Posjet gradilištu dogradnje južnog kolnika državne ceste D2


Studenti II godine sveučilišnog diplomskog studija u okviru kolegija Upravljanje projektima s predmetnim nastavnicima su 19. listopada 2012. godine posjetili gradilište dogradnje južnog kolnika državne ceste D2 – Južna obilaznica Osijeka – Dionica: Čvorište „Koridor Vc“ – čvorište „Tenjska“.

Južna obilaznica Osijeka najopterećenija je dionica državne ceste D2 u Osječko-baranjskoj županiji. Intenzitet i struktura prometa nametnuli su potrebu za dogradnju još jednog kolnika u duljini od 13,2 km, od čvorišta s autocestom A5 do čvorišta Tenja. Dogradnja novog kolnika predviđa i izgradnju 7 novih objekata na trasi od kojih je najznačajniji nadvožnjak Bosutsko u duljini od 127 m. Radove izvodi Osijek- Koteks d.d., dok je nadzor Institut – IGH d.d., Zagreb. Ugovorena vrijednost radova iznosi 164,79 milijuna kuna (bez PDV-a ) s rokom izvođenja od 30 mjeseci (počevši od rujna 2011. godine).

 

Studenti su podijeljeni u dvije grupe: jedna grupa je obišla upravu gradilišta, a druga je obišla gradilište na čvorište Trpimirove ulice i obilaznice. Na gradilištu nas je dočekao voditelj radova, Vlado Ćaleta, građ.tehn. koji je studentima opisao strukturu, ciljeve i specifičnosti projekta južne obilaznice Osijeka. Zatim je pojasnio probleme i karakteristike pri organizaciji gradilišta linijskih objekata, te na gradilištu pokazao koje su mjere nužne kako bi gradilište nesmetano funkcioniralo s obzirom da je okruženo visoko frekventnim prometnicama. Gospodin Ćaleta je proveo studente niz gradilište gdje su imali prilike vidjeti organizaciju i tehnologiju bušenja pilota temelja upornjaka za novi nadvožnjak, slojeve buduće ceste i mehanizaciju za stabilizaciju i izravnavanje slojeva, izveden cijevni betonski propust i prijelaz iz zatvorenog sustava odvodnje u otvoreni.

 

 

U upravi gradilišta dočekala nas je voditeljica gradilišta Jelena Piegel Vidaković, dipl.inž.građ. iz poduzeća Osijek-Koteks d.d. koji je glavni izvođač u ovom projektu. Upoznala je studente sa opesgom projekta i ključnim objektima na dionici obilaznice. Prema projektu, na dionici obilaznice potrebno je izgraditi 3 nadvožnjaka, most te sustav odvodnje.

 

Dodatna pojašnjenja vezano za pripremu projekta i pristup izvođenju radova studenti su dobili od nadzornog inženjera Bernarda Dorešića, dipl.inž.građ. iz poduzeća Institut IGH d.d. Osijek.

 

Posebno je bilo govora o organizaciji izvođenja radova i regulaciji prometa budući će se projekt u većem dijelu izvoditi pod prometnim opterećenjem. Na prikazanoj projektnoj dokumentaciji studenti su dobili uvid u način izrade varijantnih rješenja regulacije prometa ovisno o odabiru tehnologije izvođenja radova.

 

Zahvaljujemo se djelatnicima poduzeća Osijek-Koteks d.d. koji su bili aktivno uključeni u planiranje i realizaciju terenske nastave. Posebno se zahvaljujemo gospodinu Dorešiću i XXX na dodatnim pojašnjenjima zahvata i suradnji.

 

 

U Osijeku, 19. listopada 2012.

 

doc.dr.sc. Zlata Dolaček-Alduk, dipl.ing.građ.
Mario Galić, dipl.ing.građ.