100 bodova - izvrstan (5) - od 75 do 89 bodova - vrlo dobar (4) - od 60 do 74 bodova - dobar (3) - od 50 do 59 bodova - dovoljan (2) - od 0 do 49 bodova - nedovoljan (1) |
|||||||||
1. 10. Obavezna literatura |
|||||||||
Radujković, M. i suradnici: Organizacija građenja, Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb, 2015. Vukomanović, M.; Kolarić, S.; Radujković, M.: Priručnik organizacije građenja, Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb, 2018. Bučar, G.: Normativi i cijene u graditeljstvu, ICG d.o.o. Omišalj i Građevinski fakultet u rijeci, Rijeka, 2003. Normativi i standardi rada u građevinarstvu - Visokogradnja, Građevinska knjiga, Beograd, 1996. |
|||||||||
1. 11. Dopunska literatura |
|||||||||
Klepac, J.: Organizacija građenja, Građevinski institut Zagreb, Zagreb, 1989. Klepac, J.: Organizacija građenja: uređenje gradilišta, Fakultet građevinskih znanosti, Zagreb, 1982. |
|||||||||
1. 12. Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|||||||||
Anonimna, kvantitativna standardizirana studentska anketa o predmetu i radu nastavnika koju provodi Ured za unaprjeđivanje i osiguravanje kvalitete visokog obrazovanja Građevinskog i arhitektonskog fakulteta Osijek. |
2. POVEZIVANJE ISHODA UČENJA, NASTAVNIH METODA I PROCJENA ISHODA UČENJA |
|||
2. 1. Nastavna aktivnost |
2. 2. Aktivnost studenta |
2. 3. Ishod učenja |
2. 4 Metoda procjene |
Predavanje - izlaganje, analiza primjera iz prakse, grupna rasprava |
Pohađanje predavanja, aktivno sudjelovanje u grupnoj raspravi |
1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Evidencija prisutnosti, procjena sposobnosti zaključivanja |
Vježbe - auditorne vježbe, individualna i grupna rasprava, predaja semestralnog rada |
Pohađanje vježbi, aktivno sudjelovanje u grupnoj ili individualnoj raspravi, izrada semestralnog rada u timu, priprema za kolokvij |
1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Evidencija prisutnosti, procjena sposobnosti zaključivanja, vrednovanje semestralnog rada prema kriterijima, evaluacija kontinuirane provjere znanja |
Terenska nastava |
Pohađanje terenske nastave, analiza primjera iz prakse, aktivno sudjelovanje u grupnoj raspravi |
5, 6 |
Evidencija prisutnosti, procjena sposobnosti zaključivanja i interpretacije temeljnih pojmova iz organizacije građenja |
Provjera znanja |
Izučavanje i korištenje literature, prezentacija znanja |
1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Vrednovanje znanja prema kriterijima ocjenjivanja |