pitanja-za-kolokvij-i-ispit-3.doc
| PROSTORNO PLANIRANJE I ZAŠTITA OKOLIŠA | Oznaka: S–509 |
|---|---|
| Nositelj | |
| Asistenti | Ivan Cingel, dipl.ing.arh. |
| Studijski program | Preddiplomski stručni studij - redoviti studij |
| Status predmeta | Izborni |
| Godina | 3. |
| Način izvođenja nastave: | P + V + S = 30 + 25 + 5 |
| ECTS | 5,0 |
| Ciljevi predmeta |
|---|
| Upoznati povijest prostornog planiranja. Naučiti načela i karakteristike prostornog planiranja. Znati temeljne elemente koji utječu na prostorno planiranje. Upoznavanje s osnovnim zakonskim propisima iz prostornog planiranja. Upoznavanje s vrstama, obuhvatima i sadržajem prostornih planova. Naučiti stručne i zakonske etape izrade i donošenja prostornih planova. Znati sastav stručnog tima i djelokrug stručnjaka u izradi prostornih planova. Znati izraditi dio sadržaja detaljnog urbanističkog plana. Upoznavanje s pojmovima i važnostima okoliša, kao i utjecajima građ. zahvata u okoliš. Podizanje svijesti o važnosti okoliša, a ne stjecanje formalnih znanja. |
| Uvjeti za upis predmeta |
|---|
| Nema |
| Očekivani ishodi učenja za predmet |
|---|
|
| Sadržaj predmeta |
|---|
| Povijest prostornog planiranja i urbanizma. Temeljna načela prostornog planiranja. Karakteristike prostornog Planiranja. Elementi koji imaju presudan utjecaj na prostorno planiranje. Podjela prostornih planova. Dokumenti prostornog uređenja. Prostorni plan uređenja i Generalni urbanistički plan Osijeka. Stručni tim za izradu prostornih planova. Dijelovi prostornog plana. Etape u izradi prostornog plana. Zakonski propisi za područje prostornog planiranja u Republici Hrvatskoj. Zakon o prostornom uređenju. Dokumenti praćenja stanja u prostoru. Odluka o izradi prostornog plana. Što je okoliš i koje su njegove sastavnice. Zrak, voda, tlo, živi svijet . Primjena koncepta održivog razvoja. Zakonska osnova. Utjecaji građevinskih zahvata na prirodne resurse.Studije utjecaja na okoliš. Posebno osjetljive građevine. Održivo građenje- moguća rješenja u zaštiti okoliša.Koristi i troškovi u zaštiti okoliša.Stanje okoliša u Hrvatskoj i Europi. |
| Vrste izvođenja nastave | |
|---|---|
| X | predavanja |
| X | seminari i radionice |
| X | vježbe |
| obrazovanje na daljinu | |
| terenska nastava | |
| X | samostalni zadaci |
| multimedija i mreža | |
| laboratorij | |
| mentorski rad | |
| ostalo | |
| Obveze studenata |
|---|
| Redovito pohađanje predavanja i vježbi. Izrada programa – dio detaljnog plana za stambeno naselje. Izrada seminarskog rada. |
| Praćenje rada studenta | |
|---|---|
| Pohađanje nastave | 0,5 |
| Aktivnost u nastavi | 0,5 |
| Seminarski rad | 1 |
| Pismeni ispit | 2* |
| Projekt | 1 |
| Kontinuirana provjera znanja | 2 |
| * Ukoliko student nije oslobođen ispita putem kolokvija (kontinuirana provjera znanja) | |
| Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| a) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta tijekom nastave - pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, rad na vježbama, izrada Programa, izrada Seminara, kolokvij prema tablici: |
||||||||
| Aktivnost na predavanjima pp | Aktivnost na vježbama pp | Aktivnost na predavanjima zo | Aktivnost na vježbama zo | Program iz pp | Seminar iz zo | Kolokvij ili pismeni ispit | UKUPNO | |
| Mogući raspon bodova | 0-5 | 0-5 | 0-5 | 0-5 | 0-25 | 0-25 | 0-30 | 0-100 |
| Minimalni broj bodova | 2* | 2* | 2* | 2* | 13* | 13* | 16 | 50 |
| *uvjet za potpis: 2+2+2+2+13+13=34 bodova | ||||||||
| b) Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenta na završnom ispitu - pismeno i usmeno prema gornjoj tablici i skali: Bodovi / ocjena: 35-49 nedovoljan (1) 50-62 dovoljan (2) 63-75 dobar (3) 76-88 vrlo dobar (4) 89-100 izvrstan (5) |
||||||||
| Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa) |
|---|
|
| Broj primjeraka obvezatne literature u odnosu na broj studenata koji trenutačno pohađaju nastavu na predmetu | ||
|---|---|---|
| Naslov | Broj primjeraka | Broj studenata |
| Građevinski fakultet Osijek; Prostorno planiranje, skripta | 1 (skriptarnica) | 13 |
| Građevinski fakultet Osijek; Prostorno planiranje, skripta | 2 | 13 |
| Prinz, D; Urbanizam-Svezak 1. – Urbanističko planiranje, Golden marketing –Tehnička knjiga i Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2006. | 2 | 13 |
| Milić, B; Razvoj grada kroz stoljeća I, Školska knjiga, Zagreb, 1994. | 1 | 13 |
| Milić, B; Razvoj grada kroz stoljeća I, Školska knjiga, Zagreb, 1994. | neograničeno | 13 |
| Program prostornog uređenje Republike Hrvatske („Narodne novine“ broj 50/1999, 84/2013) | neograničeno | 13 |
| Izvješća o stanju okoliša u Republici Hrvatskoj | www.mzopu.hr | 13 |
| Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija |
|---|
|